Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Een goed adres ?

Ik ga niet meer overkomen alsof ik aandelen in een bep. firma heb.
Er zijn diverse adressen !
Het is vanaf nu tijd dat er ook andere scheten bij alle andere adressen voor iedereen te besnuffelen zijn :+
 
Laatst bewerkt:
Een goed adres ?

Ik ga niet meer overkomen alsof ik aandelen in een bep. firma heb.
Er zijn diverse adressen !
Het is vanaf nu tijd dat er ook andere scheten voor iedereen te besnuffelen zijn :+
Voor nu heb ik vooral twee namen horen noemen door mensen hier
op het forum. Willem en Gert-Jan doen het goed. Over de prijzen,
wat valt daarvan nou echt te zeggen? Als je zelf al amper technisch
inzicht hebt om zelfstandig de juiste benzine te kiezen dan word
alles al gauw een dure aangelegenheid en is het aan jezelf of je het
wel zou moeten laten doen.
Nou heb ik me zelden laten weerhouden, niet door het gebrek aan
technisch inzicht noch door gebrekkige budgettering, het duurt er
daardoor alleen wat langer door dan bij anderen en mijn keuzes zijn
op zijn mins nonconformistisch. Zolang er geen aanwijsbare
gevaarzetting is, laat me.
Aan het einde van de rit gaat m’n brommer naar een van
voornoemde heren om een keer goed af te laten stellen. Geen idee
wat het kost maar ik denk dat ik daarom voorlopig met de
standaard rem- en koppelinghevels blijf rijden?
En ik maar denken dat ik het duidelijk heb opgeschreven. :P
Ik zal morgen wat schetsen

Of vandaag:
Ik ben geen electricien, dus brand me niet af op de symbolen.

Bekijk bijlage 1959965
Ha, ja ik snap‘m.
De spoel van de lampen word kortgesloten door het contact van
het startrelais en valt af wat het licht dooft.
Dus de weerstand van de spoel is groot genoeg, aangezien deze in
serie met de startmotor staat?
Afbranden om een paar symbolen, dat laat ik aan de religieuzen over. Het is duidelijk te zien wat je bedoeld en ik snap zelf ook wel dat een startknop een terugverend contact is. :t
 
Edit,
Ja dus, thread sealant.


Ik had op S&S motte zoeke…

IMG_7526.png




Moet er nog wat aan het draad van de olie nippels gesmeerd worden?
Dat is nu zo vet als mogelijk, schoonmaken en iets van pakking?

Doodle_2024-01-06T06_54_04Z.jpeg

Kon het niet vinden op het www.
 
Laatst bewerkt:
XR is volgens mij een Sportster variant. Teruggrijpend op waar sportsters ooit befaamd om waren: dirttrack races.
Tis een 1200 sportster blok met 90 pk
Volgens mij hetzelfde als in de oudere Buells
Ik vind dit een mooie Harley.
Vond buell ook altijd mooi totdat ze met de Rotax blokken kwamen.
Er zijn maar paar harley.s die ik mooi vindt.
Waaronder deze XR.
De Xr is maar paar jaar gebouwd door harley.
Dit is bj2008.
Met verbeterde vering en remmen.
 
De XR750 sinds 1970.
XR1000 met xlx basis en xr750
XR1200 vab 2008 tot 2013
en xr1200x vanaf 2011

Sportsterblok, met wat tuning geleend van buell.
Volgens mij ander frame dan de XL
 
Kijk of ze 'm bij je af kunnen leveren? Het weer zal nog wel een poosje minder geweldig om anderhalf uur te rijden blijven (nat/koud/pekel).
Ik ga wel kijken hoe het gaat heb verwarmde handschoenen.
En veel motorkleding ook gerbing jasje.
Enigste waar ik benauwd voor ben is ijzel.
De rest boeit niet zo pekel is af te wassen.
 
Sportster XR1200 2008 - 2012 is weliwaar een Sportster maar dan eentje op steroiden, de standaard 1200 heeft ~70 pk terwijl de Xr ~90 pk doet. Ook USD, dubbele schijven voor, andere achterbrug, aangepast carter en een hele andere zit (steppies zitten als een sportmotor naar achteren).

Absoluut een fraai ding en die Ohlins en Torquehammer voegen nog meer extra's toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan