Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Bijna 7800 km heb ik tot nu probleemloos gereden. Voor mij had deze motor net zo goed een japanner kunnen zijn, naar kwaliteit en afwerking. Rijgemak is nogal persoonlijk maar ook daarover had ik geen klachten. Toch ga ik hem verkopen. Ik heb namelijk ook nog een scooter (Piaggio Medley 125S)...
Ik reed 5 jaar het kleine broertje, de ST 50cc. Na ruim 120.000 vrijwel rimpelloze kilometers ingeruild met kapotte motor, distributieketting werd te ruim. Nu rijdt ik de Piaggio Medley 125 S, 11 Kw en een topsnelheid van 108 km per uur.
Ik ging eigenlijk voor de classic. Bij de dealer eerst een proefrit gemaakt, daarna stond ik klaar om de bestelbon te tekenen. Echter, de dealer drong aan om ook eens de Meteor te proberen wat ik aanvankelijk afwees. Na aandringen toch maar eens getest en het verschil was in de eerste meters al...
Ik heb, na bijna 7.000 km, een helder koplampglas en geen roest aan de uitlaat. Ik probeer om nooit in de regen te rijden, tenminste, met de Meteor. Als het toch regent neem ik de Piaggio Medley 125s wel, iets minder motor maar wel gemakkelijker. Mijn tweewielers staan mooi beschermd in een goed...
Dat de verlichting wat ondermaats is naar hedendaagse normen klopt inderdaad. Mijn mening? Naar het concept van de motor genomen (zachtjes aan voort tokkelen), past de verlichting precies.
Bij mij is de voorrem net goed. Achter zou inderdaad iets krachtiger mogen zijn. Het zou wel kunnen dat beide remmen nog wat moeten inlopen want ik ben er bijzonder zuinig mee. Liever ontkoppel ik 50 meter eerder voor de verkeerslichten dan dat ik daar voluit moet remmen.
Inderdaad, dat kan. Als ik dan wil versnellen schakel ik eerst naar 4. Ook is het mogelijk om in de 5de te blijven rijden en zo ook te versnellen. Zonder bokken. Ik heb het dan wel over 1 km/uur versnellen per 5 seconden, gewoon om dat het kan.
Ikzelf schakel tussen 55 - 60 km/h van 4 naar 5. Het liefste rijd ik dan 60 - 65 km per uur. Wel trek ik regelmatig effe door in 3de en 4de, gewoon naar gevoel tot op 4/5de van het maximale toerental. Dan rijd ik 80 in 4de, schakel naar 5de en laat de snelheid terug afzinken naar 70 km/uur.
Nu...
De bruikbare reserve inhoud van mijn benzine tank is 4,4 liter. Mijn verbruik op vlakke weg met aangename temperaturen en in meedrijvende modus is 2,35 liter/100km. Ik kom dus met de reserve benzine 185 kilometer ver. Aangenomen dat iemand meer verbruikt en dan ook nog iets minder reserve "zou...
Nee, die 556 kilometer is tot de motor begint te sputteren bij gebrek aan benzine. Ik kon dan 13,23 liter bijtanken tot bijna helemaal vol. Je kan vogens mij gerust stellen dat als de motor begint te sputteren , er nog een halve tot 1 liter benzine als "vuiligheids buffer" in de tank blijft...