New YAMAHA MT-09 TRACER

Status
Niet open voor verdere reacties.
Foto1
full
 
De beugel van de Osco heb ik zo gebogen dat hij tussen subframe en de achterstepjes zit. De het tierapie is enkel om het eventuele schuren\schudden tegen het frame tegen te gaan.
 
[me="Bas600"]dacht aan een 46L koffer te monteren, maar als ik deze foto'zie :X [/me]
Of ligt dat aan de hoe de foto is genomen.. ?

Kleur is wel ff :}

hahahaha, foto vertekend heel erg. Dit is een 39 liter koffer, maar groter zou ik zelf niet willen gaan. Ideaal koffertje.

Letters SHAD en SH39 haal ik er nog af en worden vervangen door Yammie logo en letters :)
 
Laatst bewerkt:
De beugel van de Osco heb ik zo gebogen dat hij tussen subframe en de achterstepjes zit. De het tierapie is enkel om het eventuele schuren\schudden tegen het frame tegen te gaan.

Is je slangetje nu niet te kort? Er is toch een minimale lengte nodig om genoeg weerstand te creëren?
 
Is je slangetje nu niet te kort? Er is toch een minimale lengte nodig om genoeg weerstand te creëren?

Uhhh dat wist ik niet. Ik hoop het niet, maar daar komen we snel genoeg achter....ik heb hem nog niet echt gebruikt... Het vol laten lopen van het slangetje ging prima en er kwam spul uit....dus dacht dat het ging werken...

De plunjer duwt het er toch gewoon doorheen???
 
Laatst bewerkt:
hahahaha, foto vertekend heel erg. Dit is een 39 liter koffer, maar groter zou ik zelf niet willen gaan. Ideaal koffertje.

Letters SHAD en SH39 haal ik er nog af en worden vervangen door Yammie logo en letters :)


Zou je een foto willen maken van wat meer afstand?

zoals : *insert showfoto
20150419_124557_zpsjnvo5qcy.jpg
hoeft niet persé met eenzelfde achtergrond ;)

*twijfelt nog of ik een vast koffer wil ... ook beetje qua opstappen.

Morgen eerst maar eens bellen voor de 1000 beurt... Zal tegen die tijd wel 1500 beurt worden O-)
 
Laatst bewerkt:
Uhhh dat wist ik niet. Ik hoop het niet, maar daar komen we snel genoeg achter....ik heb hem nog niet echt gebruikt... Het vol laten lopen van het slangetje ging prima en er kwam spul uit....dus dacht dat het ging werken...

De plunjer duwt het er toch gewoon doorheen???

Als je de olie net voor het voortandwiel op de ketting laat lopen wordt het er meteen weer afgeslingerd. Beter is om het boven het achtertandwiel op de ketting te laten neerkomen.
 
Als je de olie net voor het voortandwiel op de ketting laat lopen wordt het er meteen weer afgeslingerd. Beter is om het boven het achtertandwiel op de ketting te laten neerkomen.

:^ volgens mij adviseert Osco ook om de volledige lengte van de slang te gebruiken, evt. met een lus erin. Ik vermoed dat ie met dit korte slangetje veel te snel druppelt. Ik had 'm op m'n Z overigens aan de rechterkant gemonteerd, vond ik makkelijker om aan de plunjer te kunnen trekken met de koppeling in.
 
Ok, we zullen zien hoe die werkt.

Ketting smeren doe ik stapvoets na het rijden, daarna staat hij stil tot de volgende dag. Mijn stalen tuutje waar de olie uitdruppelt is in middels wel een beetje afgesleten en daardoor kleiner geworden. Misschien compenseert dat voor het korte slangetje ;)

Anders alsnog een lang slangetje naar achter boven het achter tandwiel. Had ik bij de KTM ook, maar ik heb de plak-slangklemmetjes niet meer.
 
Anders alsnog een lang slangetje naar achter boven het achter tandwiel. Had ik bij de KTM ook, maar ik heb de plak-slangklemmetjes niet meer.

Slangetje in aan alu profiel (rond of vierkant)welke je onder de kettingbeschermer vastkit. 1 cm vóór het einde van het profieltje een gaatje boren zodat slang meteen naar beneden wijst op de ketting.
Heb dit op mijn huidige Tiger1050 en werkt super. Geen lelijke slang op de kettingbeschermer en zeker geen plakklemmetjes. Ziet er super uit :}
 
Ik vind dat jullie redelijk moeilijk doen. Heb een OSCO op mijn gewone MT, bevestigd aan de achterste schroef van de linker duo voetsteun. Het slangetje zit met een tywrap vast aan de ketting beschermer, en loopt na ca 5 cm onder de KB weg (vanaf achter tandwiel). Mooi en simpel.

Slang lengte is wel degelijk van belang voor de door stroom snelheid. Evenals dikkere olie. Gebruik zelf versnellingsbak olie 80w-90.
 
Slangetje in aan alu profiel (rond of vierkant)welke je onder de kettingbeschermer vastkit. 1 cm vóór het einde van het profieltje een gaatje boren zodat slang meteen naar beneden wijst op de ketting.
Heb dit op mijn huidige Tiger1050 en werkt super. Geen lelijke slang op de kettingbeschermer en zeker geen plakklemmetjes. Ziet er super uit :}

Foto's :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan