EVO of Shovel?

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
tjonge, tjonge mannen ik zit dit zo te lezen, wat een problemen met zo,n dure motorfiets. Hoe is het toch mogelijk dat jullie zoveel geld over hebben om alleen maar te sleutelen. IK WIL RIJDEN en niet sleutelen. Zoals ik begrijp zijn er genoeg HD liefhebbers die niet willen ( of kunnen) sleutelen en toch zo,n dure motorfiets kopen. Ik zou graag willen dat iemand dit me wil uitleggen. Ik heb genoeg gesproken met die Harley jongens maar volgens mij is er geen harley die net als mijn ( ik weet het, stomme jap) 35 000 km in 2 jaar kan rijden zonder problemen,alleen zelf de normale beurt geven en een paar nieuwe banden.
Laats sprak ik een duitser die had oo een Honda shadow ACE 1100 en die was erg blij zo,n fiets te hebben omgeruild voor zijn droomwens de harley. Want nu had hij nooit meer problemem en kon hij lekker mee toeren . Hij vertelde dat hij zo onzeker was geworden na al die pech en afgebroken onderdelen, olie lekkage, slechte remmen etc. Natuurlijk als je een Harley rijdt zeg je niet zo snel , ik heb een barrel gekocht maar als je dan eindelijk eerlijk ben tegenover jezelf en hem verkoopt ( hou je nog een paar centen over ook) ben je pas echt blij.
groetjes van een tevreden minderwaardige jap rijder.
 
tjonge, tjonge mannen ik zit dit zo te lezen, wat een problemen met zo,n dure motorfiets. Hoe is het toch mogelijk dat jullie zoveel geld over hebben om alleen maar te sleutelen. IK WIL RIJDEN en niet sleutelen. Zoals ik begrijp zijn er genoeg HD liefhebbers die niet willen ( of kunnen) sleutelen en toch zo,n dure motorfiets kopen. Ik zou graag willen dat iemand dit me wil uitleggen. Ik heb genoeg gesproken met die Harley jongens maar volgens mij is er geen harley die net als mijn ( ik weet het, stomme jap) 35 000 km in 2 jaar kan rijden zonder problemen,alleen zelf de normale beurt geven en een paar nieuwe banden.
Laats sprak ik een duitser die had oo een Honda shadow ACE 1100 en die was erg blij zo,n fiets te hebben omgeruild voor zijn droomwens de harley. Want nu had hij nooit meer problemem en kon hij lekker mee toeren . Hij vertelde dat hij zo onzeker was geworden na al die pech en afgebroken onderdelen, olie lekkage, slechte remmen etc. Natuurlijk als je een Harley rijdt zeg je niet zo snel , ik heb een barrel gekocht maar als je dan eindelijk eerlijk ben tegenover jezelf en hem verkoopt ( hou je nog een paar centen over ook) ben je pas echt blij.
groetjes van een tevreden minderwaardige jap rijder.
Ten eerste heb ik er een pleurishekelaan om"lekker meet te toeren "zoals jij het noemt.Heb nog nooit in een groep gerede en ben dat zeker niet van plan.Ten tweede zal ik nooit op een ace(alleen die namen al"ace","shadow"..dat verzin je toch niet} of een andere imitatie harley stappen.Ten derde hoeft een Harley niet duur te zijn.Ten vierde vind ik sleutelen niet errug.Ten vijfde vind ik mijn barrel erg mooi.Ten zesde vind ik zijn plof mooi.Etc..

Duidelijk?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou graag willen dat iemand dit me wil uitleggen.

Frans, ik snap dat mensen graag over de betrouwbaarheid van HD's zeuren, maar dat argument is echt achterhaald. Sinds midden jaren tachtig zijn HD's zijn net zo (on)betrouwbaar als een japanse motor.
Voor de rest is het gewoon een kwestie van smaak/passie.

En ik snap niet dat je je zo opwindt, het lijkt haast of je echt een minderwaardigheids complex hebt.
 
een heleboel jongens die zo praten als Frans hebben geen centen voor een HD maar als het dan een keer zover is dat ze er eentje kunnen betalen kraken zij ineens als hardste Jappen af........
 
ik wist dat ik zulke reacties zou krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat voor wat betreft de vormgeving de Harleys de mooiste motoren hebben ( als je van shoppers hou ) Maar een Harley is eigenlijk ook een imitatie van de al oude Indian. En voor wat betreft het geld , ik vindt ze inderdaad te duur voor prijs kwaliteit verhouding. Ik ga toch ook geen te duur bankstel kopen omdat ik hem zooooooo mooi vind. Alleen ik mag er niet teveel op gaan zitten anders is de kans groot dat je er doorheen zakt. Een medemotorliefhebebr zecht dat hij nooit in groepjes rijdt, waarom niet? Wellicht bang dat hij er mee kapt en dat al die andere motoren gewooon door kunnen rijden. Daar sta je dan met je ( te) dure fiets.

Op mijn werk is er ook een collega die heeft een Harley sportster ( die zijn trouwens goedkoper dan mijn ACE ( ik vind het een damesbrommer, maar ja ieder zijn meug) Hij is helemaal behangen met harley emblemen en heeft altijd een harley shirt aan. Zijn aansteker is er een van harley en op de hoes van zijn pakje shag staat Harley. Laats vroeg ik hem hoeveel kilometer hij had gereden. 200 km dit jaar zei hij. Toen vroeg ik waarom hij niet met een opel shirt ging lopen want daar reed hij het hele jaar in. Een klein glimlachje kwam om zijn mondhoeken en mompelde iets van ik heb niet zo veel tijd gehad om te rijden. Ik zie hier wel de humor van in. Als ik 6 miljoen zou winnen zou ik zeker een paar harleys kopen alleen als collectie item en een mooie schuur inrichten met verschillende klassieke shoppers maar helaas ik zou wel mijn ACE trouw blijven want ik vind rijden ( in een groep of solo) veel leuker dan sleutelen.
 
Wie heeft dat "indian" lulverhaal de wereld in geholpen.
 
Ben eerlijk is dit een Harley?Lijkt trouwens wel veel op zo'n drifter.teringjappe imitere alles.

full
 
Ooit opgevallen dat deze discussies altijd aangezwengeld worden door customrijders.Moet toch wel aan die gaste vreten .Enfin..zet Candlebox maar eens extra hard ,bakkie erbij en ga wat hd-plaatjes bekijke. :]
 
ze zeggen trouwens hetzelfde van sjovelpiloten, kankeren alleen maar op Evo's omdat ze er geen kunnen betalen.... ;)

Mij persoonlijk maakt het allemaal niet zoveel uit, ik heb al op van alles gereden, van een Jawa 350 tot GSX 1100 EFE, maar een Sjeddoo zal daar nooit bij gaan horen, gewoon omdat ik ze niet mooi vind...sterker nog, ik vind ze zelfs spuuglelijk....

En als ik een HaDee ga kopen (wat deo volente binnenkort hopelijk eens plaats gaat vinden) zal het mij ook aan de reet roesten of het een Evo of een Sjovel is...ik wil alleen graag een Electra en aangezien de meesten daarvan toch met Sjovels uitgerust werden (tenminste de echte, niet die FLT dingen dus) zal het wel een Sjovel worden...

Maar ik ben ook niet te beroerd om, mocht het blok overlijden, er een Evo in te trappen als ik daar voor normaal geld aan kan komen...
 
EN WAT IS ER NU WEER NIET ECHT AAN EEN "EVO FLT-DING", HEH?

Afgunst Bral, pure afgunst. Je zou je rechterbal geven voor een mooie evo FLT. 't Is dat ik er geen bestemming voor heb, en weet dat'ie erg weinig gebruikt is, anders...



....en ik had me nog zo voorgenomen me niet in deze discussie te mengen, om ons Franske in z'n waarde te laten...maar gelukkig doet zelf goed z'n best om steed ongeloofwaariger te worden..
 
en honda mecaniekers bestaan zeker niet ?
aan een honda gaat er toch nooooooit iets kapot O-)
ik heb vroeger met een intruder gereden en rij nu met
een HD maar wat ik wel geleerd heb is : wie het luidst
roept , het eerst een hd koopt als die de kans heeft 8-)
Mijn "WHO THE FUCK IS HARLEY DAVIDSON" T-shirt stamd
nog uit mijn intrudertijd :)
 
Iedereen moet zelf weten wat hij koopt of mooi vind, alleen de argumenten kloppen vaak niet.
Het geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar ik denk dat veel shadow rijders best een HD willen hebben, maar dat helaas niet kunnen betalen. Vervolgens wordt er gezegd dat men bewust geen HD heeft vanwege de slechte betrouwbaarheid of remmen. En dat argument is achterhaald.

De hoge prijs is wel gewoon een feit en iedereen moet zelf bepalen of het dat waard is of niet. Ik heb zelf nooit een japanse custom gehad omdat ik zeker wist dat ik ooit een HD wilde. Ik heb toen maar even gewacht tot ik wat meer geld had, i.p.v. een shadow te kopen en om te bouwen tot HD kloon. En ik heb ook nog geld geleend om m'n eerste motor te kunnen betalen ook!
Ik had dus wel liever een barrel van de bank dan een betaalde shadow... en er geen seconde spijt van gehad.

Tis inderdaad weer zo'n zinloze discussie...
 
Shovel mooi of niet mooi, dat is voor ieder verschillend (gelukkig anders reden we er allemaal op).
En inderdaad waren de shovel's, vooral uit de AMF periode niet erg betrouwbaar omdat de fabriek het met de toleranties en de ontwikkelingen niet erg nauw nam, echter als je de moeite neemt om een shovel netjes op te bouwen en alle fabrieks fouten er uit haalt (en dat zijn er toch wel aardig wat), dan krijg je een oer betrouwbare motor, met mijn eerste haalde ik ruim een ton voordat hij weer aan een revisie toe was, en de earley shovel waar ik nu op rijd gaat daar echt over heen.
 
Haha! Ik ga ook nog effe mee doen..!

FransVT100C2blabla... Zeg maar dat die collega van je met z'n HD uitrusting een homo is.

Ik zal ook nooit op een Jap chop rijden... Waarom..? Omdat het absoluut geen nostalgie of whatever uitstraald.. Maar da's mijn mening.. Ik ben nogal een "period guy".
Vind vanalles mooi... HD, heel soms een Indian, BSA, Trump, Ariel, Vincent, Norton, Crocker.. Allemaal fantastisch.. Maar wat straalt een Jap chop nu uit..? Geen fuck!! Ga dan op een mooie CB750 rijden, uit de 70's. Da's tenminste cool, en net zo betrouwbaar als een nieuwe Jap. Weet ik zeker! Of een oude BMW... Ja ik meen 't, een BMW... Super fietsen die BMW's uit de 60's en 70's. Jappen maken alleen maar mooie (of mooie, laten we zeggen goede) racers... En crossers.

Wat Evo's betreft... Ik zou er wel op gaan rijden, maar noooooit op een originele. Eén van de weinige evo's die ik op dit moment mooi vindt (en voor relatief weinig te bouwen) is deze:

kutty23tx.jpg

kutty10od.jpg



Dat gezeik over betrouwbaarheid moet ook maar 's afgelopen zijn... HET HANGT PUUR AF VAN DE MONTEUR ZIJN SKILLS!!
Rob van Geffen rijdt met een HD uit de dertiger jaren naar de Noordkaap.. Zonder problemen.
Een kennis van me rijdt met een Pre Unit Trump van L.A. naar Vegas... En terug! Zonder problemen.
Een andere kennis van me rijdt al bijna 25000 km, probleemloos, met een Shovel uit '66...!!
Om maar 's een paar voorbeelden te noemen..



En iemand die zegt dat Sportsters damesfietsen zijn..... Uuhhh...

Doh!!

abc7wz.jpg
 
Door harley.f.d. op 04-05-2005 19:12



en honda mecaniekers bestaan zeker niet ?
aan een honda gaat er toch nooooooit iets kapot
ik heb vroeger met een intruder gereden en rij nu met
een HD maar wat ik wel geleerd heb is : wie het luidst
roept , het eerst een hd koopt als die de kans heeft
Mijn "WHO THE FUCK IS HARLEY DAVIDSON" T-shirt stamd
nog uit mijn intrudertijd

Honda intruder nog nooit van gehoord wel van suzuki intruder. Een kennis van me had ook een oude Harley, die lekte olie als een gek- Ik zei tegen hem moet je laten maken joh, weet je wat hij zei, nee doe ik niet want mijn motor leeft. Ja zo lust ik er nog wel een paar.
 
maar Harley rijders jullie blijven toch motorfreaks die net als ik een passie hebben , n.l. motorrijden en als ik jullie tegen kom zwaai ik altijd ( of jullie nou wel of niet terugzwaaien) ik wens jullie een heerlijk motor zomer toe
 
de discussie Evo of Sjuffel of Knukkel of Flattie is in mijn ogen eigenlijk ook vrij zinloos, het gaat om de stijl waarin de motor opgebouwd is, die dingen die FD hier post zijn ook helemaal goed.......en ik moet eerlijk zeggen dat ik soms Japse chops zie van 2000 euri die er beter uitzien dan HaDees waar een jaarsalaris aan besteed is.....alleen is het bij die jappen dan vaak wel zo dat er alleen een blok gebruikt is en de rest is dan eigenbouw.....en dat kan van alles zijn, van cb400 blokkies tot 6 cilinders...
 
hoi
shovel versus blockhead
Als je een shovel goed reviseerd ( of als je een gereviseerd blok koopt )
Let er dan wel op dat er kwaliteit spul in komt/zit
Ik bedoel er is al een set zuigers voor €50 te krijgen die "made in taiwan"
is gewoon rotzooi ( nog met een stalenbrug erin )
Ben je van plan een nieuw blok aan teschaffen ga dan voor S&S ( duurder dan evo maar de zelfde kwaliteit )
Ja een shovel heeft iets meer onderhoud nodig ( vaker olie verversen o.a. )
Maar het straalt ook meer uit ( nee geen olie )
En letwel in de racerij maakt men nog steeds gebruik van de cilinder opbouw van een shovel ( cil-voetmoeren o.a.)
De opbouw van een evo , die had mijn kreidler rmc ook al (draadeinden tot het carter uit , waar de cil- en kop tegelijk gemonteerd werdt )
Mijn conclusie = een goeie knuckel - pan of shovel zal in een sprint niet gelijk een evo eruit trekken maar hij doet het wel "cool"
 
Terug
Bovenaan Onderaan