Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hallo allen,
Binnenkort mag ik ook aanschuiven als GS rijder. Vandaag heb ik een R1250GS uit 2023 aangekocht. 3.200 km's vers. Dus zgan. Uit een BMW Premium Collection. In de komende week wordt een valbeugel en twee variokoffers gemonteerd. Ook krijgt hij nog een onderhoudsbeurt zodat ik garantie kan blijven claimen. De verwachting is dat ik de motor volgende week op kan halen. Omdat ik hem in Duitsland gekocht heb moet de motor daarna nog langs de RDW voor een kentekenkeuring.

Op het F-forum deel heb ik mij al eerder voorgesteld omdat ik eind 2022 een F900R had gekocht (die houd ik vooralsnog aan). Maar wellicht goed om mij hier ook even voor te stellen. Mijn voornaam is Wing (Chinese afkomst). 1,60 meter lang (ik had altijd gedacht dat de R - GS te groot voor mij was. Maar in de verlaagde uitvoering met lage zit blijkt dat ik er redelijk goed op pas. Niet slechter dan op mijn verlaagde F900R. Ik ben 59 jaar oud en rijd denk ik inmiddels circa 35 jaar motor. Mijn vrouw rijdt ook. Ze heeft nu een Kawasaki J300 (wordt waarschijnlijk verkocht) en een F800ST. Onze zoon heeft vorig jaar zijn rijbewijs gehaald en rijdt een CB500F. Onze dochter hoopt haar motorrijbewijs volgende maand te halen. Dus, de hele family rijdt motor. Ieder jaar probeer ik een weekendje met een maat, mijn zoon en mijn dochter een tochtje in Duitsland te maken (apart van elkaar, dus 3 weekenden). In de komende jaren wil ik meer buitenlandse reizen op de motor maken. Daarom heb ik deze toerbuffer aangeschaft.
 

Bijlagen

  • Zijkant rechts.jpg
    Zijkant rechts.jpg
    170,1 KB · Weergaven: 0
Gefeliciteerd!!!
Maar...1.60..ik hoop dat het past..
Mijn lief rijdt ook een 1250 en meet 1.70..
Krijgt maar net de tenen aan de grond...
Dus kijk goed waar je even gaat stil.staan, voordat je je voet in een kuiltje neerzet.....
 
Hallo allen,
Binnenkort mag ik ook aanschuiven als GS rijder. Vandaag heb ik een R1250GS uit 2023 aangekocht. 3.200 km's vers. Dus zgan. Uit een BMW Premium Collection. In de komende week wordt een valbeugel en twee variokoffers gemonteerd. Ook krijgt hij nog een onderhoudsbeurt zodat ik garantie kan blijven claimen. De verwachting is dat ik de motor volgende week op kan halen. Omdat ik hem in Duitsland gekocht heb moet de motor daarna nog langs de RDW voor een kentekenkeuring.

Op het F-forum deel heb ik mij al eerder voorgesteld omdat ik eind 2022 een F900R had gekocht (die houd ik vooralsnog aan). Maar wellicht goed om mij hier ook even voor te stellen. Mijn voornaam is Wing (Chinese afkomst). 1,60 meter lang (ik had altijd gedacht dat de R - GS te groot voor mij was. Maar in de verlaagde uitvoering met lage zit blijkt dat ik er redelijk goed op pas. Niet slechter dan op mijn verlaagde F900R. Ik ben 59 jaar oud en rijd denk ik inmiddels circa 35 jaar motor. Mijn vrouw rijdt ook. Ze heeft nu een Kawasaki J300 (wordt waarschijnlijk verkocht) en een F800ST. Onze zoon heeft vorig jaar zijn rijbewijs gehaald en rijdt een CB500F. Onze dochter hoopt haar motorrijbewijs volgende maand te halen. Dus, de hele family rijdt motor. Ieder jaar probeer ik een weekendje met een maat, mijn zoon en mijn dochter een tochtje in Duitsland te maken (apart van elkaar, dus 3 weekenden). In de komende jaren wil ik meer buitenlandse reizen op de motor maken. Daarom heb ik deze toerbuffer aangeschaft.

Gefeliciteerd.....absoluut de mooiste kleurstelling!
 
Gefeliciteerd!!!
Maar...1.60..ik hoop dat het past..
Mijn lief rijdt ook een 1250 en meet 1.70..
Krijgt maar net de tenen aan de grond...
Dus kijk goed waar je even gaat stil.staan, voordat je je voet in een kuiltje neerzet.....
Ik dacht altijd dat de motor te groot zou zijn. Maar afgelopen weekend had ik met eentje proefgereden in dezelfde configuratie. Als ik met mijn kont iets verzit, dan kan ik met een voet plat bij de grond. Dat viel mij dus reuze mee (of heb ik langere benen dan jouw vriendin ;-))?
Maar, sowieso, ik anticipeer altijd wat handig is qua stopplek.
 
Als ik met mijn kont iets verzit, dan kan ik met een voet plat bij de grond. Dat viel mij dus reuze mee (of heb ik langere benen dan jouw vriendin ;-))?
Maar, sowieso, ik anticipeer altijd wat handig is qua stopplek.
Dat zijn de juiste dingen.
Niet recht willen blijven zitten.
Ik moet ook verzitten om plat te staan.
Meestal sta ik op de tenen.
Heb een GSA met breed comfort zadel
 
Fijn, benieuwd naar je bevindingen, laat gerust weten. Qua werk lijkt dit idd mee te vallen als ik die filmpjes zie. Heb je de spanner zelf aangekocht of via verdeler? Heb je een link / oem nummer?

Ik vind het getik, zeker nu het mijn aandacht heeft, best luid stationair, dus ik denk dat de wissel er ook zal komen (eventueel laten doen)
Via dealer, scheelde niet veel met "aftermarket"
 
Ik gelukkig niet....
173cm hier en dat is genoeg om met de voeten aan de grond te komen op de GS, en perfect om "goed" te zitten in een sportieve auto en niet te groot in een vliegtuig, ...
Hier niet dus, auto wordt na meer dan een uur een marteling.
(Maar daar heeft de bagger rug meer mee te maken dan de lengte van het vege lijf)
 
Een BMW Z3/Z4 is dan een heel stuk beter ! Qua zitten , en die zalige 6 cilinders !

Beter?? Hebt gij al eens met zo'n MX-5 gereden?
Daar kan echt geen Z3 tegenop hoor... en ja, ik heb met beide gereden..
Een MX-5 zelfs een jaar in huis gehad, voor een motorrijder gewoon de beste keuze als het toch 4 wielen moeten zijn...
 
Die tweede is op de Stelvio denk ik..

En ... een Z4 is zeker niet mis... maar een MX-5 is gewoon leuker, en kost nog eens een pak minder ook...

Uiteraard hoeft niemand die mening met mij te delen...
En los daarvan.. dit soort auto's blijven toch gewoon de leukste van allemaal, niet?


Altijd al een zwak voor gehad... en ondanks dat ik een 2020 MX-5 heb gehad, voor mij is er maar één echte, en da's de Toyota MR2..
Van niets zoveel spijt gehad dat ik verkocht heb dan van deze... 1996... MR2 GTi-16
1707420677955.png
 
Laatst bewerkt:
Beter?? Hebt gij al eens met zo'n MX-5 gereden?
Daar kan echt geen Z3 tegenop hoor... en ja, ik heb met beide gereden..
Een MX-5 zelfs een jaar in huis gehad, voor een motorrijder gewoon de beste keuze als het toch 4 wielen moeten zijn...

zo'n MX 5 stuurt erg goed, speels en leuk , maar als je een flinke kerel bent zit je er niet zo prettig in, en op hogere snelheden is een Z3/Z4 rustiger en die geweldige 6 cilinder motoren, en dan nog wat is je smaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan