Het grote Yamaha Diversion topic deel 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
goedemorgen :)
vanaf vandaag gaat officieel mijn winterverzekering in
iemand nog enig idee waar ik reflecterend zilveren rim striping kan kopen? en kan ik gewoon voor een 17 inch wiel het gaan kopen? omdat de div een 18 inch wiel heeft.
ik wil ook nog een koplamp van een fzr 600 erin maken :)
verder ga ik hem natuurlijk goed schoonmaken :) en na kijken

probeer ebay is hebben ze veel reflecterend spul :Y
 
ook al een beetje gekeken op ebay inderdaad ja
ik denk dat ik hem gewoon bij louis bestel moet er ook nog olie vandaan hebben dan ga ik voor de kleur rimstriping wit lijkt denk ik het beste bij een grijze motor
 
Motorblok en kuip hebben een resonantie die bij 4000 tpm het grootst/hardst is. Eea versterkt elkaar (vallen samen). Het klopt dat andere motoren dit niet hebben, maar Diversions -zowel de 600 als de 900- hebben dit wel. Zal te maken hebben hoe en waar de kuipdelen vastgemaakt zijn aan het frame.

Het kan iets (lees iets) minder zijn als je de bout op het kleine tandwiel naast het koppelingshuis aantrekt. Doe dit dan ook alleen als je er toch bij moet zijn. Anders is het niet interessant.
 
Vandaag ook mijn xenon binnen. Besteld bij Car'n Joy. €35,80 (29,50 ex) voor het geheel.
Goed verzorgd binnen, tekenen voor ontvangst en een banden profielmetertje/sleutelhanger als extraatje (toch altijd leuk).

Van het weekend maar aansluiten en de koppeling aanpakken die slipt.
 
ook al een beetje gekeken op ebay inderdaad ja
ik denk dat ik hem gewoon bij louis bestel moet er ook nog olie vandaan hebben dan ga ik voor de kleur rimstriping wit lijkt denk ik het beste bij een grijze motor

Stickerland.nl 15 euro voor 10 meter en 1,75 verzendkosten.
 
na heb vandaag me 1ste motorongeluk gehad uitgerekende met de 3 dagen verse xj :( '(
me voorkuip , kuipframe knippers en stuur is krom ,spiegelstuk .( misschien kromme vork moet ik nog goed nakijken. ben nu nog aardig pist off op me zelf , zie hieronder
hoe het kwam zat achter rij auto's keek naar links 2 sec toen stond ze boel ineens stil voor me
nood stop gemaakt maar door gladde wegdek gleed me voorwiel weg zo bam met motor en al onder de auto voor me -_- heel dom eigenschuld B| -O- .
en de vrouw voor me is nadat ik vroeg of ze stukje doorreed omdat ze op me motor stond
(zat vast onder de bumper)
daarna heb ik er nooit meer terug gezien .
voordeel scheelt me weer verzekering gedoe

heb zelf alleen zeer scheenbeen en beurse schouder lang leven het motorpak.

maar ik wil de motor zo snel mogelijk opgelapt hebben hij is noodzakelijk voor me werk

dus heeft iemand misschien nog een kuip liggen + kuipframe en koplamp .voor 97 er ?
1995 + zou alles moeten passen.

vraag 2 ik zit te denken om kosten te besparen hem naked te maken .
mijn vraag is dus ook past een 1994 koplamp frame + tellers kwa aansluiting op mijne ?
zie hier het spul dat ik gevonden heb . linkje

http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=208_209_741&products_id=43691

als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag .

bedankt alvast
 
Laatst bewerkt:
ik heb een kuip gevonden op mp niet de goede kleur alleen.
een koplamp voor het nieuwe type vinden is ook een opgave...welke bouwjaar wel en niet passen weet iemand dat ?
heeft niemand nog een schuur vol onderdelen hier liggen :)?
 
Laatst bewerkt:
hey allemaal,

ik heb sinds enkele weken een xj600 div uit 92 in mijn bezit als eerste motor, en ik ben er echt superblij mee! Rijdt echt heerlijk! Maar ik heb laatste tijd wel een paar issues met de motor, vooral na een koude start. En aangezien ik echt 0 verstand heb van techniek, met twee linkerhanden en een vrij lege (student...) portemonnee, hoop ik dat jullie wat tips hebben...

Het eerste probleem is een koude start. De startmotor draait wel keurig, maar de motor slaat niet aan. Pas na een paar keer de startmotor lang ingedrukt houden begint hij wat te pruttelen, en na nog een paar keer slaat hij eindelijk aan (op de choke). Waar kan dit aan liggen? Accu lijkt me ok, mn koplamp brand wel gewoon en de startmotor doet het gewoon. En is dit een bekend probleem? Een warme start is overigens geen probleem, dat doet hij met 1 slag. De motor staat binnen in een niet zo heel warme garage.

Het tweede probleem komt na een paar honderd meter rijden. Dan gaat mijn olielampje branden. Steeds op het moment dat ik zoiets heb van 'nu keer ik om', gaat het lampje uit en kan ik er zonder problemen 100km mee blijven rijden. Is dit een bekend probleem, en kan het kwaad? Ligt het aan olie die misschien te dik is als de motor koud is? Moet ik er wat mee?

Ik hoor het graag van jullie!
 
Laatst bewerkt:
hey allemaal,

ik heb sinds enkele weken een xj600 div uit 92 in mijn bezit als eerste motor, en ik ben er echt superblij mee! Rijdt echt heerlijk! Maar ik heb laatste tijd wel een paar issues met de motor, vooral na een koude start. En aangezien ik echt 0 verstand heb van techniek, met twee linkerhanden en een vrij lege (student...) portemonnee, hoop ik dat jullie wat tips hebben...

Het eerste probleem is een koude start. De startmotor draait wel keurig, maar de motor slaat niet aan. Pas na een paar keer de startmotor lang ingedrukt houden begint hij wat te pruttelen, en na nog een paar keer slaat hij eindelijk aan (op de choke). Waar kan dit aan liggen? Accu lijkt me ok, mn koplamp brand wel gewoon en de startmotor doet het gewoon. En is dit een bekend probleem? Een warme start is overigens geen probleem, dat doet hij met 1 slag. De motor staat binnen in een niet zo heel warme garage.

Het tweede probleem komt na een paar honderd meter rijden. Dan gaat mijn olielampje branden. Steeds op het moment dat ik zoiets heb van 'nu keer ik om', gaat het lampje uit en kan ik er zonder problemen 100km mee blijven rijden. Is dit een bekend probleem, en kan het kwaad? Ligt het aan olie die misschien te dik is als de motor koud is? Moet ik er wat mee?

Ik hoor het graag van jullie!


De meeste divjes hebben beetje moeite met een koude start.
En dat olielampje kan betekenen dat je iets te weinig olie erin hebt. Ik had het zelf ook en toen 0,1 liter erbij gegooid en het was weg.
 
De meeste divjes hebben beetje moeite met een koude start.
En dat olielampje kan betekenen dat je iets te weinig olie erin hebt. Ik had het zelf ook en toen 0,1 liter erbij gegooid en het was weg.


Misschien een hele domme vraag, maar ik heb sinds ik de motor heb gekocht geen andere olie in gedaan, en heb dus geen idee wat voor olie erin zit. Kan ik gewoon elk willekeurig merk motorolie erin doen, of krijg ik dan problemen als het niet hetzelfde merk/type olie is?
 
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb sinds ik de motor heb gekocht geen andere olie in gedaan, en heb dus geen idee wat voor olie erin zit. Kan ik gewoon elk willekeurig merk motorolie erin doen, of krijg ik dan problemen als het niet hetzelfde merk/type olie is?

half synteet 10w40 Motorfiets olie . let er goed op dat het echt motorfiets olie is
dus haal het bij een motorzaak of op een motoronderdelen website.
en een nieuwe oliefiltertje als je de boel gaat verversen :)
 
hey allemaal,

ik heb sinds enkele weken een xj600 div uit 92 in mijn bezit als eerste motor, en ik ben er echt superblij mee! Rijdt echt heerlijk! Maar ik heb laatste tijd wel een paar issues met de motor, vooral na een koude start. En aangezien ik echt 0 verstand heb van techniek, met twee linkerhanden en een vrij lege (student...) portemonnee, hoop ik dat jullie wat tips hebben...

Het eerste probleem is een koude start. De startmotor draait wel keurig, maar de motor slaat niet aan. Pas na een paar keer de startmotor lang ingedrukt houden begint hij wat te pruttelen, en na nog een paar keer slaat hij eindelijk aan (op de choke). Waar kan dit aan liggen? Accu lijkt me ok, mn koplamp brand wel gewoon en de startmotor doet het gewoon. En is dit een bekend probleem? Een warme start is overigens geen probleem, dat doet hij met 1 slag. De motor staat binnen in een niet zo heel warme garage.

Als je motor binnen staat, zelfs al is die niet verwarmd, moet de motor eerder aanslaan dan wat jij beschrijft. Mijn Div'je stond altijd buiten onder zeil en had nooit problemen met starten zelfs niet met 10 graden vorst. Zo te horen is het niet de accu of startmotor maar kijk ook de bougies na of die nog goed zijn.

Het tweede probleem komt na een paar honderd meter rijden. Dan gaat mijn olielampje branden. Steeds op het moment dat ik zoiets heb van 'nu keer ik om', gaat het lampje uit en kan ik er zonder problemen 100km mee blijven rijden. Is dit een bekend probleem, en kan het kwaad? Ligt het aan olie die misschien te dik is als de motor koud is? Moet ik er wat mee?

Ik hoor het graag van jullie!
 
koop niet de olie van de action want je hebt wel natte plaat koppeling olie nodig......
net zoals Kayvd zegt half synteet 10 w 40
 
Kijk even de bougies na of die niet aan het einde van hun levensduur zijn, want zo te horen is het niet de accu of startmotor dus zal het waarschijnlijk iets met de ontsteking of brandstoftoevoer te doen hebben. Mijn Divje stond altijd buiten en zelfs met 10 graden vorst startte die in 1 x.
 
Inderdaad diversion starten bij mij ook altijd in 1 keer en ook zonder choke valt alleen dan direct uit als het koud is. En ik zou even vragen wat voor olie er in zit, maakt opzich niet veel uit maar kan ook mineraal in zitten.
 
full

full
 
@kayvd: vorige winter had ik precies hetzelfde, alleen met een beverly 500. Wat voel je je dan een lul, hè.

Ik heb toen een Diversion nakend van 94 gekocht. Paar honderd euro en je rijdt weer zeg maar, terwijl de scooter gemaakt werd. Als je dat voor woon-werk gaat rijden moet je wel goed investeren in helm, kleding en handschoenen, want een kuip is wel een wereld van verschil als het om de weersomstandigheden gaat. Ik heb na een paar maanden een motor met een kuip gekocht, terwijl ik al verwarmde handschoenen had.

Ik wens je succes met de reparatie. Ik heb nog een beverly 500 staan, die ik nu weinig gebruik. Die kan je voorlopig wel lenen. Maar ik woon in Emmen...
 
Laatst bewerkt:
@kayvd: vorige winter had ik precies hetzelfde, alleen met een beverly 500. Wat voel je je dan een lul, hè.

Ik heb toen een Diversion nakend van 94 gekocht. Paar honderd euro en je rijdt weer zeg maar, terwijl de scooter gemaakt werd. Als je dat voor woon-werk gaat rijden moet je wel goed investeren in helm, kleding en handschoenen, want een kuip is wel een wereld van verschil als het om de weersomstandigheden gaat. Ik heb na een paar maanden een motor met een kuip gekocht, terwijl ik al verwarmde handschoenen had.

Ik wens je succes met de reparatie. Ik heb nog een beverly 500 staan, die ik nu weinig gebruik. Die kan je voorlopig wel lenen. Maar ik woon in Emmen...

bedankt voor het medeleven . en het aanbod voor het lenen :)
heb het 1 en ander besteld hopen dat ik snel weer kan rijden .
 
Laatst bewerkt:
@kayvd: Sterkte! Je hebt hem aanzienlijk harder neergelegd dan ik :N

Vandaag weer een stapje in het herstel kunnen maken. Vandaag voor controle geweest en het ziet er goed uit. Ik moet nu 'in de pan roeren' oefeningen gaan doen en na ongeveer 4 weken moet alles weer terug bij af zijn. Dan nog wel één of twee maanden uitkijken met tillen en zware dingen doen, maar dan moet alles weer zijn zoals het was en zijn er geen beperkingen meer. Risico is dat de schouder wederom uit de kom gaat, dat is het grootste risico en als dat gebeurd begin je weer op nieuw, of volgt er een operatie. Dus... nu met beleid oefeningen doen en dan langzaam aan weer alles gaan doen.

De motor is ook afgehandeld vandaag. De expert belde vanmorgen om het dossier te sluiten (wat de expert betreft, die stuurt dan z'n rapportage naar de verzekering en dan gaat het vanaf daar verder). Hoogste bieder was 750 euro en voor dat geld hou ik hem dus. Het verschil met de dagwaarde (3000 euro) wordt op de verzekering van de tegenpartij geclaimd. Kledingschade komt daar dan nog bij.

Na het ziekenhuis bezoekt nog even langs de motorzaak gereden met mijn betere helft. Motor gestart en na een paar pogingen sloeg die mooi aan. Gashendel blijft nu wel hangen, maar dan kan vocht zijn in één van de kabels of in de gashendel (motor staat buiten bij de motorzaak). Motorzaak besteld nog een nieuwe imitatie knipper (Tcat, ik kies voor die paar centen toch maar een nieuw knipperlicht) en legt er nieuwe banden op. Volgende week wordt de motor weer thuis afgeleverd door de motorzaak en kan ik beginnen met het schuren en plamuren en kijken waarom de gashendel nu blijft hangen (wellicht vocht in de hendel zelf of kabels niet meer je van het).

En dan over een paar weken weer :] *O* :]
 
voor het spuitwerk ben ik op zoek naar de kleur code maar kan nergens iets vinden
waar staat die bij de xj600 97 ?
colorxj600sn.jpg


Op basis van dit zou ik zeggen: Yamaha DPBM2 0189 Typ A Dark Purplish Blue Metallic 2
M.b.v. je VIN nummer moet je er ook uitkomen volgens mij, want daarin zit de kleurcode verwerkt... of ergens anders, maar het was ergens te vinden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan