Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden die je krijgt op het ploffen. Volgens mij is dat een indicatie dat de motor lekker rijk loopt. (nu maar wachten tot ik tegengesproken wordt _O-)
Als je op choke beter rijdt dan zonder moet het bijna wel zo zijn dat de motor valse lucht krijgt. De verbinding tussen de carbarateurs en motor zou dan het probleem moeten zijn.
Succes!
Ik ben overgegaan op plan B, nl. de motor op kantoor laten staan en morgen de tank naar de dealer brengen.
Ik ben nog steeds benieuwd of meer mensen iets dergelijkd hebben gehad.
Bedankt voor de tip. Ik heb ze meteen een mailtje gestuurd.
Voorlopig heb ik het provisorisch gerepareerd met een soort van gummi-tape (alleen om thuis te komen).
Het scheurtje ziet er uit als of het van binnen naar buiten is gescheurd. Het plastic staat een beetje naar buiten op die...
Hey, bedankt voor de reacties. Tankcure lijkt me wel een goeie oplossing, schijnt ook te werken met (inderdaad) kunstof tanks.
Heeft iemand hier ervaring mee (speciaal met een kunstof tank)?
Zijn er misschien nog andere mogelijkheden (hiermee moet je bv 5 dagen wachten)
Thanks,
DeputyNL
Hoi,
Vanochtend op weg naar mijn werk stond ik bij het stoplicht en rook veel benzine. Ik was op zoek naar de schuldige, maar kon niets zien.
Toen ik op mijn werk aankwam, rook het weer naar benzine, dus ik was toch zelf de oorzaak. Net ff de zaak opengehaald en gevonden dat de tank op het...
Klinkt mij in de order alsof de motor te weinig brandstof krijgt. Gevalletje van valse lucht lijkt me. Controlleer de verbinding carb<->spruitstuk<->blok, er zal wel ergens iets niet goed afgesloten zijn.
RSV's zijn over het algemeen heel betrouwbaar. Op mijn RSV doet de achterrem helemaal niets. Op zich niet zo mooi, maar moet zeggen dat remmen op de motor genoeg is om de motor te stabiliseren (dat is toch waar je de rem het meest voor gebruikt) Bijzonder verrichtingen vergt oefening, maar lukt...
Waarom zou je uberhaupt over willen naar injectie? Fabrikanten gebruiken injectie voornamelijk om emissie eisen te halen. Je krijgt eventueel marginaal meer vermogen, maar de manier waarop injectie oppakt zal nooit zo vloeiend zijn als bij een carburatiefiets en het verbruik zal ook hoger...
Bedankt voor alle reacties! Ik heb van het weekend nog een beetje gereden en met een beetje tussengas voelt het zeker terug naar 2 of 1 een stuk beter. Ben wel benieuwd of meer mensen dat doen, of dat het gewoon onnodig is?