Nico Bakker Yamaha TZ750

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja als je achterop iemand knalt ben je volgens mij altijd fout, slaat lang niet altijd ergens op maar ja.......
Toch ben ik er een keer mee weggekomen. *O* Getuigen moet je hebben, dan kun je een kans maken.

Trouwens, Leo? Ik lees berenstront als pakking en ik zie een potje pindasaus staan? :o
Even serieus, wat smeer jij tussen de carterhelften? Ik ga binnenkort ook een 2-takt blok sluiten en ben wel benieuwd wat jij gebruikt.
 
@Washi,
De berestront is Prime seal ven Versachem, ik zal er binnenkort een plaatje van maken

Daar is hij dan, blokje in elkaar en met ABD!
Anti Butterfly Device.........
De scheur in het carter die steeds terug komt aan de linker zijde heeft waarschijnlijk te maken met de spanning die daar op het carter stond, maar ook met de krachten die er tijdens het rijden op komen. Vorige week kreeg ik op Northern American Two strokes, een bericht van een doorgewinterde TZ750 rijder en techneut. Hij vertelde dat hij ook een telkens terugkerende scheur in zijn carter had gehad. Om dat dit een viercylinder is met twee krukassen en de cylinders 1+4 en 2+3 tegelijk ontsteken ( een dubbele 2 cylinder dus), hebben de krukassen de neiging om een soort vlinderslag te willen maken. ze zitten natuurlijk opgesloten maar dit zijn wel de krachten die er op staan. Hij noemde dit het butterfly effect en vertelde mij dat hij geen problemen meer kende nadat hij een dikke aluminium plaat onder de kopbouten had geschroefd om de koppen te verbinden. Vandaar mijn ABD, het zal overbodig zijn als je nieuwe carters hebt, maar misschien helpt het om mijn gerepareerde carters heel te houden de komende tijd!
Ik heb langere tapeinden gemonteerd( met dank aan Homoet Classic) en 6 kopbouten iets aangepast.
We zullen zien 8-)
full

full


:W
 
Netjes zo zeg. Hoop ook voor je dat het nu wat langer of beter nog blijvend heel blijft.
Succes de 18e and have fun
 
Ziet er indruk en vertrouwen wekkend uit Leo!

Laat hem de 18e janken en spinnen van plezier! :] :] :]
 
Hij gaat in ieder geval rijden de 18e, vandaag heeft hij in de straat weer een muziekje gemaakt.
Dat hadden we in moeten zenden naar Kopenhagen, was na jaren weer de winst naar Nederland gegaan :+
full

full

Straks nog even de kuip monteren en de garage opruimen, kan ik van de week de kleine Td3 eens goed nakijken.
:W
 
Mooi gedaan die ABD!

Maar nu het top-end stijver is, zullen de trillingen hun slopende werk waarschijnlijk verplaatsen naar een een andere plek in of rond het blok? :?
 
Mooi gedaan die ABD!

Maar nu het top-end stijver is, zullen de trillingen hun slopende werk waarschijnlijk verplaatsen naar een een andere plek in of rond het blok? :?

Dit is de enige echte zwakke plek die iedere keer op zijn donder kreeg, de rest van het blok is sterk genoeg.
Je moet toch ook wat proberen; no guts no glory *O*
 
Mooi gedaan die ABD!

Maar nu het top-end stijver is, zullen de trillingen hun slopende werk waarschijnlijk verplaatsen naar een een andere plek in of rond het blok? :?

Doordat dit nu minder mee kan trillen zal de resonantiefrequentie ook wel veranderd zijn. Slijten doet het wel, maar dan hopelijk op de delen die hiervoor bedoelt zijn. Zoals lagers.
Erg mooie en inventieve oplossing hoor!
 
Zo net weer thuis, aan een lekker koel biertje, na een dagje racen in Zuidplas/ Nieuwerkerk a/d Ijssel.
Fantastisch leuk evenement met alle lof voor de familie Kostwinder.
Heerlijk gereden met de TZ750 en de hele dag is verlopen zonder serieuze valpartijen of andere ellende.
De temperatuur in mijn pak was alleen hoger dan die van de motor.

:9 :W
 
Dan heb je wel meer dan 1 biertje nodig om je eigen vloeistof niveau omhoog te brengen, gefeliciteerd dat de TZ het zo lekker is blijven doen, alle eer voor je kunsten!
 
Zo net weer thuis, aan een lekker koel biertje, na een dagje racen in Zuidplas/ Nieuwerkerk a/d Ijssel.
Fantastisch leuk evenement met alle lof voor de familie Kostwinder.
Heerlijk gereden met de TZ750 en de hele dag is verlopen zonder serieuze valpartijen of andere ellende.
De temperatuur in mijn pak was alleen hoger dan die van de motor.

:9 :W


Mooi! Goed te horen dat de dag zonder schade aan mens en materiaal is verlopen! :]

Dan had je vast ook last van een lekke "koppakking" .... }) ;)
 
Mooi om te zien dat je het gefikst hebt en weer heerlijk kan genieten op de TZ :} :]
 
Heerlijk weer, prachtige motoren en weer "lekker" 2-takt walm kunnen snuiven :] . Alhoewel sommige kleppenhokken ook aardig hun best deden om de lucht van een frituurkraam te verspreiden.
Ondanks een uitdrukkelijk verbod van de wedstrijdleiding :z , nog een paar mooie power wheelies mogen zien van Leo op de TZ. Kortom, een topdag! *O*
 
Ja, het was een gezellige dag Arend.
De laatste rondes heb ik het wheelie verbod maar even genegeerd.
Het kost meer moeite om hem aan de grond te houden dan andersom :$
 
Wheelies niet toegestaan....? :?

Nog ff en ze leggen verkeersdrempels en rotondes in het circuit.... :X
 
Wheelies niet toegestaan....? :?

Nog ff en ze leggen verkeersdrempels en rotondes in het circuit.... :X

Ja, het moet niet gekker worden, ik kreeg tijdens de training een waarschuwend vingertje :$
En vlak voor de eerste heat een persoonlijke waarschuwing, GÉÉN WHEELIES!!!!!!

Laat ik het nou niet moeten hebben van de rondetijden, maar van het show element *O*

@Ivo,
Ik zit al te kijken op google of er foto's komen, ik had geen personal photographer mee :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan