Motoxpert Dronten Harley Davidson

Snap ik wel, echt oogstrelend.
Anekdote hoe ik op die kleur van die paint-job kwam :
Ik deed m'n boodschappen toen bij de Aldi , ...en wilde een pot pindakaas uit de schappen grijpen .
Een schreeuw ,....en godver ,...m'n hele hand met snijwonden.
Éen of andere mongool had die pot eerst laten vallen , en 'm weer terug in de schappen gezet .
Personeel schoot te hulp , en ik werd verbonden in het magazijn , waar m'n oog viel op een beschadigde verpakking kinder-speelgoed ,....met glitter-pennen , waaronder een mooie rode glitter pen.
Ik : "Ohhhhh , wat een mooie kleur ,.....mag ik die pen hebben ?"
Antw : "Meneer , neem mee die bende dan"... :+
Die glitterpen deed een paar weken later dienst als voorbeeld bij een special paint spuiterij ( Moto Paint in Ridderkerk )
Die jongen heeft vakwerk geleverd met die metal-flake paint job.
Op de foto is het niet goed zichtbaar ,.....maar als ik in het zonnetje reed met dat ding , keek iedereen om....
Dan werd 't een rijdende kerstboom :+
 
Laatst bewerkt:
Advies voor special-paint-job ,....zoals op m'n eerste HD "Heritage Classic" EVO :
Hoe leuk en prachtig die rode metal-flake ook stond op die motorfiets ,......ikzelf begin er NOOIT meer aan . :N
Een ongeluk zit namelijk altijd in een klein hoekje .
Een beschadiging , hoe klein ook , kan zomaar leiden tot het compleet overnieuw moeten spuiten van de hele motor.
Het gezeik is namelijk dat je niet van doen hebt met een eenvoudig RAL-kleur verffie ( dan was er namelijk niet zo veel aan de hand )
Als je denkt "ach ,...ik neem dat risico'tje" ,.....laat dan i.i.g. ALTIJD bij zo'n paint-job kunstenaar het exacte "recept" vastleggen !
( dat laatste is ooit mijn redding geweest ,....want ik werd ooit bij Winterberg van achteren aangereden door iemand van onze club , die effe zat te dromen :z :+ )
De reparatie ( nieuw achterspatbord , speciale billet kentekenplaathouder , verlichting-bende en paint-job ) heb ik allemaal uit handen gegeven ,
....en het resultaat was gelukkig super-perfect ! , dankzij het exact opgeschreven "recept" van de vorige kunstenaar.
De verzekering dekte gelukkig de volledige schade .
De special paint-job bestond uit zó veel lagen , die iedere keer weer onder infra-rood lampen moesten uitharden ,......jezes kristes ! ,....ik heb er lang op moeten wachten ,.....
....... een groot deel van m'n motor-seizoen daardoor helemaal naar de klote ! :(

----------------------------------------------------------------------------------

Als je zelf aan de gang gaat , om alle delen weg te brengen voor zo'n complexe paintjob , hou er dan rekening mee dat je die spullen ( als die nèt gespoten zijn ) niet weer gelijk kan monteren .
Als de spuiter niet alle lagen goed heeft laten door-harden , dan kun je zomaar een maand moeten wachten vóórdat je de hele boel zelf kan gaan monteren .
( ik heb geen verstand van die spuiterij-branche , ....het kan misschien wezen dat inmiddels de lak-producten hiervoor verbeterd zijn )
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een charcoal denim (mat)SG, ik ben bang dat dat ook geen fijne paint is bij schade.
dus maar hopen dat ie schadevrij blijft 🙂
 
Zwart, lekker makkelijk. Edding erbij en klaar.
IMG_7580.jpeg
 
Is zekers een van de mooiere, die zwarte van mij had niet het originele logo op de tank.
is een grotere tank op geplaatst met aftermarkt tank logo
 
Heb zelf een charcoal denim (mat)SG, ik ben bang dat dat ook geen fijne paint is bij schade.
dus maar hopen dat ie schadevrij blijft 🙂
Dat valt misschien wel mee omdat het een officiële HD kleur is.
Niet alles wat HD aan kleur heeft uitgebracht gaat meevallen , ....als je bijv. die nieuwe mooie groene "flip-flop"-kleur met ghost painting en "NR1" erin hebt , dan heb je een zeer groot probleem .
Van een club-makker namen ze van narigheid op het letzt de hele Road Glide M8 maar terug , ...en hij kon een andere motor uitzoeken .
Die fancy paintjobs waren niet te herstellen ,..... en nieuwe delen in die styling waren al tijden niet leverbaar.
( een zondags-ritje pakte verkeerd uit , hij werd een jaar geleden door een tegenligger-auto van een dijkweggetje afgereden , die automobilisten weten maar al te vaak niet hoe breed hun auto'tje is ,...en gaan geen streep opzij '( )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan