Recente inhoud door Robbinm

  1. Robbinm

    Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

    Bedankt. Ik hoop dat er iemand is die de middelen heeft om de cilinders even 1 op 1 te vergelijken. Wellicht iemand die in de business werkt. Wat betreft het Euro 3/4 verhaal kun je er van uit gaan dat de uitlaat anders is, en met name de katalysator. Dit zal (denk ik) de grootste factor zijn...
  2. Robbinm

    PRIJSVERLAGING! Bomvolle Z1000 Black Edition uit 2012

    Complimenten voor de looks. Helaas heb ik de centen niet.
  3. Robbinm

    Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

    Heren, mijn onderzoekje naar de uitwisselbaarheid van componenten tussen de Beverly 350 motor en Leader/Quasar motoren (125-300cc) loopt tegen zijn einde. De krukas van de Beverly 350 is breder, en past daarom niet zonder aanpassingen in een Leader/Quasar carter. Daarnaast lijkt het...
  4. Robbinm

    Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

    Dan nog een laatste vraagje, zou je de diameter van de in en uitlaatkleppen kunnen opmeten? Bedankt, en succes met de opbouw!
  5. Robbinm

    Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

    Bedankt, ik weet voldoende. Was benieuwd of er enige onderdelen uitwisselbaar zouden zijn met een Quasar motor, maar uit de foto's blijkt wel dat de cilinders toch erg anders zijn opgebouwd, helaas. Voor de krukas heb ik nog goede hoop, daarvan zal ik de afmetingen proberen te vinden. Vraag over...
  6. Robbinm

    Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

    Bedankt! Weet je ongeveer hoe dik het hemd van de cilinder is?
  7. Robbinm

    Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

    Mish, ziet er goed uit, puik werk. Heb je toevallig een foto van de carters zonder cilinder er op, en zonder doek in de krukasruimte?
  8. Robbinm

    Membraam vl13 gilera runner 180cc 2 takt

    Ik kan je foto niet zien om een of andere reden. Ga er van uit dat je het opvulstuk bedoelt wat in het membraan schuift. Dat stukje zit er bij om de overgang van van spruitstuk naar membraan met zo min mogelijk weerstand te laten verlopen. Minder weerstand van het mengsel, betekent dat er dus...
  9. Robbinm

    Piaggio leader 125-180-200cc 4t tuning

    Geweldig, was op internet aan het zoeken naar info, kom ik het tegen in nota bene mijn eigen post van 10 jaar terug. Van de oude plannen is inmiddels niks meer over, haha. Het enige dat nog rijd is die motorzip, met 210cc kit. Inmiddels wel van eigenaar veranderd maar ik zie hem nog bijna elke...
  10. Robbinm

    Honda Transalp 600V 1986? Neutraalschakelaarsrariteiten

    Goedenmiddag, voor een vriend ben ik bezig om een startprobleem op te lossen. Klacht: soms (niet altijd) gaat het neutraal lampje niet branden, en kan de motor niet gestart worden. Als oplossing gooit hij zijn stuur naar links, tegen de eindaanslag (met een flinke knal) en vaak begint het...
  11. Robbinm

    Het grote Gilera DNA 125 / 180, 4-takt topic

    Ik ben wel benieuwd of je geen valse lucht hebt. Probeer even remmenreiniger rond het inlaatspruitstuk te spuiten als de motor loopt. Als de motorloop veranderd heb je ergens een lek. Piaggio spruitstukjes staan er om bekend op een gegeven moment te gaan scheuren, vooral aan de onderkant...
  12. Robbinm

    Het grote Gilera DNA 125 / 180, 4-takt topic

    Stationair verhoogd draaien kan ook een tekort aan brandstof betekenen. Als je nooit de stationairsproeier veranderd hebt zou je eens kunnen kijken naar de afstelling van de luchtschroef en de stationairschroef. Ook een lek in de inlaat kan zulke verschijnselen opleveren. Een bus...
  13. Robbinm

    Het grote Gilera DNA 125 / 180, 4-takt topic

    Hoe is de druk van het pompje vergeleken met de oude? Het zou kunnen zijn dat de brandstofdruk hoger is, waardoor de motor nu een rijker mengsel krijgt. Houd ook rekening dat de vacuumkraan van de tank alleen open gaat met: vacuum :P Als je dus aanpassingen aan je luchtfilter of inlaattraject...
  14. Robbinm

    windscherm schoonmaken zonder krassen te veroorzaken???

    Dit soort spul werkt ook aardig tegen de regen.
  15. Robbinm

    Xenon verlichting

    Bi-xenon moet je ook mee uitkijken, want er zijn verschillende soorten. Echte bi-xenon, zoals het ooit bedoelt is, heeft twee xenon buisjes inwendig zitten. Dit is een dure oplossing omdat je twee lampen in een hebt, je hebt dus ook een dubbele ballast nodig. Om dit goedkoper te maken zijn er...
Terug
Bovenaan Onderaan