Recente inhoud door bertocello

  1. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Bijna 7800 km heb ik tot nu probleemloos gereden. Voor mij had deze motor net zo goed een japanner kunnen zijn, naar kwaliteit en afwerking. Rijgemak is nogal persoonlijk maar ook daarover had ik geen klachten. Toch ga ik hem verkopen. Ik heb namelijk ook nog een scooter (Piaggio Medley 125S)...
  2. B

    Sym Symphony 125 ST (2022)

    Ik reed 5 jaar het kleine broertje, de ST 50cc. Na ruim 120.000 vrijwel rimpelloze kilometers ingeruild met kapotte motor, distributieketting werd te ruim. Nu rijdt ik de Piaggio Medley 125 S, 11 Kw en een topsnelheid van 108 km per uur.
  3. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Ik ging eigenlijk voor de classic. Bij de dealer eerst een proefrit gemaakt, daarna stond ik klaar om de bestelbon te tekenen. Echter, de dealer drong aan om ook eens de Meteor te proberen wat ik aanvankelijk afwees. Na aandringen toch maar eens getest en het verschil was in de eerste meters al...
  4. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Ik heb, na bijna 7.000 km, een helder koplampglas en geen roest aan de uitlaat. Ik probeer om nooit in de regen te rijden, tenminste, met de Meteor. Als het toch regent neem ik de Piaggio Medley 125s wel, iets minder motor maar wel gemakkelijker. Mijn tweewielers staan mooi beschermd in een goed...
  5. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Dat de verlichting wat ondermaats is naar hedendaagse normen klopt inderdaad. Mijn mening? Naar het concept van de motor genomen (zachtjes aan voort tokkelen), past de verlichting precies.
  6. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Bij mij is de voorrem net goed. Achter zou inderdaad iets krachtiger mogen zijn. Het zou wel kunnen dat beide remmen nog wat moeten inlopen want ik ben er bijzonder zuinig mee. Liever ontkoppel ik 50 meter eerder voor de verkeerslichten dan dat ik daar voluit moet remmen.
  7. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Komt voor mij op plaats 3, na de Meteor en de Classic.
  8. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Ik bedoelde bewust het gas "iets" meer opendraaien, niet gelijk vol gas. Dat zou ik zelfs mishandeling noemen.;(
  9. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Inderdaad, dat kan. Als ik dan wil versnellen schakel ik eerst naar 4. Ook is het mogelijk om in de 5de te blijven rijden en zo ook te versnellen. Zonder bokken. Ik heb het dan wel over 1 km/uur versnellen per 5 seconden, gewoon om dat het kan.
  10. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Ikzelf schakel tussen 55 - 60 km/h van 4 naar 5. Het liefste rijd ik dan 60 - 65 km per uur. Wel trek ik regelmatig effe door in 3de en 4de, gewoon naar gevoel tot op 4/5de van het maximale toerental. Dan rijd ik 80 in 4de, schakel naar 5de en laat de snelheid terug afzinken naar 70 km/uur. Nu...
  11. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Ik heb er nooit last van.
  12. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Vocht in de koplamp hoor je wel meer. Op een van de Amerikaanse fora is daar een item over. Ik ga de link hier posten zodra ik dat terug vind.
  13. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Bij mij is dat niet zo. Ik tank uitsluitend E10. Nu, bij kilometerstand 4700 nog geen problemen gehad
  14. B

    Royal Enfield Meteor 350

    De bruikbare reserve inhoud van mijn benzine tank is 4,4 liter. Mijn verbruik op vlakke weg met aangename temperaturen en in meedrijvende modus is 2,35 liter/100km. Ik kom dus met de reserve benzine 185 kilometer ver. Aangenomen dat iemand meer verbruikt en dan ook nog iets minder reserve "zou...
  15. B

    Royal Enfield Meteor 350

    Nee, die 556 kilometer is tot de motor begint te sputteren bij gebrek aan benzine. Ik kon dan 13,23 liter bijtanken tot bijna helemaal vol. Je kan vogens mij gerust stellen dat als de motor begint te sputteren , er nog een halve tot 1 liter benzine als "vuiligheids buffer" in de tank blijft...
Terug
Bovenaan Onderaan