Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Heren,
Afgelopen week wederom de motorfiets in ontvangst genomen. Volgens monteur was er nog "viezigheid" aanwezig bij de nieuwe pakking (heeft het gedemonteerd en gemonteerd). 2 dagen verder en geen sporen van olie lekkage meer te vinden. Vandaag nog een stuk gereden en geen bijzonderheden...
@Raphaël-s, inderdaad.
Weet iemand van jullie wat voor onderdeel dit is? tijdens het stationair draaien viel met regelmaat hier een oliedruppel en luchtbelletjes aanwezig.
Bezit een kawasaki Z750S met een olielekkage en krijg het niet opgelost.
Kleppendeksel vervangen;
Maantjes vervangen;
Koelvloeistof vervangen;
Olie vervangen:
Moeren vervangen en strakker gemaakt;
Diverse kabels nagelopen;
Radiateur nagelopen en geen gebreken;
-
Een mooie spreekwoord is...
@Kars pakking heb ik laten doen bij een garage.
@RoyalClub doormiddel van de reacties die geplaatst op de topic ben ik ervan uit gegaan dat de oorzaak een lekkende kleppendeksel is.
Zal morgen wat foto's posten.
N.B.
Ben eerlijk gezegd beetje klaar met deze motor. Ik heb er geen zin in meer...
Heren,
Afgelopen week de is de pakking van de kleppendeksel vervangen, kosten nabij 300 euro. Afgelopen 2 dagen gereden en lekt nog steeds olie. Iemand een suggestie?
Halku.
Afgelopen weekend motorblok schoongemaakt om te kijken waar het precies lekt. Waarschijnlijk heb ik de oorzaak gevonden, namelijk bij het
moer. Vanaf dat punt komt de olie langzaam eruit en valt het druppelsgewijs op de balanspijp. Denken jullie een lekkende uitlaatpakking?
Zojuist gekeken bij het olie glas i.v.m. hoeveel olie er nog in zit. Zit net onder de helft. Heb de motor gestart, klinkt niet lekker, soort geratel hoor je en hard ook. komt ook aardig rook uit het motorblok vandaan.
Durf me motor niet eens te starten
Dit zeiden diverse monteurs: Deze kawasaki Z750(S) modellen moeten nabij 24 duizend KM de kleppen gesteld worden. Monteurs denken dat dit wel gebeurd is bij deze motor, maar dat zij de pakking niet hebben vervangen. Terugkomend op de kosten 250 euro is alleen puur de pakking vervangen, dus...
Oke, ik heb diverse garages gebeld zij vragen ongeveer €250,- voor alleen het vervangen van een pakking(kleppendeksel). Maar zij gaven ook aan dat me kleppen ook gesteld moeten worden om de zoveel KM. Mijne heeft 34KM gelopen.
Beste leden,
Ik ben in het bezit van een Kawasaki Z750S van het bouwjaar 2005. Sinds kort heb ik last van een olielekkage.
Olie tussen de naden van het uitlaatspruitstuk en het motorblok.
Als de motor uitstaat/aanstaat komt er druppelsgewijs olie eruit en valt het op de balanspijp.
Halku