KTM 950 SM

aan de krukas is dat heel eenvoudig.....
mensen roepen maar wat peekaas en vergeten voor het gemak waar ze gemeten zijn...

Klopt ! en PK zeggen ook niets over hoe snel je er mee kunt rijden....
Veel mensen denke inruilen en een nieuwe kopen maar i.p.v inruilen en veel verlies nemen kun je ook nog wat investeren in je brommert waardoor hij een stuk meer kracht heeft. Kijk maar bij Sommer.de Lijkt veel maar inruilen kost ook een beetje (veel).
 
hee dank je wel ik heb em binnen dus........

het lijkt trouwens best even werk dus zal wel een winterdingetje worden

desalnietemin bedankt

joker
[/quote]

HÉ Joker ik hoor wel wanneer dat winter dingetje moet gebeuren. Zal die monteur uit Delft ook vast wakker maken. Zullen we het met jou gereedschap doen.... :N
 
G*dver$%*&, heb ik net die verrotte starterkrans laten vernieuwen bij ca. 4000 km, is dat klere ding weer herrie aan het maken bij 5000 km. Best wel een beetje vervelend, en een beetje jammer van KTM. -O-

Standaard banden houden niet erg lang, is achter nu officieel op, maar onofficieel kan ie nog wel 1000 km mee. Ik weet alleen niet of de slijtage aan de banden of de machine ligt. :+
 
hee dank je wel ik heb em binnen dus........

het lijkt trouwens best even werk dus zal wel een winterdingetje worden

desalnietemin bedankt

joker

HÉ Joker ik hoor wel wanneer dat winter dingetje moet gebeuren. Zal die monteur uit Delft ook vast wakker maken. Zullen we het met jou gereedschap doen.... :N
[/quote]

ik geef aan en zorg voor de koffie das toch ook belangrijk :P :P
 
ik geef aan en zorg voor de koffie das toch ook belangrijk :P :P
[/quote]

Dan kom ik wel even kijken om de boel te coordineren, want ik maak de laatste tijd meer kapot dan me lief is.
 
hallo ff een vraagje: ik heb nu 2600 km met de 950 gereden, maar heb al meer dan 500cc olie bij moeten vullen en dit was na de 1000 beurt!
dus in 1600km 2x olie bij vullen, hebben meer van jullie daar last van :? :? .
en hoe houden de banden het bij jullie, in een voorgaand bericht stond wel dat de achterband op was maar niet hoeveel km er meegereden was?
en zijn jullie tevreden over de pirelli,s of zit er al wat anders onder?
Mijn mening tot nu toe is ,dat het een slijtvasteband is met veel grip, alleen in de regen moet je niet tegek doen.
ik ben benieuwd naar jullie meningen.

groet pim.
 
Olie verbuikt ie inderdaad een beetje, maar ach, tis dan ook een beest...

De standaard pirelli's zijn heel erg goed, hebben onverwacht heel veel grip, en zelfs hetzelfde gevoel als SuperCorsa's als ze warm zijn. Maar daarmee gaan ze ook maar 6000 km mee. -O-
 
dag.ik denk dat je u 950 sm goed moet inrijden mijn olie verbruik is zo goed als niets en er staan nu al meer dan 15000 km op !! Ge moet hem goed warm rijden voor dat je er met door gaat......en dan is alles zeer ok !!!!! De pirelli scorpion gaat inderdaat een 6000 km mee en hij is goed ik heb een bridgestone bt-014 gehad op de 950 sm en die was na 25oo km gewoon kaal gereden.....en dat is wel zeer vlug he ........
 
Ik zet het gas er pas op als er 4 balkjes op de teller branden!
meestal laat ik hem ff warm draaien tot er 4 balkjes branden,en dan ga ik pas rijden.
Er zijn ook mensen die zeggen choke er op en rijden, wat is jullie mening daarover?
Wat ik wel vind is dat de choke er vrijlang op moet blijven zitten, als je hem bij 3 balkjes er af haalt krijg je dat hardverkneterende geluid :X :X :X van de...... weet het ff niet meer, in ieder geval klinkt het niet fijn.
Als je hem warm laat draaien in de schuur in het donker, dan worden de uitlaat pijpen gewoon roodgloeiend,is dit iemand ook wel eens op gevallen?

PS 6000 met de pirelli,s zijn alleen ragkilometers toch!
ik heb er nu 2700 op zitten en zie er weinig van, maar ook veel woonwerk km,
weet iemand of er een langer achterspatbord tekrijgen is want in de regen zit echt alles onder, zo ja waar, en spuiten jullie de fiets af of niet?

laat het ff weten, zijn er trouwens 950/ktm of andere supermotardrijders in de regio capelle krimpen *D *D

groet pim.
 
Ik zet het gas er pas op als er 4 balkjes op de teller branden!
meestal laat ik hem ff warm draaien tot er 4 balkjes branden,en dan ga ik pas rijden.
Er zijn ook mensen die zeggen choke er op en rijden, wat is jullie mening daarover?
Wat ik wel vind is dat de choke er vrijlang op moet blijven zitten, als je hem bij 3 balkjes er af haalt krijg je dat hardverkneterende geluid :X :X :X van de...... weet het ff niet meer, in ieder geval klinkt het niet fijn.
Als je hem warm laat draaien in de schuur in het donker, dan worden de uitlaat pijpen gewoon roodgloeiend,is dit iemand ook wel eens op gevallen?

PS 6000 met de pirelli,s zijn alleen ragkilometers toch!
ik heb er nu 2700 op zitten en zie er weinig van, maar ook veel woonwerk km,
weet iemand of er een langer achterspatbord tekrijgen is want in de regen zit echt alles onder, zo ja waar, en spuiten jullie de fiets af of niet?

laat het ff weten, zijn er trouwens 950/ktm of andere supermotardrijders in de regio capelle krimpen *D *D

groet pim.

Choke open, starten, 20 seconden laten lopen en wegrijden! Is alleen zonde van de benzine om hem warm te laten draaien...
Choke zou er na 300m al af kunnen, alleen bij stilstaan zou hij misschien bij de eerste km nog af kunnen slaan, anders echt niet! En bij dit weer heb je nog niet eens een choke nodig!!

Ik zou maar eens naar de afstelling kijken :)


Ik rijdt dan geen 950SM, maar heb 1, 2 en 4 cilinder gereden en voor al die motoren was het niet anders.
 
Ik zet het gas er pas op als er 4 balkjes op de teller branden!
meestal laat ik hem ff warm draaien tot er 4 balkjes branden,en dan ga ik pas rijden.
Er zijn ook mensen die zeggen choke er op en rijden, wat is jullie mening daarover?
Stationair warm laten draaien is gewoon slecht voor moderne motoren. Bepaalde delen worden dan heel heet terwijl andere delen bijna koud blijven. Zeker niet doen! Gewoon starten en gaan rijden met een normaal (legaal) tempo.
 
Zodra je vier balkjes hebt, is de motor echt nog niet goed warm. Pas na een kilometer of 15 draai ik het gas ver open.

6000 km zijn inderdaad allemaal ragkilometer (behalve dan wanneer de motor koud is), maar dat kan dan ook niet anders met een SM
 
tot mijn verbazing kwam ik gisteren uit mijn werk,een orange 950 tegen, op de rotonde aan het einde van de hoeksekade in bergschenhoek.
is deze 950 hier bekend, ik heb zelf ook een orange 950,en ben er ff achteraan gegaan.
dus 27-06-06 om 21,30.
ben benieuwd.

groeten pim :] :]
 
tot mijn verbazing kwam ik gisteren uit mijn werk,een orange 950 tegen, op de rotonde aan het einde van de hoeksekade in bergschenhoek.
is deze 950 hier bekend, ik heb zelf ook een orange 950,en ben er ff achteraan gegaan.
dus 27-06-06 om 21,30.
ben benieuwd.

groeten pim :] :]
die is van een kennis van me 'joker'
is ook op dit toppic te vinden
we hebben gisteren ff gereden richting hellevoetsluis
hij moest voor de regen thuis zijn, is gelukt
 
Terug
Bovenaan Onderaan