bmw c650 sport aandrijfriem gebroken of motor kapot

photek

Rookie
13 jul 2018
5
0
Antwerpen
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
bmw c650 sport gekocht bij bmw bxl

10 maanden oud 4600km - 9800€ + 3 jaar garantie


nu op 15300 is de riem gebroken of de motor kapot gegaan

op 10000km in onder geweest bij meussen in wijnegem

Valt die onder garantie?

mvg
 
Tis weliswaar een beetje een onsamenhangend verhaal maar lijkt mij gewoon garantie.
Zo'n aandrijfriem hoeft niet stuk te gaan binnen 15000km lijkt mij.

Misschien is het verstandiger om een duidelijke beschrijving te geven van wat er aan de hand is of wat er gebeurd is?
 
Laatst bewerkt:
Zie net op realoem dat het een kettingaandrijving is

Ik zou zeker contact opnemen met de verkopende dealer, hier heb je ook de garantie "gekocht"
 
Inderdaad ga terug naar Meussen en laat hun het oplossen,je heb nog garantie
en het is natuurlijk niet normaal dat bij zo,n lage km stand de distributie aandrijving kapot gaat.MAAR heb je in die 10000km nooit naar het oliepijl gekeken en is daardoor het
blok stuk gegaan kunnen ze wel eens moeilijk doen.Hoe dan ook dat is ter beoordeling van
de dealer.
 
Laatst bewerkt:
B| Zo` uit gegokt ?

[afbeelding]

Nee, maar dat komt door de omschrijving van topicstarter.

Het enige wat mij duidelijk is, is dat hij 's morgens wil vertrekken, een ratelend geluid hoort en geen aandrijving meer heeft. Vervolgens meld hij dat de riem gebroken is of de hele motor kapot is.

Meer informatie kan ik er niet uit halen. Nergens een bevestiging of het idd de riem is of wat anders.

Stel dat het de riem is, dan ga je daarmee naar de BMW dealer of zoek iemand die een nieuwe riem kan opleggen. Veel meer kan ik van dit topic niet maken.
 
Als die ratelen hoorde en daarna stopte, klinkt het mij alsof de naks de geest heeft gegeven, en de ketting over de nokkenaskettingwielen gesprongen is. De nokkenaskettingwielen hebben geen overspringbeveiliging tenzij gemodificeerd.
 
Bedankt iedereen voor de response

de motor is naar bmw meeusen getakeld.

de mechanieker zei dat er een riem gebroken is dat is al.

de motor start niet meer alleen een ratelend geluid .

de motor is van 4/2016

ik heb deze gekocht bij bmw bxl was 10 maanden oud met 4600 km premium selection

ouderhoud bij bmw meussen op 10000km

geen enkel probleem gehad en nu dit

het is te hopen dat dit in de garantie valt

mvg
 
Bij BMW krijg je 2 jaar garantie op een premium select gebruikte motorfiets. jij kreeg 3 jaar volgens je beschrijving.
Dan valt dit onder garantie mits de motor op de juiste tijdstippen en kilometerstanden zijn beurten heeft gehad.
De motor is van 4/2016, was 10 maanden oud toen jij m kocht..2/2017 +3jaar = garantie tot 2/2020
echter..kreeg je echt die drie jaar of de standaard 2 jaar, dan is je garantie tot 2/2019
In beide gevallen zit je nog binnen de garantie termijn dus..als het geen normaal slijtagedeel is zoals banden,aandrijfketting,remmen etc..valt het onder garantie. De distributie ketting of riem valt niet in het vakje slijtagedelen, tenzij de vervangingstermijn overschreden is. Dat is hij niet want vervangen hoeft pas bij 40.000Km..

Dus, don't worry...het is garantie
 
Zelfs als het een aandrijketting is zou het garantie moeten zijn. Bij zo'n kilometerstand mag dat niet kapot gaan, zeker niet als je er een "BMW bedag" voor betaald hebt.
Voorlopig een beetje onduidelijk verhaal waar ts na uitgebreide uitleg van zijn garage waarschijnlijk meer aan ons over kan vertellen hoop ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan