Het grote Yamaha Diversion topic deel 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
kijk ik heb dan een 900 maar hierboven worden je de juiste al aan geboden :) *D

daarbij nog steeds een hoop div 900 onderdelen te koop. :)


Helaas mijn "nieuwe div 900 nog niet af kunnen krijgen. -O-
loopt al wel :9~
nu nog de laatste loodjes. :')
 
Laatst bewerkt:
@gasbaas en andere geïnteresseerden:
Mijn middenbok was op exact dezelfde plek gescheurd als KeesDenHaag. Opbokken ging steeds moeilijker, hij stond niet stabiel op de bok en aan het eind kreeg ik hem helemaal niet op meer op de bok.

Daarom de bok eronderuit gehaald en gemodificeerd. In tegenstelling tot KeesDenHaag heb ik gekozen voor drie strips, dan weet ik zeker dat de bok de motor overleefd. Na het lassen de bok nog even geverfd met zwarte anti roest verf (soort van Hammerite uit het schap bij de DHZ winkel). Ook heb ik nog twee gaten in de bok geboord voor afwatering.

Dit is het resultaat geworden:




De bok ging er makkelijk onderuit. De bok terugplaatsen is wat moeilijker, maar uiteindelijk vrij vlot kunnen doen op de volgende manier.

1. Eerst de veer op de motor en daarna aan de bok monteren met een platte schroevendraaier. Met deze schroevendraaier kan je de veer op de haak van de bok hevelen.
2. Daarna een kant dan de bok voor de gaten gewurmd en hierdoor een schroevendraaier geduwd om de gaten opgelijnd te houden.
3. Zelfde met de andere kant, ook hier een schroevendraaier doorheen.
4. Vervolgens de schroevendraaiers een voor een vervangen voor de bouten. Dit moet nu makkelijk gaan.
5. Bouten vastdraaien en klaar!
 
Je blijft natuurlijk maar een klein vooraanzicht houden. Wat me wel opvalt als ik in de auto zit is dat verlichting die laaggeplaatst is tov de koplamp beter opvalt omdat het gebruikelijke verlichtingspatroon dan doorbroken wordt. Maar ja als de andere weggebruiker gewoon niet kijkt dan helpt niets.
Op een 900 passen perfect mistlampen van Hella, ze zijn niet klein, maar geven een bak licht en zichtbaarheid! Sinds ik ze op mijn Diversion 900 heb zitten merk ik gewoon dat ik veel beter zichtbaar ben. Ik heb een schakelaar op het stuur zitten, maar ik heb ze altijd aan.
CIMG5063.jpg
 
Op een 900 passen perfect mistlampen van Hella, ze zijn niet klein, maar geven een bak licht en zichtbaarheid! Sinds ik ze op mijn Diversion 900 heb zitten merk ik gewoon dat ik veel beter zichtbaar ben. Ik heb een schakelaar op het stuur zitten, maar ik heb ze altijd aan.
[afbeelding]


Mobile kerstboom?? :+
 
Daar stond ik dan, gistermorgen, als enige motorrijder op de Holterberg. Had blijkbaar iets gemist ... Wat te doen? Er was heel wat volk op de been, maar uitsluitend ongemotoriseerde fietsers. Zonder enige twijfel aardige mensen, maar toch, de kloof tussen hun en mijn voorgenomen wijze van zaterdagbesteding was te groot om me bij hen aan te sluiten. In mijn telefoon vond ik gelukkig het nummer van @motormuisie, maar die lag nog op één oor ... Ik sprak dus mijn wanhoopsbericht in op de voicemail ... Later kreeg ik een sms'je: kom maar deze kant op, want we hebben nog een motorklus aan te pakken. Dus ik trok het gas weer open en bereikte een goed half uur later de werkplaats van @motormuisie. Ze bood me koffie en een vorstelijke lunch aan, en gingen daarna naar de werkplaats. Daar stond haar nagenoeg fonkelnieuwe heftafel. Geen wonder dat ze daar trots op is! En die heftafel is met de montage van valbeugels op mijn BMW officieel in gebruik genomen ... Een moment om zuinig in de herinnering te bewaren en te koesteren!
Nogmaals dank @motormuisie!
 
Daar stond ik dan, gistermorgen, als enige motorrijder op de Holterberg. Had blijkbaar iets gemist ... Wat te doen? Er was heel wat volk op de been, maar uitsluitend ongemotoriseerde fietsers. Zonder enige twijfel aardige mensen, maar toch, de kloof tussen hun en mijn voorgenomen wijze van zaterdagbesteding was te groot om me bij hen aan te sluiten. In mijn telefoon vond ik gelukkig het nummer van @motormuisie, maar die lag nog op één oor ... Ik sprak dus mijn wanhoopsbericht in op de voicemail ... Later kreeg ik een sms'je: kom maar deze kant op, want we hebben nog een motorklus aan te pakken. Dus ik trok het gas weer open en bereikte een goed half uur later de werkplaats van @motormuisie. Ze bood me koffie en een vorstelijke lunch aan, en gingen daarna naar de werkplaats. Daar stond haar nagenoeg fonkelnieuwe heftafel. Geen wonder dat ze daar trots op is! En die heftafel is met de montage van valbeugels op mijn BMW officieel in gebruik genomen ... Een moment om zuinig in de herinnering te bewaren en te koesteren!
Nogmaals dank @motormuisie!

Haha! Mooi!
Maar het is de enige accessoire die je na montage niet moet uitproberen!
 
Daar stond ik dan, gistermorgen, als enige motorrijder op de Holterberg. Had blijkbaar iets gemist ... Wat te doen? Er was heel wat volk op de been, maar uitsluitend ongemotoriseerde fietsers. Zonder enige twijfel aardige mensen, maar toch, de kloof tussen hun en mijn voorgenomen wijze van zaterdagbesteding was te groot om me bij hen aan te sluiten. In mijn telefoon vond ik gelukkig het nummer van @motormuisie, maar die lag nog op één oor ... Ik sprak dus mijn wanhoopsbericht in op de voicemail ... Later kreeg ik een sms'je: kom maar deze kant op, want we hebben nog een motorklus aan te pakken. Dus ik trok het gas weer open en bereikte een goed half uur later de werkplaats van @motormuisie. Ze bood me koffie en een vorstelijke lunch aan, en gingen daarna naar de werkplaats. Daar stond haar nagenoeg fonkelnieuwe heftafel. Geen wonder dat ze daar trots op is! En die heftafel is met de montage van valbeugels op mijn BMW officieel in gebruik genomen ... Een moment om zuinig in de herinnering te bewaren en te koesteren!
Nogmaals dank @motormuisie!

Jammer dat je het gemist hebt, het bericht. Gelukkig is het niet voor niets geweest.

Ga je volgende datum weer mee? Moeten we alleen nog prikken. Ik stond er ook klaar voor maar de Diversion van Jeffrey was gevallen. En de achterrem was kapot, dus niet verantwoord.

Ik denk komend weekend, alleen kan Jeffrey niet. Of het weekend erna.
 
Laatst bewerkt:
Joy, div doet het weer.
Staat nu weer voor de deur.

morgen mee naar het werk en eens kijken hoe die snort.
 
Daar stond ik dan, gistermorgen, als enige motorrijder op de Holterberg. Had blijkbaar iets gemist ... Wat te doen? Er was heel wat volk op de been, maar uitsluitend ongemotoriseerde fietsers. Zonder enige twijfel aardige mensen, maar toch, de kloof tussen hun en mijn voorgenomen wijze van zaterdagbesteding was te groot om me bij hen aan te sluiten. In mijn telefoon vond ik gelukkig het nummer van @motormuisie, maar die lag nog op één oor ... Ik sprak dus mijn wanhoopsbericht in op de voicemail ... Later kreeg ik een sms'je: kom maar deze kant op, want we hebben nog een motorklus aan te pakken. Dus ik trok het gas weer open en bereikte een goed half uur later de werkplaats van @motormuisie. Ze bood me koffie en een vorstelijke lunch aan, en gingen daarna naar de werkplaats. Daar stond haar nagenoeg fonkelnieuwe heftafel. Geen wonder dat ze daar trots op is! En die heftafel is met de montage van valbeugels op mijn BMW officieel in gebruik genomen ... Een moment om zuinig in de herinnering te bewaren en te koesteren!
Nogmaals dank @motormuisie!

Graag gedaan. :)
Dan mag een plaatje niet ontbreken.
full


Nu heb je meteen een bevestiging voor een mooi setje breed-verstralers. :Y
 
Van de week nog een klusje geklaard, wel even mee bezig geweest maar het resultaat mag er zijn.

full


@Just8KB8 ken je ze nog terug?
Nogmaals bedankt voor de dempers. :Y
 
mijn dempers zijn niet meer goed te krijgen...
allemaal bruine aanslag erop blijkbaar heeft iemand een keer olie erop gegooid
 
En hoe heb je zo schoon gekregen?
Wil dit nl. ook nog eens doen in het najaar.

Heb ze met de hand gepoetst, samen met de poetswatten van Nevr-Dull.
Verwijderd alle aanslag, ook teerresten etc.
Evt kun je ze nadien nog napoetsen met Belgom Chroom, werkt perfect.
 

Hierbij de link van een ritje wat we vanmiddag hadden. Ik op mn divje. Opgenomen met de Beardevil Red camera. Ik heb de kwaliteit naar beneden geschaald voor t uploaden; maar het cameraatje is zeer goed! :)
 
Hoi straatpiloot,

Heb je van de "reserve" motor ook een middenbok over?
De DIV 600 (1991) van me welke ik 4week geleden gekocht heb zat geen middenbok onder.

Wie o wie kan mij uitleggen wat de inbusbout is ter hoogte van het kijkglas?
In eerste instantie dacht ik aan de aftapbout voor de motor olie, erachter gekomen dat deze wat lager moet liggen om alle olie eruit te halen.

Een vergelijkbare bout zit ook aan de andere kant.

Groet,

Johan[afbeelding]

Voor de middenbok;
Chengie in "Yamaha Diversion 600 opruiming"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan