Triumph Street Triple topic deel 24

Sinds gisteren trotse eigenaar van een mooi stuk Brits geweld:

Bekijk bijlage 1517746

45k km ongeveer op de teller met vrij nette onderhoudsgeschiedenis. Hyperpro schokdemper achter, verstelbare rem/koppeling hendels en arrow uitlaat die vermogen nog net iets oppakt tot 112pk ongeveer.
Qua looks ben ik van plan om kuip+ruit weer terug te plaatsen. Ook ben ik aan het uitzoeken wat er qua kortere kentekenhouders te vinden is en even de bijrijder voetsteunen loshalen.

Over 2 weken staat het eerste weekend weg gepland, en voor die tijd vooral in de avonden eens wat ritjes maken. Heb er zin in!
Gefeliciteerd met de je nieuwe liefde *O* *O* *O*
 
Net terug van een week sturen in Frankrijk. De street RS heeft zich ruim 4000 km’ers netjes gedragen. Het weer was heerlijk en de wegen (voornamelijk Franse Alpen) bochtig. Hieronder nog wat vakantiefoto’s en ook wat foto’s van hoe ik bagage mee neem op de street RS. Ik heb aardig wat jaren ervaring met kamperen met de motor en deze manier bevalt me goed (hoewel ik afgelopen vakantie niet heb gekampeerd lukt het ook prima om op deze manier de kampeerspullen mee te nemen mbv een grotere maat Ortlieb tas). In het waterdichte zakje onder het bagagenet stop ik spullen als een regenpak, mijn seatcover, een flesje drinken ed waar ik gemakkelijk snel bij wil kunnen. Het sportsrack is van hepco en becker, de verbredingsplaat is van krauser.
63466E1C-8C47-4CC0-8729-DA32AAE90B42.jpeg
17774F8B-73AE-4A05-A0C3-FBAF1A0C8FD9.jpeg
92C8A6F4-6D1C-403C-8373-2EB7B9848D49.jpeg
B18E4458-7844-4274-87D3-9E50A3D4EE7B.jpeg
0C42BF45-5776-40D5-B80D-41FF1DD5AA38.jpeg
C1B262B7-98CE-44C6-84EF-1B3D2EE2F964.png
 
Sinds gisteren trotse eigenaar van een mooi stuk Brits geweld:

Bekijk bijlage 1517746

45k km ongeveer op de teller met vrij nette onderhoudsgeschiedenis. Hyperpro schokdemper achter, verstelbare rem/koppeling hendels en arrow uitlaat die vermogen nog net iets oppakt tot 112pk ongeveer.
Qua looks ben ik van plan om kuip+ruit weer terug te plaatsen. Ook ben ik aan het uitzoeken wat er qua kortere kentekenhouders te vinden is en even de bijrijder voetsteunen loshalen.

Over 2 weken staat het eerste weekend weg gepland, en voor die tijd vooral in de avonden eens wat ritjes maken. Heb er zin in!

Gefeliciteerd met de aankoop.
Ik volgde het topic al voor de tips aanschade naked bike, de goede gekozen dus! :)
Mooi dat Hyperpro de vering het geserviced, dan zit het meestal wel goed, ben er ook eens geweest, echt een top zaak.

Verder mis je volgens mij nog een klein bandje die over het zadel loopt (voor passagier vasthouden evt)
Als bijrijder voetsteunen heb ik op mijn street een setje gemonteerd van een Suzuki GSXR750/600 uit 2011 (L1). Die passen direct op de street en staat net wat strakker bij een lage uitlaat. Steunen zijn wel ietsje hoger dus minder comfortabel voor de passagier, maar bij mij zitten ze er alleen op voor in een noodgeval.
 
mooie motor, je mist een boutje van je radiatorcowl (naast je knipperlicht)

Scherp gezien, binnenkort maar even uitzoeken waar ik zo'n boutje kan scoren of wellicht gewoon kijken of ik er 1 van mijn oude motor kan schroeven

Verder mis je volgens mij nog een klein bandje die over het zadel loopt (voor passagier vasthouden evt)

Ja zat er helaas niet meer op, iemand enig idee of zoiets los te vinden is of moet ik dan eventueel denken aan een ander zadel?

Als bijrijder voetsteunen heb ik op mijn street een setje gemonteerd van een Suzuki GSXR750/600 uit 2011 (L1). Die passen direct op de street en staat net wat strakker bij een lage uitlaat. Steunen zijn wel ietsje hoger dus minder comfortabel voor de passagier, maar bij mij zitten ze er alleen op voor in een noodgeval.

Ik zat zelf te denken om ze gewoon los te halen, en alleen te monteren als mijn vrouw eens achterop wilt zitten. Beter gaat ze maar gewoon snel zelf een rijbewijs halen *O*
 
Net terug van een week sturen in Frankrijk. De street RS heeft zich ruim 4000 km’ers netjes gedragen. Het weer was heerlijk en de wegen (voornamelijk Franse Alpen) bochtig. Hieronder nog wat vakantiefoto’s en ook wat foto’s van hoe ik bagage mee neem op de street RS. Ik heb aardig wat jaren ervaring met kamperen met de motor en deze manier bevalt me goed (hoewel ik afgelopen vakantie niet heb gekampeerd lukt het ook prima om op deze manier de kampeerspullen mee te nemen mbv een grotere maat Ortlieb tas). In het waterdichte zakje onder het bagagenet stop ik spullen als een regenpak, mijn seatcover, een flesje drinken ed waar ik gemakkelijk snel bij wil kunnen. Het sportsrack is van hepco en becker, de verbredingsplaat is van krauser.
Bekijk bijlage 1517820Bekijk bijlage 1517821Bekijk bijlage 1517822Bekijk bijlage 1517823Bekijk bijlage 1517824Bekijk bijlage 1517825
welke kentekenplaathouder heb jij?
 
Heb gevraagd of m'n monteur een offerte wilde maken voor zowel de S22 als de Diablo Rosso III. Voor mij waren ze even duur, en gezien mijn ervaring met Bridgestone wilde ik dat er weer op. Als de Pirelli's goedkoper waren geweest had ik die genomen, gewoon om te proberen. Kan voor beiden niet echt voor of nadelen vinden ten opzichte van mekaar.
Kreeg vandaag een telefoontje van de motorzaak, met het bericht dat de S22 achterband niet leverbaar was... Voorband hadden ze al 2 weken binnen, maar de achterband kon volgens de leverancier nog zeker anderhalve maand duren. Nu dus besloten om de Diablo Rosso III te gaan proberen, worden zaterdag gemonteerd :Y
 
Kreeg vandaag een telefoontje van de motorzaak, met het bericht dat de S22 achterband niet leverbaar was... Voorband hadden ze al 2 weken binnen, maar de achterband kon volgens de leverancier nog zeker anderhalve maand duren. Nu dus besloten om de Diablo Rosso III te gaan proberen, worden zaterdag gemonteerd :Y

Ben benieuwd naar jouw ervaringen over deze band op een triple. Ik heb al met de Rosso III gereden op een zx6r en vond het een hele fijne band. Lekker spits voor makkelijk insturen. Levensduur was ook wel goed. Ik heb nu nog een setje Metzeler m7rr maar die begint zowel voor als achter aardig op te raken en twijfel tussen de rosso III, m7rr, s22. Vind de m7rr wel prima en is ook leuk in prijs bij aansachaf.

Afgelopen weekend ook weer in de eifel +- 1000km gereden inclusief zijknat geregend op de belgische snelweg... Ten alle tijden veel vertrouwen in de m7rr. De voorband was voor 80% bij aanschaf van de motor en daar nu nog 10.000km mee gereden, achterband inmiddels 7500km. Wel vond ik de band minder lekker de bocht invallen en in een mooie bocht was de motor moeilijker na een bepaald punt nog platter te leggen... Eenmaal bij de pomp voorband van 2,2 naar 2,5 bar, achterband van 2,7 naar 2,9 bar en het voelde weer veel beter aan.
 
Kreeg vandaag een telefoontje van de motorzaak, met het bericht dat de S22 achterband niet leverbaar was... Voorband hadden ze al 2 weken binnen, maar de achterband kon volgens de leverancier nog zeker anderhalve maand duren. Nu dus besloten om de Diablo Rosso III te gaan proberen, worden zaterdag gemonteerd :Y
Ga je geen spijt van krijgen.})
Rosso3.jpg
 
Vandaag de street triple zijn eerste poets beurt, zitten overal van deze irritante vlekken hoe krijg je die weg? Lijkt wel een of andere bikespray of wd40?

64B3ECA4-31DF-481A-8007-80CC957C9F0F.jpeg
49AE3B52-5360-4F6A-B38F-C71B9A9B39A6.jpeg
 

Bijlagen

  • D8768F26-3CBA-4BC7-BC6A-DD9008A58566.jpeg
    D8768F26-3CBA-4BC7-BC6A-DD9008A58566.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 7
  • 44A24F98-2CBE-4F0A-A818-35EE2024969E.jpeg
    44A24F98-2CBE-4F0A-A818-35EE2024969E.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 8
Dacht hier op MF toch eens gelezen te hebben dat datumaanpassing of loshalen accu ook werkt. Maar dat lukte niet. Is er geen truuk? Dealer heeft het niet gedaan bij onderhoud/reparatie.
 
Alleen een oliewissel is geen onderhoud.... Denk dat google wel wat antwoorden heeft tot de service reset...
 
Vandaag de street triple zijn eerste poets beurt, zitten overal van deze irritante vlekken hoe krijg je die weg? Lijkt wel een of andere bikespray of wd40?

Bekijk bijlage 1518715Bekijk bijlage 1518716
Ziet er uit alsof er een (te) agressieve reiniger op heeft gezeten, zag het nog wel eens gebeuren op remklauwen met velgenreiniger... Vaak is het dan opnieuw spuiten want het vreet snel in je coating, zeker als het op een warm blok is gekomen. Je kan het proberen met wat polijstpasta er uit te poetsen, maar dat werkt alleen als het OP je lak zit, en niet er ingevreten.

Vandaag zijn de nieuwe bandjes er onder gekomen. Waren iets duurder geworden helaas, maar voor €340 heeft ie de motor ook een vakantiecheck gegeven :D

Zoek de verschillen:
20200704_132615.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: gR1d
Ziet er uit alsof er een (te) agressieve reiniger op heeft gezeten, zag het nog wel eens gebeuren op remklauwen met velgenreiniger... Vaak is het dan opnieuw spuiten want het vreet snel in je coating, zeker als het op een warm blok is gekomen. Je kan het proberen met wat polijstpasta er uit te poetsen, maar dat werkt alleen als het OP je lak zit, en niet er ingevreten.

Vandaag zijn de nieuwe bandjes er onder gekomen. Waren iets duurder geworden helaas, maar voor €340 heeft ie de motor ook een vakantiecheck gegeven :D

Zoek de verschillen:Bekijk bijlage 1519360
Ah foto van nieuwe achterband :Y
Voor- en achterband incl. montage 320 euro minus nog te krijgen cashback van 40 euro 👍
700BEB4C-30BB-4E64-8D7C-509CFAAC601C.jpeg
 
Beste leden van MF en triplaars in het bijzonder,

Mijn Triumph street triple uit 2010 heb ik nu 5 jaar in bezit (km stand 45000). Het laatste jaar loop ik echter tegen de volgende issues aan, die deze week zijn geëscaleerd.

Geschiedenis van de problemen:
Vorig jaar was de accu binnen no time leeg en wilde de motor dus niet meer starten. Dit was getraceerd naar een defecte dynamo. Deze is gereviseerd geweest en terug geplaatst. Daarna leken de problemen weg.

Dit seizoen wilde de motor ook niet starten als ik er een week lang niet mee gereden had (in eerste instantie gaf ik hiervan de schuld aan lek stroom vanuit het alarm systeem). Dit loste ik op door hem aan de accu(druppel)lader te hangen.

Fast forward naar donderdag twee weken geleden na tanken van een rit terug van mijn werk wilde de street triple niet meer starten, deze aangeduwd en thuis gekomen. In het weekend een nieuwe accu + lader gekocht. Op maandag leek dit te functioneren.

De vrijdag erop wilde de motor wel starten, maar de tijd en tripmeter waren gereset (de spanning is er in tussentijd waarschijnlijk af geweest?). Verder leek de triple wat ruw stationair te lopen, alsof hij af en toe een slag miste. Na een half uur rijden kreeg ik tot drie toe de “start procedure” op het dashboard (hiermee bedoel ik dat alle lampjes aangingen en de toerenteller zijn bereik doorloopt, zoals triples dat plegen te doen als ze gestart worden).

Op de terugweg van mijn werk bokte te motor tijdens oppakken (hield af en toe in). Alsof ik te laag in de toeren zat, terwijl dit niet het geval was (boven de 4k rpm). Verder de sloeg de motor af tijdens het remmen bij het stoplicht (in eerste versnelling koppeling in), op de oprit thuis gebeurde dit nog een keer.

Mijn vraag aan jullie is of dit nog te redden is en waar we de problemen moeten gaan zoeken (ik vrees een elektrische klopjacht zonder bevredigende conclusie). Met andere woorden afscheid nemen van de triple of proberen te repareren.

Alvast bedankt voor jullie input!

ps ik post deze ook in het techniek forum.
 
Klinkt beetje als wat ik had bij mijn speed triple. Spanningsregelaar en dynamo vervangen. Dynamo destijds door een niet-origineel exemplaar vervangen want t origineel was voor 2e keer doorgefikt... beste is inderdaad doormeten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan