Bo Bendsneyder deel 2

Bo was ook nog met zijn team bij de Indische ambassade in Katar.
Maar om daar nu in korte broek aan te komen....
 
Vroeger toen het NL Elftal het nog wel eens verder schopte dan de voorronde ging ik er vanaf de kwartfinale altijd met de motor op uit. Gewoon helemaal niemand anders op de weg! *O*
Een van de redenen dat ik ook zo van het voetbal kan genieten.
Maar dan ook de ENIGE reden..

Weet niet meer wie de opmerking maakte, dat Bo wel iets agressiever mag zijn.
Daar ben ik het wel stiekem een beetje mee eens.
Gewoon net effe wat meer op zijn Italiaans.
Ik doe het hem in ieder niet na...🤫

Maar verder, mag hem graag zien rijden.
Top 15 is toch totaal niet verkeerd.
Als er voor hem wat uitvallers zijn, dan sprokkel je ook punten binnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik wordt een beetje moe van dat gewauwel over gebrek aan inzet, agressie, felheid, enz. bij Bo.
Dat gezeik had je vroeger ook altijd bij Jurgen vd Goorbergh.....

Het lijkt wel wanneer je niet regelmatig op je muil gaat, dat je dan iets tekort komt, of iets niet goed doet.....


Ook die klets dat je hem liever vechtend op de 3e plek de grindbak in ziet stuiteren, dan als 8e over de finish ziet komen is gewoon domme praat.
Of denk je dat het team, dat alles betaald, en sponsoren er ook zo over denken?


Deze gast heeft op een nieuwe motor, in een nieuw team, de 1e 2 races punten gescoord, een 3e startplaats gehaald, 2x dik voor zijn teammaat geëindigd, die geen pannenkoek is, en staat gedeeld 8e in het kampioenschap.
Je vergeet de super start en even aan kop in de 1e race...

👍👍👍

Was super om te zien gebeuren.
 
Een van de redenen dat ik ook zo van het voetbal kan genieten.
Maar dan ook de ENIGE reden..

Weet niet meer wie de opmerking maakte, dat Bo wel iets agressiever mag zijn.
Daar ben ik het wel stiekem een beetje mee eens.
Gewoon net effe wat meer op zijn Italiaans.

Maar verder, mag hem graag zien rijden.
Top 15 is toch totaal niet verkeerd.
Als er voor hem wat uitvallers zijn, dan sprokkel je ook punten binnen.
Iets meer agressie mag inderdaad wel, maar zoiets komt niet in een dag.
Ik zie nu al heel veel progressie op dat gebied bij de starts bijvoorbeeld. Dat kan alleen als je vertrouwen hebt en dat zie je nu al opbouwen.
Ik heb overigens 1 keer een topsneheids overzicht gezien dit weekend en daar kwam Bo inderdaad een 5 - 10 kmh te kort. Is Bezechi niet bijna even lang en Gardner minstens even zwaar?
 
Een van de redenen dat ik ook zo van het voetbal kan genieten.
Maar dan ook de ENIGE reden..

Weet niet meer wie de opmerking maakte, dat Bo wel iets agressiever mag zijn.
Daar ben ik het wel stiekem een beetje mee eens.
Gewoon net effe wat meer op zijn Italiaans.
Ik doe het hem in ieder niet na...🤫

Maar verder, mag hem graag zien rijden.
Top 15 is toch totaal niet verkeerd.
Als er voor hem wat uitvallers zijn, dan sprokkel je ook punten binnen.
:t

Ik gok er op dat als hij aan het einde van het seizoen in de top 10 staat, dat het team dan dik tevreden is. En dat is het enige dat telt.
 
Volgens MotoGP.com

Bo 184 cm 69 kg
Gardner: 178 cm 72 kg
Bezzecchi: 174 cm 61 kg

In elk geval wel lang.
 
Alle ervaringen van Bo?
De RBR jaartjes inclusief bedoel je? Of mag je die niet meer noemen...alleen de jaren dat het niet liep....

Ik verwacht hem structureel in de top 15. Als ik zie hoe Luthi nu worstelt, met zoveel ervaring, is dat wel een indicatie hoe snel je in deze klasse buiten de punten belandt.
En dan kom je er ook niet zomaar weer tussen lijkt het.
De flow die je opbouwt, kan zomaar ineens weer verdwenen zijn.
Ik zou zeggen, geniet er van, zolang het kan.
Voor wat betreft de RBR en alle wat daar voor zat. De rookies is dus een cupklasse. De machines zijn erg licht met betrekkelijk weinig vermogen. Dus komt het ook qua afstelling wat minder nauw allemaal. De fietsjes zijn allemaal dus relatief makkelijk te sturen. Op het moment dat de klasses zwaarder worden en de verschillen in motor en afstelling het verschil gaan maken en je dus ook gewoon echt hard moet werken om die fiets te laten doen wat jij wil zie ik bij Bo toch een stagnatie in ontwikkeling. Bo kon het in de cup klasses puur en alleen op zijn talent. (want dat heeft het joch zeker daar hoor je mij niet over) Maar nu komen er meerdere factoren bij en die lijken nog steeds niet op hun plek te vallen.

Lees even duidelijk dat ik schrijf "nog steeds niet." Daarmee bedoel ik dus te zeggen dat ik hoop dat dit nog lukt en dat hij de kwaliteiten heeft om het plaatje helemaal compleet te krijgen en vol voorin mee te kunnen.

Voor mijn gevoel zal dat dit seizoen moeten gebeuren omdat hij op de fiets zit die je moet hebben in de moto2. Maar aangezien de afgelopen jaren om welke redenen dan ook niet bijster florisant waren zal ik het met een zeer afwachtende en kritische blik benaderen. Mede daardoor ga ik dus niet op 2 wedstrijden af die ook nog eens onder compleet andere omstandigheden worden verreden als de reguliere GP's.

Dat je als fanatiek motorsport fan het lastig vind dat ik gewoon nog niet enthousiast ben over Bo en zijn prestaties snap ik wel. We staan met zijn allen te springen om Nederlands succes. En ik zou dat ook erg graag willen. Maar de historie heeft mij geleerd erg kritisch en terughoudend te zijn als het aankomt op Nederlandse deelnemers.

We zijn geen motorsport land. Dus onze talenten groeien niet aan de bomen en we hebben geen sportklimaat waarin motorsport talent alle ruimte en geld heeft om zich te ontwikkelen. En misschien moeten we er ons bij neerleggen dat wij als Nederlanders qua deelnemers niks meer te zoeken hebben in dit circus omdat het circus zich zo ontwikkeld heeft dat wij als land met onze sportcultuur er niet meer in mee kunnen.

We zijn een land wat zich wil herkennen in een sport of sporter. Iedereen kan gaan schaatsen en bijna iedereen kan het ook daadwerkelijk. voetbal doet ook bijna heel nederland dus ook daarin kunnen we ons herkennen. We zijn een fietsland dus ook daarin kunnen we ons nog enigzins vereenzelfigen. En daarbij zijn het sporten dat als je je er goed in bent je niet een enorm kapitaal hoeft te investeren om hogerop te komen.

Waarom de motorsport in de jaren 70 en 80 wel populair was? Ik denk omdat het toen nog dichter bij het volk stond. De coureurs waren jongens van de straat en met een mooie nog haalbare zak geld konden ze mee doen met de top. Dat is nu niet meer zo. En daarom denk ik dat we gewoon niet meer gaan meedoen met ons favoriete spelletje.
 
Goede analyse Fuzzy, ik ga mee in het gedeelte dat de motorsport vroeger dichter bij "het volk" stond.
Ik denk wel dat de RBRC echte race motoren zijn (volgens mij Moto3 KTM's van 2013(?)).

Voor wat betreft de identificatie met de sport ga ik ook volledig met je mee.

Denk dat Bo nu bij een goed team zit met ervaring met de Kalex en dat er inderdaad nog een aantal zaken bij elkaar moeten komen qua afstelling en communicatie. Ze zijn op de goede weg en ik heb er vertrouwen in dat Bo een regelmatige top 10 finisher zal zijn, zowel op eigen kracht als met enkele uitvallers. Geef het nog een aantal europese GP's de kans en daarna gaan we wel eens weer analyseren. Jerez is niet een van de favoriete circuits van Bo en toch ging het daar tijdens het testen "aardig". Resultaten zullen ook moeten komen, zeker gezien het einde van het vorige seizoen met WK supersport in het vooruitzicht. Portimao volgend weekend. Vorig jaar met de NTS goede resultaten ondanks het lange rechte stuk van 969 meter. Zeker een mooi stuurgedeelte..., straights are for fast bikes, turns are for fast riders.... We gaan het zien, ben benieuwd.
 
Voor wat betreft de RBR en alle wat daar voor zat. De rookies is dus een cupklasse. De machines zijn erg licht met betrekkelijk weinig vermogen. Dus komt het ook qua afstelling wat minder nauw allemaal. De fietsjes zijn allemaal dus relatief makkelijk te sturen. Op het moment dat de klasses zwaarder worden en de verschillen in motor en afstelling het verschil gaan maken en je dus ook gewoon echt hard moet werken om die fiets te laten doen wat jij wil zie ik bij Bo toch een stagnatie in ontwikkeling. Bo kon het in de cup klasses puur en alleen op zijn talent. (want dat heeft het joch zeker daar hoor je mij niet over) Maar nu komen er meerdere factoren bij en die lijken nog steeds niet op hun plek te vallen.

Lees even duidelijk dat ik schrijf "nog steeds niet." Daarmee bedoel ik dus te zeggen dat ik hoop dat dit nog lukt en dat hij de kwaliteiten heeft om het plaatje helemaal compleet te krijgen en vol voorin mee te kunnen.

Voor mijn gevoel zal dat dit seizoen moeten gebeuren omdat hij op de fiets zit die je moet hebben in de moto2. Maar aangezien de afgelopen jaren om welke redenen dan ook niet bijster florisant waren zal ik het met een zeer afwachtende en kritische blik benaderen. Mede daardoor ga ik dus niet op 2 wedstrijden af die ook nog eens onder compleet andere omstandigheden worden verreden als de reguliere GP's.

Dat je als fanatiek motorsport fan het lastig vind dat ik gewoon nog niet enthousiast ben over Bo en zijn prestaties snap ik wel. We staan met zijn allen te springen om Nederlands succes. En ik zou dat ook erg graag willen. Maar de historie heeft mij geleerd erg kritisch en terughoudend te zijn als het aankomt op Nederlandse deelnemers.

We zijn geen motorsport land. Dus onze talenten groeien niet aan de bomen en we hebben geen sportklimaat waarin motorsport talent alle ruimte en geld heeft om zich te ontwikkelen. En misschien moeten we er ons bij neerleggen dat wij als Nederlanders qua deelnemers niks meer te zoeken hebben in dit circus omdat het circus zich zo ontwikkeld heeft dat wij als land met onze sportcultuur er niet meer in mee kunnen.

We zijn een land wat zich wil herkennen in een sport of sporter. Iedereen kan gaan schaatsen en bijna iedereen kan het ook daadwerkelijk. voetbal doet ook bijna heel nederland dus ook daarin kunnen we ons herkennen. We zijn een fietsland dus ook daarin kunnen we ons nog enigzins vereenzelfigen. En daarbij zijn het sporten dat als je je er goed in bent je niet een enorm kapitaal hoeft te investeren om hogerop te komen.

Waarom de motorsport in de jaren 70 en 80 wel populair was? Ik denk omdat het toen nog dichter bij het volk stond. De coureurs waren jongens van de straat en met een mooie nog haalbare zak geld konden ze mee doen met de top. Dat is nu niet meer zo. En daarom denk ik dat we gewoon niet meer gaan meedoen met ons favoriete spelletje.
Ook ik word enthousiast van de testen en trainingen van Bo. Een 9de plaats in het kampioenschap is ook zeker knap.
We vergeten soms hoe bijzonder het is om een Nederlander te hebben in de Moto 2, helemaal iemand die ook WK punten scoort.
Het is enorm goed wat Bo nu laat zien maar feit is wel dat hij dit jaar toch echt moet gaan presteren. Misschien krijgt hij nog een contractverlening maar teams en sponsoren kijken uiteindelijk naar raceresultaten. Nogmaals ik vind het echt knap wat Bo laat zien maar als we objectief gaan kijken dan moet hij denk ik toch minimaal binnen de top 10 gaan eindigen dit jaar. Anders ben je gewoon niet interessant genoeg om door te stromen en blijf je net zoals Luthi eeuwig in deze klasse actief. En net zoals Fuzzy maak ik mij daar ook zorgen om.

Ik luister best veel naar Motogp podcasts op spotify (aanrader!) en wat regelmatig wordt gezegd is dat er nu veel meer aanbod is aan uitzonderlijke talenten vanuit de Moto 2 dan voorheen. er is nu meer aanbod aan uitzonderlijk talent dan dat er zitjes in de Motogp beschikbaar zijn. Daarom zal Petrucci en Miller etc. dit jaar ook moeten gaan presteren. Motogp teams komen erachter dat jong talent potentie heeft en vaak direct snel kunnen zijn op een Motogp machine. kijk maar naar Jorge Martin.
Dat zijn ook jongens die tijdens de races gretig zijn en risico's nemen om in de enorm sterke Moto 2 klasse te kunnen profileren.
 
Laatst bewerkt:
Ger is 183 cm en 80 kg en afgetraind .
Ik had vorig jaar een vetvrije massa van 78 kilo bij 1.81.
Dus tachtig kilo zou een gevaarlijk gewicht zijn voor mij. :)
Bij 91 kilo werd ik al gewaarschuwd dat ik niet nog meer moest afvallen.
Helaas nu een andere fysiek door de bekende omstandigheden. _O-
 
Voor wat betreft de RBR en alle wat daar voor zat. De rookies is dus een cupklasse. De machines zijn erg licht met betrekkelijk weinig vermogen. Dus komt het ook qua afstelling wat minder nauw allemaal. De fietsjes zijn allemaal dus relatief makkelijk te sturen. Op het moment dat de klasses zwaarder worden en de verschillen in motor en afstelling het verschil gaan maken en je dus ook gewoon echt hard moet werken om die fiets te laten doen wat jij wil zie ik bij Bo toch een stagnatie in ontwikkeling. Bo kon het in de cup klasses puur en alleen op zijn talent. (want dat heeft het joch zeker daar hoor je mij niet over) Maar nu komen er meerdere factoren bij en die lijken nog steeds niet op hun plek te vallen.

......

Waarom de motorsport in de jaren 70 en 80 wel populair was? Ik denk omdat het toen nog dichter bij het volk stond. De coureurs waren jongens van de straat en met een mooie nog haalbare zak geld konden ze mee doen met de top. Dat is nu niet meer zo. En daarom denk ik dat we gewoon niet meer gaan meedoen met ons favoriete spelletje.
Oke, ik voel me geroepen hier toch over op te reageren:
"Bo kon het in de cup klasses puur en alleen op zijn talent. (want dat heeft het joch zeker "
Bij 'joch' ben je mij kwijt, hieruit blijkt in mijn ogen een totaal gebrek aan respect.

"Maar aangezien de afgelopen jaren om welke redenen dan ook niet bijster florisant waren zal ik het met een zeer afwachtende en kritische blik benaderen."
Ik heb het niet geteld, maar een grove schatting is dat dit zeker de 15e keer is dat je dat hier vermeld. Ik snap dus niet wat het nog toevoegd.

"Dat je als fanatiek motorsport fan het lastig vind dat ik gewoon nog niet enthousiast ben over Bo en zijn prestaties snap ik wel."
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat lastig vinden, het vervelende is dat je het constant blijft herhalen en een negatieve sfeer blijft neerzetten.

"Maar de historie heeft mij geleerd erg kritisch en terughoudend te zijn als het aankomt op Nederlandse deelnemers."
Waarom? Je hebt er meerdere malen veel eigen geld in gestoken en hebt dat niet terug kunnen verdienen door uitblijvend succes? Ik snap niet welke doel je nastreeft met de kritiek en terughoudendheid, het veranderd in mijn ogen helemaal niks aan de situatie. Bo gaat echt niet harder rijden omdat jij kritisch en terughoudend bent. Een ander effect heeft jouw instelling wel en dat is een negatieve sfeer en een imago van azijnzeiker, maar daar is ook niemand mee geholpen.

"We zijn geen motorsport land. Dus onze talenten groeien niet aan de bomen en we hebben geen sportklimaat waarin motorsport talent alle ruimte en geld heeft om zich te ontwikkelen. En misschien moeten we er ons bij neerleggen dat wij als Nederlanders qua deelnemers niks meer te zoeken hebben in dit circus omdat het circus zich zo ontwikkeld heeft dat wij als land met onze sportcultuur er niet meer in mee kunnen."
Precies! Dus ga nou eens achter de zeldzame degelijk coureurs staan die we wel hebben en die ook nog laat zien juist wel in dit circus thuis te horen. In goede en in slechte tijden. Al is het nu blijkbaar al een slechte tijd als je niet twee keer achter elkaar top 10 rijdt in het sterkste Moto2 deelnemersveld in de geschiedenis.

"Waarom de motorsport in de jaren 70 en 80 wel populair was? Ik denk omdat het toen nog dichter bij het volk stond. De coureurs waren jongens van de straat en met een mooie nog haalbare zak geld konden ze mee doen met de top. Dat is nu niet meer zo. En daarom denk ik dat we gewoon niet meer gaan meedoen met ons favoriete spelletje."
Ik zal niet ontkennen dat tijden veranderen en de jaren 70 en 80 heb ik niet bewust meegemaakt. Ik kies ervoor om te genieten van wat er nog wel is en dat zijn op dit moment Bo in de grand prix, een aantal snelle jongens in het Superbike kampioenschap en een aantal aanstormende talenten in het CEV. Trouwens, juist Bo is iemand die het geschopt heeft tot waar hij nu is, zonder die zak geld, maar puur op talent. Hoe dicht bij het 'volk' wil je het hebben? Stop eens met klagen en start eens met genieten.
 
Oke, ik voel me geroepen hier toch over op te reageren:
"Bo kon het in de cup klasses puur en alleen op zijn talent. (want dat heeft het joch zeker "
Bij 'joch' ben je mij kwijt, hieruit blijkt in mijn ogen een totaal gebrek aan respect.
"Joch" toont gebrek aan respect? Hij noemt hem toch geen oud wijf of zoiets?
En in de cup-klasse was het ook nog gewoon een jochie, ik snap niet dat je daar over valt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan