Recente inhoud door =iii=<

  1. =iii=<

    Honda fjs 600 silverwing

    Bulletproof en betrouwbaar zijn ze. Zelf heb ik destijds voor hetzelfde geld een jongere 400 gekocht, omdat de prestaties niet zoveel uiteen lopen (0-100 in 7,5/9, top 160/175). Ik heb 70.000 op mijn 400 gereden, ook eerste serie. Die is op het blok na gelijk aan de 600. Hij heeft me in 10 jaar...
  2. =iii=<

    Crosstourer VFR 1200X

    Mosterd na de maaltijd, maar toch mijn gemiddelden: Snelweg 1:27 (130 km/u), in NL (110 km/u) 1:30. Toeristisch binnendoor 1:33, stadsverbruik en/of scheuren 1:25.
  3. =iii=<

    Welke beginnersmotor voor woon-werk en plezier

    Gefeliciteerd Yessie! Goede keuze. Het grote genieten en leren kan beginnen. Overigens vind ik een 600 eerder middenklasser, een 250 of 400 is licht. Een zware is niet per se fijner, denk aan hanteerbaarheid, gebruikskosten, etc. De Diversion 600 loopt ontspannen op de snelweg en blijft de...
  4. =iii=<

    Geluid max 95dB in Oostenrijk?

    De NC heeft vanaf 2016 een luidere uitlaat. Wat blijkt? Rijdend 71 dB(A). Pak van m'n hart, ik was al bang... 😅 Ik zal eens lekker ver doortrekken tot 5000 tpm. ;)
  5. =iii=<

    Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

    Het voordeel van de 750 vind ik zijn super-bruikbare koppel. 68 Nm lijkt weinig, maar het is er vrijwel vanaf stationair tot zo'n 5000 tpm. Ze noemen het koppelkromme, maar hier is het een 'koppelvlakke'! 110 km/u is een aangename 3250 tpm.
  6. =iii=<

    Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

    Hij is veel slanker dan zo’n robuuste Transalp. Ik blijf dat mooie motoren vinden. Toch snap ik je interesse wel. Ik heb er niet op gereden, wel op gezeten, goed bekeken en overwogen. Hij is beter afgewerkt dan de NC: verstelbaar ruitje, fraaiere swingarmen, instelbare voor- en achtervering...
  7. =iii=<

    Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

    Saai is een beleving, net als spannend of sportief (behalve als je een serieuze coureur op het circuit bent). Motorrijden is van zichzelf al een spannende manier om je te verplaatsen, dat geldt zowel voor beginners als gevorderden. Waarom kiezen voor een motor die het rijden spannend en daardoor...
  8. =iii=<

    Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

    Geen NC 850, maar een Africa Twin 850, wordt her en der gezegd... En als dat blok dan ook naar de NC kan, heeft Honda weer een mooie besparing te pakken. Als er 1 blok al dicht bij Euro 5 zit is het de NC 750 wel, toch?
  9. =iii=<

    Motorshopper werkt nog steeds niet.

    Ik dacht ik gun het even tijd want het lijkt lastig te repareren en misschien heb je in de corona-periode wel iets anders aan je hoofd dan je vrijwillige en zeer gewaardeerde werk voor motor-forum... Maar er zijn bijna 2 maanden verstreken. Kun je een soort stand van zaken met ons delen? Al was...
  10. =iii=<

    Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

    Bij de Honda topkoffer op mijn vorige motor zat ook speling. Die was bevestigd met busjes en rubber ringen tussen de schroefbouten, die 1 a 1,5 cm speling gaven. Volgens mij is dat om bewegingen en windkrachten beter op te vangen.
  11. =iii=<

    Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

    Beide Bridgestone Battlewing zijn bij mij nog eerste montage. Met de voorband hoop ik de 12.000 servicebeurt te kunnen halen, de achterband haalt zeker meer. Is dat normaal? Ik was gewend dat voor bijna 2x zo lang meegaat als achter.
  12. =iii=<

    Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

    De 83 cm zadelhoogte van de NC 750 X voelt inderdaad een stuk lager. De meest voor de hand liggende manier van verhogen vind ik het zadel aanpassen. Dat is sowieso voor verbetering vatbaar (want een kuiltje dat je behoorlijk naar voren dwingt) en is gemakkelijk te demonteren (2 boutjes aan de...
  13. =iii=<

    Welke bandenspanning rij jij?

    Bandenspanning laat ik afhangen van omstandigheden (wegdek en belading) en eigen gevoel. Normaal rijd ik met 2,5 bar voor, 2,8 achter, zoals Bridgestone voor dit type op mijn motor aangeeft. Honda geeft 2,5/2,9 aan, ongeacht belading. In de winter, of bij veel slecht wegdek, zit ik meestal op...
  14. =iii=<

    SHOW HIER JE MOTOR

    Er komt nog een valbeugelset met mistlampen op, en dan is 'ie eindelijk af (middenbok heeft hij inmiddels ook). Misschien niet de meest opwindende machine, maar wel een heel fijn reisapparaat.