Recente inhoud door a-vess

  1. A

    Spanningsregelaar defect?/doormeten Honda CBR600f '87

    Ja dat idee had ik ook al een beetje, de vorige CDI had meegelopen over de achterband dus die was echt wel toe aan vervanging. of deze elektrisch defect was denk ik ook niet zozeer. een nieuwe CDI kost rond de 100euro, dat is een derde van wat de motor gekost heeft dus ik verken eerst de...
  2. A

    Spanningsregelaar defect?/doormeten Honda CBR600f '87

    Dat is ook een conclusie die ik had getrokken a.d.h.v. het manual, en dan komt de maar: Ik heb mijn oude CDI langs de nieuwe gelegd en die meten exact hetzelfde (wat kan als ze allebei aan dezelfde motor hebben gehangen met een mankement) èn de nieuwe CDI langs een andere nieuwe 2e hands (bij de...
  3. A

    Spanningsregelaar defect?/doormeten Honda CBR600f '87

    Ok ik ben weer wat verder. Ik kreeg een ingeving dat de neutraalstand schakelaar mogelijk vervelend deed dus deze heb ik even overbrugd naar massa. de brandstofpomp loopt weer bij het starten ik heb 12,9V op beide primaire aansluitingen van mijn bobine staan en zakt naar de 10,6V als ik start...
  4. A

    Spanningsregelaar defect?/doormeten Honda CBR600f '87

    Schema heb ik en is zoals ik hem verwacht, Carmo is zeker een optie en houd ik in mijn achterhoofd thnx voor de tip! de te meten delen die je op hebt genoemd heb ik allemaal doorgemeten en vallen volledig binnen verwachtte waardes, daarom verdenk ik ook de CDI omdat ik zowel geen aansturing naar...
  5. A

    Spanningsregelaar defect?/doormeten Honda CBR600f '87

    Even een update: Voor de zekerheid heb ik een andere spanningsregelaar gekocht en een andere stuurschakelaar (rechts) om ook de killswitch uit te sluiten (er was flink geknutseld aan de draden). Deze zal ik waarschijnlijk vanavond gaan uitwisselen. Nou zal de spanningsregelaar geen effect...
  6. A

    Spanningsregelaar defect?/doormeten Honda CBR600f '87

    De carbs zijn uit elkaar geweest een schoon gemaakt, en starten doet hij dus helemaal niet. De brandstofpomp loopt als een zonnetje als ik het brandstofrelais overbrug, het lijkt echt uit zijn aansturing te komen (de CDI) aangezien er ook geen vonk word gemaakt. Maar de vraag is dus of een...
  7. A

    Spanningsregelaar defect?/doormeten Honda CBR600f '87

    Beste MF'ers, Enige tijd geleden een vraag gesteld betreffende mijn niet lopende CBR600f hurricane uit '87. Spontaan had hij door wat hij ookalweer moest doen maar helaas zo spontaan als hij starte stopte hij er ook weer mee. Bij het korte lopen dat hij heeft gedaan liep hij vrij hoog in zijn...
  8. A

    Motor wil niet starten

    _O- daar kom ik nog wel uit (denk ik 8)7)
  9. A

    Motor wil niet starten

    Zojuist flink vooruitgang geboekt! Hij knalt en loopt (op remreiniger)! en het was niets elektrisch....de stationair stelschroef zat helemaal dichtgedraaid |(|( zo zie je maar weer dat je je helemaal blind kan staren op iets was eigenlijk heel simpel kan zijn. overigens ben ik nu wel op het...
  10. A

    Motor wil niet starten

    Bij deze het schema, de cdi ben ik al eens mee terug gegaan naar roukama en inderdaad zo tof als ze zijn gaven ze me een andere mee om te gaan testen en helaas zelfde resultaat. (dus weer terug geruild) Verder inderdaad (naar mijn idee) alles wat ik me kan bedenken en van jullie als tips heb...
  11. A

    Motor wil niet starten

    daar zit wat in, maar de onderdelen die vervangen zijn lijken tot nu toe goed te zijn (a.d.h.v. metingen etc.) alleen de CDI kan ik dus weinig van zeggen en moet ik ze op hun woord geloven.
  12. A

    Motor wil niet starten

    dat weet ik niet, ik heb ook geen idee hoe ik hier 100% zeker van ga worden? ik heb deze bij Roukama vandaan gehaald en ze zeiden dat deze getest is.
  13. A

    Motor wil niet starten

    ok dat klinkt logisch inderdaad...maar heeft iemand dan nog een suggestie waarom ik geen goede danwel totaal geen vonk krijg?
  14. A

    Motor wil niet starten

    Ik ben weer wat wijzer, thnx! nou heb ik even zitten redeneren: De CDI zou dan dus de massa moeten afschakelen. Dit zou hij moeten doen aan de hand van de pick-ups(puls generators)? Deze geven namelijk wel de goede waarde als ik ze doormeet (+/-528ohm) maar kan het zijn dat deze niet pulsen...
  15. A

    Motor wil niet starten

    dat klopt, waar zou ik dan moeten meten?
Terug
Bovenaan Onderaan