Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Gisteren even bezig geweest met afstellen. Stationair (en iets daarboven) loopt nu prima, maar nu trilt de motor een klein beetje op 120Km/h (4000 toeren). Heb ik toch iets verkeerd gesteld?
een klusje van niks, maar ik kan het niet zelf doen. Heb je toch meetapparatuur voor nodig? Maar als iemand van mening is dat het zelf heel goed te doen is, hoor ik graag hoe.
Ik heb begrepen dat zelfs het afstellen van het stationair toerental bij een BMW vrij lastig zelf te doen is. Bij mijn...
Ik heb een BMW R1100RS uit '95. De laatste tijd begint deze echter steeds meer te trillen als ik gas geef bij hele lage toeren (1000-1500). De trillingen voelen aan als een motor die te weinig toeren maakt en bijna af wil slaan. Als de motor stationair draait, loopt ie wel netjes, maar zodra ik...
Lijkt me inderdaad een beetje onmogelijk. Ik rij dagelijk 120 km woon-werk verkeer en ben overgestapt van een kettingfiets naar een cardan. (BMW R1100RS) omdat ik gek werd van het telkens smeren en spannen van de ketting. Tijdens het zoeken naar een cardan fiets ben ik erachter gekomen dat er...
Ik ben sinds februari 2008 ook een trotse bezitter van een R1100RS uit '95. Ik vind het een geweldige motor. Ik kom van een Suzuki bandit 600N af en er zit wel een heel groot verschil in met deze motor. Ik gebruik de motor vooral voor woon/werkverkeer.
Nu heb ik echter nog wel een aantal...
Als ik mijn koppeling helemaal inknijp en vervolgens 1 versnelling terugschakel, terwijl mijn snelheid nog redelijk hoog is voor deze versnelling, dan voel ik eerst een redelijke ratel in het schakelpedaal (alsof tandwielen over elkaar draaien, maar niet pakken) en vervolgens schiet hij pas in...