Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Er is een fundamenteel probleem met vlotter systemen.
Ik heb dat al eens beschreven op dit forum:
Benzinemeter
(onderaan de pagina)
Een lange uitmiddeling is niet betrouwbaar.
Vandaar dat vlotters steeds minder gebruikt worden.
Een simpel schakelaartje dat een lampje laat branden bij...
Hallo Ed.
Het klotsen wordt eruit gefilterd.
Daar merk je niets van.
Iets anders is het remmen en optrekken.
De benzine verplaatst zich dan in de tank.
Als je b.v. remt dan verplaatst zich de benzine naar voren.
De hoogte van de benzine boven de benzinekraan veranderd dan en de...
Alternatieven zijn er niet echt,
tenzij iemand een andere tank met vlotter koopt en die dan ook nog eens in de juiste kleur laat spuiten. Dan kom je al gauw over de 1000 euro.
Of het wel betrouwbaar werkt?
Na twee jaar ontwikkeling is het een stuk betrouwbaarder dan de meeste benzinemeters...
De druk wordt gemeten aan de uitang van de benzinekraan.
Daar komt een T-stuk op de benzineslang.
De druk op dat punt is evenredig met de hoogte van de benzine in de tank.
Hoe hoger de benzine in de tank, hoe hoger de druk in de benzineslang.
Je hebt dus geen vlotter nodig, die wordt...
Hallo mensen.
Ik heb zelf een electronische benzinemeter ontwikkeld.
Hierbij is geen vlotter nodig.
Je hoeft dus geen gat in je tank te boren.
Het werkt met een drukmeter die aangesloten wordt via een T-stuk op de benzineleiding.
De druk is een maat voor de hoogte van de benzine in de...
Hallo mensen.
Bij de ontwikkeling van mijn electronische benzinemeter ben ik op een fundamenteel
probleem gestuit.
Dat is ook de oorzaak dat vlotter benzinemeters niet betrouwbaar werken.
Het gaat hierom:
Als je remt of gas geeft verplaatst de benzine in de tank zich naar voren cq naar...
Zou natuurlijk kunnen.
Dan vervalt wel de garantie.
Maar moeilijk is het niet hoor.
Gewoon 5 verschillende weerstanden kiezen.
Je kunt het ook met 5 kleine relais doen.
De waardes gaan van 0 tot 100 ohm.
Groeten Joop...
Ja, dat is best wel leuk bedacht.
Maar zie je al een fietscomputertje tussen mijn mooie chromen instrumentjes? :)
http://members.home.nl/joop.angelier/download/Versnellings%20indicator%20Valkyrie/Foto%27s/instrumenten.jpg
Het moet een mooi instumentje zijn van b.v. VDO of Motosense.
Een...
De led's zitten hierin:
http://members.home.nl/joop.angelier/download/Benzinemeter/Foto%27s/Motosense%20led.jpg
De led's zijn niet apart aan te sturen.
Deze meters hebben een veranderende weerstand nodig.
De buffers schakelen de fet's ,die een weerstand aan de meter aanbieden.
Ik probeer ook een analoge versie te maken.
Simpeler en met een RC combinarie, maar dan instelbaar.
Deze is voor de aanwijzing met led's.
http://members.home.nl/joop.angelier/download/Benzinemeter/Schema/analoog/analoog.jpg
Maar dit is nog niet getest.
Groeten Joop...
En de eerste keer dat je een schuiver maakt staat je bike in de hens.
Nee, te onveilig.
Een flow-sensor is ook leuk, maar duur en hoe nauwkeurig is dat.
En je hebt nog een aanwijzing nodig. Ik gebruik nu deze...
Helaas is het niet zo simpel.
Remmen en gas geven heffen elkaar niet op als je een gemiddelde ervan neemt.
Je kunt b.v. flink gas geven en rustig remmen, of andersom.
De gemiddelde waarde is dan niet juist.
Het is beter om de druk te meten wanneer je zeker weet dat de benzine netjes...
Hallo mensen.
De sensor is een differentiaal sensor.
Hij meet het verschil tussen de benzinedruk en de luchtdruk.
Twee aansluitingen dus.
http://members.home.nl/joop.angelier/download/Benzinemeter/Pressure%20sensor.jpg
De sensor werkt goed omdat ik er glycerine instop.
Anders zou de...
De benzine druk is ongeveer 20mbar (+/- 0,02 Atmosfeer)
Dat is 50 keer zo laag als de luchtdruk.
Daar heb je wel een gevoelig manometertje voor nodig.
Met de sensor is het geen probleem.