Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Soms zit een mens met wat vragen hè...

- heeft BMW (net als KTM) ergens achter de kuip of koplamp een voorbereiding liggen om een elektrische accessoire aan te sluiten?
Een snoertje van TomTom bijvoorbeeld.

- zijn spaakwielen nog steeds zo’n issue? Of is dat probleem inmiddels al getackeld?

- ja, rechts van het TFT is zo'n laadpunt wat je met een optimate-adapter naar USB kan herleiden. Zo doe ik het toch

- ik heb spaakwielen, sinds vorig jaar juni heeft hij nu 10k km. Ik merk niks. Ik ben natuurlijk ook niet het grootste motorwonder. O-)
 
optimate-optimate-usb-o-105-weersbestendige-usb-la.jpg
 
- ja, rechts van het TFT is zo'n laadpunt wat je met een optimate-adapter naar USB kan herleiden. Zo doe ik het toch

- ik heb spaakwielen, sinds vorig jaar juni heeft hij nu 10k km. Ik merk niks. Ik ben natuurlijk ook niet het grootste motorwonder. O-)

Dank je voor je reactie maar ik zoek eigenlijk meer een permanente manier van voeding, ik vind het bij regen geen fijn idee zo’n stekkertje...
 
Hee Verhulst...ben je nog zoekende voor een gs ?
Ik ben nu bij motoport Almere. Bmw dealer.
Heeft net een bnw gs1200, denk 2009 binnen. Van 1e eigenaar, 6400km...........
Eigenaar had hem nooit meer gebruikt en wilde er van.af.
Blok loopt als een zonnetje...komende wordt hij onder handen genomen want hij heeft wel wat tlc nodig...uitlaat , boutjes enzo..en uiteraard de vloeistoffen..
Orginele banden zitter er nog onder...weet niet of die ook worden vervangen..prijs nog niet bekend. Dat noet hij nog verder uitwerken met de eigenaar..ik denk dat mp hem voor de eigenaar hier in.showroom.zet en verkoopt ..
20200529_101037.jpg
 
De stekker op de motor is waterdicht. Zit ook op een plaats waar sowieso niet veel water kan komen.
Die optimate is volledig uit rubber en sluit ook netjes af. Het ergste dat er volgens mij kan gebeuren, is dat dat koppelstukje dus kapot gaat.

Ik ben er vorig jaar van Béziers mee naar huis gekomen op die manier in de stortregen. Nooit een probleem gehad.
 
Dank je voor je reactie maar ik zoek eigenlijk meer een permanente manier van voeding, ik vind het bij regen geen fijn idee zo’n stekkertje...

Zit er ook wel even de stekker bij de dealer halen.

 
ex politiefiets? Niet doen tenzij je zelf een kundig sleutelaar bent. Van die RT's is vaak de koppeling op zijn eind. En inderdaad van koude toestand flink op zijn lazer gegeven. Wordt je niet blij van. De k1600 serie ging er zelfs stuk van (blok scheurt). Onderhoud van de nederlandse fietsen is wel ok door de plisie maar tegen de tijd dat ze weggaan is er vaak wel iets versleten. Als dat de koppeling is ben je zo 1600 euro verder bij de dealer en 700 euro als je het zelf doet.
 
Hee Verhulst...ben je nog zoekende voor een gs ?
Ik ben nu bij motoport Almere. Bmw dealer.
Heeft net een bnw gs1200, denk 2009 binnen. Van 1e eigenaar, 6400km...........
Eigenaar had hem nooit meer gebruikt en wilde er van.af.
Blok loopt als een zonnetje...komende wordt hij onder handen genomen want hij heeft wel wat tlc nodig...uitlaat , boutjes enzo..en uiteraard de vloeistoffen..
Orginele banden zitter er nog onder...weet niet of die ook worden vervangen..prijs nog niet bekend. Dat noet hij nog verder uitwerken met de eigenaar..ik denk dat mp hem voor de eigenaar hier in.showroom.zet en verkoopt ..Bekijk bijlage 1506007
Lijkt wel nieuw... maar ik hoor Verhulst al zeggen : "ik heb liever een motor met veel kilometers van die leeftijd dan met zo weinig kilometers..." er zal wel altijd iéts zijn om er geen te kopen.....
 
Lijkt wel nieuw... maar ik hoor Verhulst al zeggen : "ik heb liever een motor met veel kilometers van die leeftijd dan met zo weinig kilometers..." er zal wel altijd iéts zijn om er geen te kopen.....
Plaag die man nou niet zo. Het is inmiddels gewoon wel duidelijk, hij heeft geen geld om aan een motor te besteden. Het blijft dus bij een droom die voorlopig niet uitkomt.
 
Zoals ik al zei, en dat heeft niets te maken met het feit dat ik Belg ben, heb ik met een medewerker van PZ Gent gesproken die mij dingen vertelde waardoor ik van mijn stoel viel.
Hij reed met een dienstvoertuig en plots vielen de remmen weg. Hij is dan zelf naar de garage moeten rijden en bij het uitnemen van de boorddocumenten zag hij dat de keuring al bijna een jaar vervallen was. Toen werd hem verteld dat de wagens van de politie "tijdelijk" werden vrijgesteld van de keuring, maar dat was eigenlijk een maatregel omdat ze nooit door de keuring zouden geraken omdat er geen budgetten zijn voor onderhoud/herstellingen.
Wagens waar de matten zijn versleten, en dan bedoel ik niet de matjes maar echt het vloertapijt eraf waardoor ze gewoon op staalplaat zitten, zetels rotversleten door de gordels, wagens die na aanrijdingen blijven rijden (met kapotte verlichting), ...
Elke 8u (dacht ik dat hij zei) hebben die wagens een andere chauffeur, een mix van volcontinu rijden, zwaar belasten en weer afkoelen om vervolgens met koude motor te redlinen.

Als ik dat hoor, dan zal het bij de motoren niet zoveel beter zijn en sta ik dus niet te springen om daar iets van over te nemen :N

mooi dat je een via via verhaal hebt, maar volgens mij las je over mij n subtiele hint heen.... niet het belg deel..maar het werkgever deel ;)
 
Hee Verhulst...ben je nog zoekende voor een gs ?
Ik ben nu bij motoport Almere. Bmw dealer.
Heeft net een bnw gs1200, denk 2009 binnen. Van 1e eigenaar, 6400km...........
Eigenaar had hem nooit meer gebruikt en wilde er van.af.
Blok loopt als een zonnetje...komende wordt hij onder handen genomen want hij heeft wel wat tlc nodig...uitlaat , boutjes enzo..en uiteraard de vloeistoffen..
Orginele banden zitter er nog onder...weet niet of die ook worden vervangen..prijs nog niet bekend. Dat noet hij nog verder uitwerken met de eigenaar..ik denk dat mp hem voor de eigenaar hier in.showroom.zet en verkoopt ..Bekijk bijlage 1506007


lol ,, zo ben ik ook aan m'n R850R gekomen stond de laatste jaren alleen maar stil , de vorige eigenaar had hem gekocht na diens pensionering aardig wat gereden maar de laatste jaren niet meer ,, en verkocht aan een zaak , die hebben hem rollend gemaakt, en toen kwam ik , ontdekte gelijk wat andere zaken die hebben ze opgelost en een paar dingen heb ik zelf gedaan .

maar dit is een leuke machine , wat zou ie kosten ? ik schat in 6 a 7 K maar dan moet ie echt tip top zijn ,, en niet dat er nog eens andere banden onder moeten omdat ze oud zijn , of dat na 2 maand de accu het als nog op geeft. denk als ie rond de 5 a 5,5 K dan word het interessant, de hele lage km stand werkt nu niet in het voordeel maar nadeel , als ie een 30 K had gelopen was het wel een aanrader, nu moet je een 1 a 1,5 K inhouden omdat er het nodige gedaan moet worden of na in gebruik name als nog wat kapot gaat.

een verkoop in consignatie ,, kan je dan wel inruilen of krijg je dan een losse opkoop prijs minder als je een motor van hen zelf koopt.

nu is 6,4 K in 11 jaar echt weinig , je loopt dan best kans dat er toch problemen komen zodra ie gebruikt gaat worden,, zou het blok ook zeker gaan spoelen , en benzine filter vervangen ,, en de benzine leidingen checken en edie in de tank preventief vervangen,, benzine druk controleren, als ie slingert weet je dat de pomp matig is , eigenlijk zou ie een erg lang stuk moeten rijden een dag trip en eerst langzaam beginnen en als ie door warm is een stuk pittiger.

maar goed liefst had ik een DOHC ,, ik denk als ie online komt , ie wel in mijn search meldingen opduikt.

Lijkt wel nieuw... maar ik hoor Verhulst al zeggen : "ik heb liever een motor met veel kilometers van die leeftijd dan met zo weinig kilometers..." er zal wel altijd iéts zijn om er geen te kopen.....

daar is ook wel een gegronde reden voor , vaak is er wat mis of gaat na een paar weken wat mis.

Ik denk dat Verhulst wel weet dat dit geen gemene plagerij is.... bovendien voedt hij zelf dit soort "running gags"...

idd ,, ik voer zelf zat ,, een geintje moet kunnen ,, alleen als ze een echt scherpe prijs erop zetten , redelijk inruilen zou het een optie kunnen worden.
maar als het niet kan , geen man overboord, heb immers een aardige R850R die voldoet.
maar voor een DOHC moet ik echt sparen ,, word toch volgend jaar zoals de zaken er nu voor staan
 
een r1200gs(a) die in showroomstaat is, niks mankeert en met niet teveel en niet te weinig kilometers ga je niet krijgen tegen de handelsprijzen die jij steeds noemt. Nog daargelaten dat van gunstige inruil dan al helemaal geen sprake kan zijn. Dit type is zo ontzettend gewild, dat heel handelend Nederland er op aast. En dealers zijn ook geen filantropische instellingen. Heel gezellig allemaal hoor, die goede tips die vervolgens met allerlei algemene kroegpraat-kreten toch weer afgefakkeld worden, maar naast geldgebrek lijkt hier ook wel een behoorlijk gebrek aan realiteitszin te spelen. Het komt een beetje over als rekenen op een hoofdprijs in de Staatsloterij. Maar dat is uiteraard mijn mening; er zal best iemand anders over denken :Y :]
Misschien is het interessanter om het eens over gele Porsches te gaan hebben O-)
 
Misschien is het interessanter om het eens over gele Porsches te gaan hebben O-)

WhatsApp Image 2020-05-29 at 15.07.07.jpeg


Wist je dat Speedgelb en Indischrot (ook wel Guards Red genoemd) twee uni-lak kleuren waren op de 996 zonder meerprijs, en dat het merendeel van de 996's in het geel werden geproduceerd?
De reden waarom we er in Europa toch zo weinig in deze kleuren zien, is omdat ze allemaal in de USA werden geleverd.

Momenteel staat er geen enkele Carrera 4S coupé te koop in Speedgelb in heel Europa. "Gewone" C2's, een C4S Cabrio en GT's wel.

In 2018 stonden er in NL 541 gele Porsche's op kenteken. Maar dat kan dus ook Signal, African Queen Gold, Bahama, Berber, Cadmium, Fayence, Fly, Hell, Kondor, Rallye, Sand, Saturn, Talbot- of Zitronengelb zijn.
 
Verhulst....het was een tip.....
Zelfs mijn ega twijfelt om hem niet zelf erbij te nemen ....

Wat let je om kontakt op te nemen met mp en alles uit te vragen.
En geloof mij...deze mp vestiging heeft een zeer goede reputatie.
 
Mijn stap naar een GS is weer wat dichterbij gekomen....
Van de week een principe akkoord gesloten met mijn zwager dat hij mijn 1090R overneemt :)
Per eind juli, dan kan ik er nog mee op vakantie, enzo..
 
ik gok dat die GS bij MP 9,5k gaat kosten. De prijs die Verhulst in gedachte heeft is echt een giller en zeker bij een dealer niet reëel.
 


Was uit eerste hand van iemand die in de zone werkt als inspecteur?
[/QUOTE]
|(|(|( ik ben zelf de eerste hand _O-
 
Jij bent uit NL en niet uit de desbetreffende politiezone. Die man en zijn echtegnote, die daar beide werken, gaan er nu toch niet om liegen? 🤷‍♂️
 
ik gok dat die GS bij MP 9,5k gaat kosten. De prijs die Verhulst in gedachte heeft is echt een giller en zeker bij een dealer niet reëel.


als ze 9,5 K willen vragen , dan kan ik ook DOHC met minder dan 25 K km krijgen ,, maar ook een LC met wat meer km is haalbaar, en dan nette machines.

een machine die in 11 jaar 6,4 K gelopen heeft is geen voordeel maar nadeel ,,, omdat je erg veel kans heb dat er van alle stuk gaat zodra ie gebruikt word en goed warm word.
dat nadeel geeft kosten en die trek ik af, als ik 9,5 K kapot kan slaan op een GS koop ik liever een 2012 DOHC met 40 K op de klok met alle opties aan ESA, ABS en de rest van het alfabet .
 
Terug
Bovenaan Onderaan