ootje
Dolce far niente
- Onderwerp starter
- #3.301
1) daar noem je ook wat..., die akelig afgeknepen dieseltjes waren er alleen voor de NL markt..., geen ander land wilde zoiets..., ook niet gek...
Mee eens; er zijn hier al eens posts geschreven over dat het autorijden een emotie is. Dit was indertijd een zakelijke beslissing: ik vond het totaal niet mijn auto. Daarnaast veel ellende meegehad en de VW-dealer wiste het allemaal ook niet. Mijn auto had alle kinderziektes, die zich elke keer ver van huis openbaarden.
Geen enkel merk heeft diesel verstuivers die er tegelijk in de zelfde klap mee uitscheiden. Volgens de VW dealer in Alkmaar heeft Volkswagen dat dus wel. (en ik was de enige die het overkomen is) Tsja en een 2.5 jaar oude auto valt natuurlijk buiten de garantie...….
2) dat waren die D-4D dieselblokken..., een complete ramp was dat..., nog een wonder dat het ding het 9 jaar vol gehouden heeft...
Nope, was een 2.0 rechtoe-rechtaan motor.
3) ja hoor..., de aloude GTi 1, de GTi 2 16V-150 PK en G60 variant, en natuurlijk de G60 Rally waren (en zijn ook) toch echt wel hebbedingen van de bovenste plank.
De Golf 3 VR6 (hoewel dat dan foldertechnisch gezien geen GTI is...) is er ook zo eentje. En dan het liefst in het Dustymauve Pareleffect.
Bij onze vrienden van Terpstra in het Friesche Sexbierum staat bijvoorbeeld een akelig fraaie (want rood...) Scirocco 2 GTI 16V..., wel met kat. dus minder vermogen..., maar dan nog...
Ach, de elegance van een Citroen DS of CX is nog nooit geévenaard door een Duits merk.
De CX 2500 GTI Turbo2 ……
BX Rallye, Visa chrono, BX Sport (uit Flodder)
Peugeot 406 Coupe
de 309 of 405 MI 16
de 205 1.9 GTI
Renault 19 (eerste model) of Alpine
Enkele van de auto's waar ik meer waardering voor heb.