Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ja, de ingaande en uitgaande kant doormeten. Ingaande kant komt vanaf de dynamo en geeft (als je wat toeren maakt) zomaar 30V of meer. Uitgaande kant (naar de accu toe) zou uit m'n hoofd tussen 12,5V en 14,nogwat Volt moeten zijn.
In mijn geval zat er nogal wat variatie qua voltage naar de accu...
Accuspanning en laadsysteem ook doorgemeten?
Ik heb ook dit soort symptomen meegemaakt, bij mij had de spanningsregelaar kuren als ie (erg) warm werd. Andere spanningsregelaar erop gezet en het probleem was over.
De bedoeling van de Exup-klep is om de tegendruk in je uitlaat variabel te maken, afhankelijk van het toerental. Ga je de Exup-klep verwijderen of afkoppelen, zonder verdere aanpassingen, dan zal de motor bij een deel van het toerengebied niet optimaal lopen. Dat verklaart het dipje wat je...
Herkenbaar! Tijdens een warme sessie (buiten 30+ graden) op Zolder een nare ervaring gehad met PP's. Achterband ging enorm smeren, leek wel kauwgom :/ gaf totaal geen vertrouwen onder hellingshoek. Sessie erna met de bandenspanning wat gespeeld, dat gaf wel ietsje verbetering maar niet veel.
Bedankt voor de tip. Ik heb mede hierdoor weer eenzelfde rempomp erop gezet.
Net wat je zegt, het vervangen van de hele remmerij vind ik een te grote investering voor deze motor. Ik verwacht ook dat dit het laatste seizoen is dat ik ermee rij.
Bedankt, inmiddels al voorzien ;)...
R1 van 1998 = R1 van 1999. Type RN01, caburateurs. Brute ongepolijste machine, versnellingsbak wil wel 's de geest geven en olieverbruik wil met de jaren ook wel 's toenemen (zeker als de vorige eigenaar er niet zo zuinig op is geweest)
R1 van 2000 = R1 van 2001. Type RN04, carburateurs...
Dank voor de tips. Ik heb op andere fora wat nare verhalen gelezen van rijders die na een switch qua rempomp geen gevoel meer in de rem hadden. Mede door een andere/verkeerde brake leverage ratio?
Wat harder remmen zou fijn zijn, maar nog dan wel doseerbaar.
Ik zal met het vervangen van...
Ik heb zelf voor dezelfde keuze gestaan :)
De Suzuki GSXR1000 (K2 destijds) viel voor mij al heel snel af. Ik vind het de minst mooie van de 3 en ik vind de zithouding "vreemd". De andere 2 zit ik persoonlijk veel natuurlijker op.
De CBR954RR vind ik al een stuk mooier. Hier heb ik een...
Vraagje...
Na de vorige circuitdag is mijn rempomp van de voorrem helaas gaan lekken. Ik ga deze dus vervangen.
Ik zou daarna ook wel wat meer remkrecht willen hebben. Heeft het nut om de rempomp te vervangen door een exemplaar van een Honda Fireblade (CBR900 SC44) of VTR SP1?
Heeft er...
Afgelopen zomer na de vorige circuitdag het luchtfilter, brandstoffilter, -kraan en -slangen schoongemaakt. Dat scheelt een boel zeg *D
Vorige week 5 sessies op Assen gereden, hij loopt nu veel vrijer door de toeren en het rare onregelmatige inhouden is nu ook over.
Volgend jaar maar 's...
Het was weer een zeer geslaagde dag en een gezellige pitbox. Super georganiseerd weer!
Voor mij de eerste keer weer op deze motor sinds 'ie uit elkaar is geweest (hield bij de vorige keer in door verstopte brandstoffilter en -slang). Hij loopt nu gelukkig weer als een zonnetje :)
Ik heb...