Honda FT500 start niet meer

Thijssie90

Rookie
3 jan 2017
16
1
Alkmaar
Al een geruime tijd ben ik bezig met het ombouwen van mijn FT500 naar caferacer. Het starter was geen probleem. Nu al het optische gedaan is, wil hij niet meer starten.

Een vriend van mij heegt een goedlopende FT, daar hebben wij mijn carburateur, cdi, bobine en spanningsregelaar op getest, waarbij hij gewoon netjes kon starten. De startmotor draait ook netjes rond. Alle massa punten heb ik opgeschuurd zodat deze weer netjes contact kan maken. Conpressie zit op 8.5 bar.

Het enige wat mij opvalt, is dat de vonk niet erg sterk is, na meerdere keren de startmotor rond laten gaat, wordt deze zwakker. De accu is wel volledig opgeladen en geeft netjes 12V aan.

Heeft iemand dit eerder ervaren?
 
De accu is het helaas niet. Ik heb geen idee waarom hij niet zou starten, als je leest wat het wel allemaal doet. Het enige wat ik kan bedenken is de zwakke vonk.
Knap dat je het kunt zien.

Doorgaans: als er nog genoeg power is om de starter door de compressie te laten draaien, dan is er ook nog wel wat over voor een vonkje.

Zie in de lijst how to, niet startende motor. Ga gericht te werk, ipv klakkeloos onderdelen uitwisselen.
 
Misschien even een litertje vonkversterker tanken (niet meer dan een liter hoor!!), een likje spark-enhancer (minder dan een theelepel!!) op de bougie, een zwaar iemand op de motor laten zitten (dan is de massa i.i.g. goed geregeld) en iemand die de cursus mindfulness (Locaties - SeeTrue Mindfulness Trainingen )heeft afgerond op de startknop laten drukken.

Lukt het dan nog steeds niet?.........................................Jeemig-de-peemig Dan MOET het haast de accu wel de oorzaak zijn.
En zou een nieuwe accu proberen een relatief kostenefficiënte manier zijn om verder te komen in de zoektocht naar het niet willen starten.
 
Is dit het systeem waarbij je prima zonder accu kan starten? Accu zit er eigenlijk alleen voor de verlichting en startmotor.
Bij een defecte spoel wordt de accu niet opgeladen (wat je niet gelijk merkt, maar wel erg makkelijk kunt meten), en heb je wel gelijk een probleem met de ontsteking.
 
Laatst bewerkt:
Knap dat je het kunt zien.

Doorgaans: als er nog genoeg power is om de starter door de compressie te laten draaien, dan is er ook nog wel wat over voor een vonkje.

Zie in de lijst how to, niet startende motor. Ga gericht te werk, ipv klakkeloos onderdelen uitwisselen.


Ik heb zeer knappe ogen, daarom kon ik het zien*D maar nee, ik heb een andere accu erbij gepakt omdat iedereen meteen aan de accu denkt. En niet roepen wat deze ook slecht is want dat is niet het geval. Klakkeloos onderdelen wisselen is de snelste en goedkoopste manier om het testen, als je de mogelijkheid heb zoals ik. Als ik de mensen hier moest geloven, had ik een accu voor niks gekocht, topic mag gesloten worden, het probleem heb ik zonder de nuttige antwoorden van dit forum gevonden.
 
Misschien even een litertje vonkversterker tanken (niet meer dan een liter hoor!!), een likje spark-enhancer (minder dan een theelepel!!) op de bougie, een zwaar iemand op de motor laten zitten (dan is de massa i.i.g. goed geregeld) en iemand die de cursus mindfulness (Locaties - SeeTrue Mindfulness Trainingen )heeft afgerond op de startknop laten drukken.

Lukt het dan nog steeds niet?.........................................Jeemig-de-peemig Dan MOET het haast de accu wel de oorzaak zijn.
En zou een nieuwe accu proberen een relatief kostenefficiënte manier zijn om verder te komen in de zoektocht naar het niet willen starten.

Het heeft allemaal niet gewerkt ex-motorloos, heb je nog meer goeie raadt?
 
Ik heb zeer knappe ogen, daarom kon ik het zien*D maar nee, ik heb een andere accu erbij gepakt omdat iedereen meteen aan de accu denkt. En niet roepen wat deze ook slecht is want dat is niet het geval. Klakkeloos onderdelen wisselen is de snelste en goedkoopste manier om het testen, als je de mogelijkheid heb zoals ik. Als ik de mensen hier moest geloven, had ik een accu voor niks gekocht, topic mag gesloten worden, het probleem heb ik zonder de nuttige antwoorden van dit forum gevonden.

Wat was het probleem?
 
Ik heb zeer knappe ogen, daarom kon ik het zien*D maar nee, ik heb een andere accu erbij gepakt omdat iedereen meteen aan de accu denkt. En niet roepen wat deze ook slecht is want dat is niet het geval. Klakkeloos onderdelen wisselen is de snelste en goedkoopste manier om het testen, als je de mogelijkheid heb zoals ik. Als ik de mensen hier moest geloven, had ik een accu voor niks gekocht, topic mag gesloten worden, het probleem heb ik zonder de nuttige antwoorden van dit forum gevonden.
Wat was bij jou de oplossing?
 
Terug
Bovenaan Onderaan