Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Te koop:
Yamaha tricker xg 250
Km-stand 1800 km
In goede staat en geheel origineel
kruuters voor foto's etc
Technische gegevens:
Motorgedeelte
Motor 4-takt, monocillinder
Motorkoeling luchtgekoeld
Cilinderinhoud 249 cc
Boring x slag 74.0 x 58.0 mm
Kompressie verhouding...
OP een blauwe maandag tijdens een vakantie dacht ik van, ik kan wel eens een motorrijbewijs gaan halen.
En een paar weken later had ik m'n motorrijbewijs.
Heb je je nou speciaal op een motor-forum aangemeld om vragen te stellen over een grasmaaier?
Ik zou zeggen, bouw er een hayabusablok met turbo onder. 8-)
2-slag scheepsdiesls heb je ook uitvoeringen van met alleen maar poorten.
In oude coastertjes liggen nog wel eens van zulke mooie trunkzuiger motortjes.
Ik ga op dit moment maar even niet verder in op rendementen bij scheepsdiesels, maar voor de liefhebbers heb ik nog wel wat boeken ter...
Ik heb eens even een van m'n schoolboeken erbij gehaald. En ik moet je deels gelijk geven.
Het geindiceerde thermisch rendement is bij een 2-slagmotor ligt rond de 55%, en bij een middelsnellopende 4-slag rond de 52%. Dit kun je dan weer een stuk hoger krijgen door bv restwarmte van de...
In de scheepvaart heb je 2 en 4-slag. Uit 4-slag halen ze een hoger rendement en het is beter om aan de huidige milieueisen te kunnen voldoen. En 4-slag is compacter te bouwen, wat kostentechnisch ook beter is. De echte grote vermogens wordt nog steeds 2-slag voor gebruikt, er is nog geen 4-slag...
Beetje scheepsdiesel zit boven de 60% rendement. Mede doordat ze vrijwel altijd een turbo hebben.
Ontwikkeling van scheepsdiesels lag een poosje stil, maar er komt nu weer wat schot in door common rail bij de snel-, en middelsnellopende motoren.
Ook wel grappig dat common rail 30-35 jaar...