Zero Motorfietsen

Wel raar was vroeger iemand die de cv altijd op 22 graden had maar nu met mijn Zero en variabele
Energie prijzen is het een soort van hobby van mij geworden om energie te besparen.
 

Bijlagen

  • IMG_7162.jpeg
    IMG_7162.jpeg
    226,4 KB · Weergaven: 0
Ik heb de Zero net een jaar en ruim 12000 km gereden de stroomkosten vielen dik mee met mijn CRF tank ik 98 octaan
en dat zijn wel andere prijzen.🤓
Ligt het aan mij of heb jij een heel hoog gemiddeld verbruik met je Zero (welke heb je?)
 
Ik heb de Zero net een jaar en ruim 12000 km gereden de stroomkosten vielen dik mee met mijn CRF tank ik 98 octaan
en dat zijn wel andere prijzen.🤓
Mijn Zero verbruikt zero euro.
In de zomer overtollige zonnestroom. In de winter het stopcontact in de fietsenstalling van het werk.
De elektrische auto rijdt ook 8 maanden per jaar op gratis stroom.
Welke dure benzineprijzen ?, 8-)
 
Wel raar was vroeger iemand die de cv altijd op 22 graden had maar nu met mijn Zero en variabele
Energie prijzen is het een soort van hobby van mij geworden om energie te besparen.
Klinkt leuk ja.

Vooral die kWh en m3 prijs..


Ik heb vorig jaar zonnepanelen gelegd (11 stuks, hoekhuisje van 100m2). Een multi split airco erbij genomen om te verwarmen (ik had nog CV met gas, slecht afgiftesysteem) en meer PV dan ik kan verbruiken.

De Zero laad ik op mijn werk op, nog goedkoper. Kost 0 euro en ook geen gesaldeerde stroom, lol

Maar ik heb hetzelfde. Nu ik verwarm met warmtepomp (lucht-lucht dus) probeer ik alsnog veel te besparen. En het is leuk om hem te kunnen laten verwarmen op de zonnestroom, zoals de afgelopen dagen was dat eigenlijk al genoeg! Feels nice.

alleen wil ik liever dat die Zero van mij 3-4x zo veel in de accu kan stoppen. dan wordt het pas echt leuk! :D
 
Wel raar was vroeger iemand die de cv altijd op 22 graden had maar nu met mijn Zero en variabele
Energie prijzen is het een soort van hobby van mij geworden om energie te besparen.
De CV lager zetten is stiekem ook wel een trend.
Een mindfuck. :+

Bovendien vind ik het wel fijn als motorrijder in de winter.
Geen extreme verschillen onderweg en thuis bijna verschroeide haren van de centrale verwarming.
Een uurtje verwarmen is genoeg afhankelijk van de woning en vooral de partner. :')
 
De CV lager zetten is stiekem ook wel een trend.
Een mindfuck. :+

Bovendien vind ik het wel fijn als motorrijder in de winter.
Geen extreme verschillen onderweg en thuis bijna verschroeide haren van de centrale verwarming.
Een uurtje verwarmen is genoeg afhankelijk van de woning en vooral de partner. :')
Op mijn werk ook (waar ik dus mijn Zero oplapte na de val) is het gewoon 18°C in een loods, terwijl ik ook veel buiten moet zijn. Dan ga je niet elke keer alle lagen uittrekken, net als ik dan mn spullen pak voor de motor.

Even knipperen en je staat dan te zweten.. In een werkplaats (vrachtwagens) hoeft het voor mij echt niet warmer dan 12-13°C te zijn (proven in de schuur van mijn vader, waar ik ook vaak genoeg aan het hobbyen ben)
 
Op mijn werk ook (waar ik dus mijn Zero oplapte na de val) is het gewoon 18°C in een loods, terwijl ik ook veel buiten moet zijn. Dan ga je niet elke keer alle lagen uittrekken, net als ik dan mn spullen pak voor de motor.

Even knipperen en je staat dan te zweten.. In een werkplaats (vrachtwagens) hoeft het voor mij echt niet warmer dan 12-13°C te zijn (proven in de schuur van mijn vader, waar ik ook vaak genoeg aan het hobbyen ben)
Bij ons in de sportschool is het deze week 14°C binnen.
Er zijn mensen die daarom in de winter niet komen.
Ik zag pas een dame met buitenjas en sjaal op de loopband. _O-
Gelukkig heb ik geen last van een beetje lagere temperatuur .
Ga vrolijk in korte broek op de fiets naar huis.
De comfortzone een beetje aanvallen lijkt mij ook zo slecht nog niet.
Hoe zijn die mensen de evolutie doorgekomen. :? :+
 
Bij ons in de sportschool is het deze week 14°C binnen.
Er zijn mensen die daarom in de winter niet komen.
Ik zag pas een dame met buitenjas en sjaal op de loopband. _O-
Gelukkig heb ik geen last van een beetje lagere temperatuur .
Ga vrolijk in korte broek op de fiets naar huis.
De comfortzone een beetje aanvallen lijkt mij ook zo slecht nog niet.
Hoe zijn die mensen de evolutie doorgekomen. :? :+
Niet degenen die met het zwaard in de hand ten strijde trokken, maar degene die comfortabel rond het vuur zaten waren degenen die zich voortplanten.
 
Niet degenen die met het zwaard in de hand ten strijde trokken, maar degene die comfortabel rond het vuur zaten waren degenen die zich voortplanten.
Dat voortplanten duurde toch niet zo lang. :?

Toevallig sport ik in vaak een shirt van de Tempeliers met een groot zwaard er op.
Voortplanting was er inderdaad niet bij voor de meesten. _O-

Zero bezittingen toegestaan en leven zonder hebzucht. Ontdaan van alle luxe.
 
Je moest na 9 maand nog wel leven om het truucje meer dan 1x te doen :9
Dat ging eigenlijk best goed.
Onze laatste bekende voorvader (varend opperbevelhebber van de Franse vloot bij Calais en een bekende slag bij Texel won) heeft een heel pallet van kinderen voortgebracht.

Zero tolerance voor de bemanning wel. O-)
 
Bij ons in de sportschool is het deze week 14°C binnen.
Er zijn mensen die daarom in de winter niet komen.
Ik zag pas een dame met buitenjas en sjaal op de loopband. _O-
Gelukkig heb ik geen last van een beetje lagere temperatuur .
Ga vrolijk in korte broek op de fiets naar huis.
De comfortzone een beetje aanvallen lijkt mij ook zo slecht nog niet.
Hoe zijn die mensen de evolutie doorgekomen. :? :+
24 graden Celsius in een sportschool is gewoon schraal. Ik snap dat mensen dan wegblijven. Het is geen bootcamp
 
Ja en neen...In het begin wat kinderziektes gehad, een paar zaken die vervangen moesten worden, maar uiteindelijk heeft hij goed kunnen dienen.
Hij heeft nu een 10.000km en ga denk ik de remmen vervangen, en een nieuwe riem + tandwiel zodat hij zo goed als nieuw is en ik hem te koop kan aanbieden ;)
Toch wel benieuwd wat je praktijkervaringen zijn met woon-werkverkeer? Verschilt het actieradius in winter en zomer fors?
Welk actieradius behaal je, hoor zeer uiteenlopende berichten, natuurlijk zijn omstandigheden en belasting verschillend.
Kan/wil je er wat meer over schrijven?
 
Vorige week proefgereden en bezichtigd bij een DSR in Slagharen.
Wat mij, als eerste rit op een electrische motor op viel, was onderin bij het optrekken een sjerpend geluid wat na meer snelheid weg trok.
Maar wel iedere keer bij het optrekken terug kwam, ik vond het opvallend. De verkoper wist het niet precies maar dacht dat alle zero's dat doen en dat het iets te maken heeft met de magneet.
Herkennen jullie dit geluid bij jullie zero's?

De garantie op een Zero - buiten de 5 jaar garantie van Zero - is naar mijn mening eigenlijk een wassen neus, aangezien de accu en draaiende delen uitgesloten zijn.
Hebben jullie tips en suggesties om wel overwogen en met beperkt risico een Zero tweedehands aan te schaffen?
Dan gaat het mij met name voornamelijk om de capaciteit, kwaliteit en staat van de accu.
Aldaar ik her en der on-line ook kan terug vinden dat er verschillende accu's onder garantie binnen de 5 jaar werden vervangen.
Waarmee er dus ook zeker exemplaren met problemen in de omloop zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Vorige week proefgereden en bezichtigd bij een DSR in Slagharen.
Wat mij, als eerste rit op een electrische motor op viel, was onderin bij het optrekken een sjerpend geluid wat na meer snelheid weg trok.
Maar wel iedere keer bij het optrekken terug kwam, ik vond het opvallend. De verkoper wist het niet precies maar dacht dat alle zero's dat doen en dat het iets te maken heeft met de magneet.
Herkennen jullie dit geluid bij jullie zero's?

De garantie op een Zero - buiten de 5 jaar garantie van Zero - is naar mijn mening eigenlijk een wassen neus, aangezien de accu en draaiende delen uitgesloten zijn.
Hebben jullie tips en suggesties om wel overwogen en met beperkt risico een Zero tweedehands aan te schaffen?
Dan gaat het mij met name voornamelijk om de capaciteit, kwaliteit en staat van de accu.
Aldaar ik her en der on-line ook kan terug vinden dat er verschillende accu's onder garantie binnen de 5 jaar werden vervangen.
Waarmee er dus ook zeker exemplaren met problemen in de omloop zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Een Zero maakt inderdaad een gierend geluid bij het optrekken. Het valt alleen op omdat de motor verder erg stil is. Dat geluid lijkt me vrij normaal
 
@IJzervreter Bedankt voor je reactie. Dat is al fijn om te weten ik kon het tjirpende geluid niet thuis brengen en in filmpjes op youtube is het niet hoorbaar.

Hoe kijk je naar de aanschaf van een tweedehands?
 
Vorige week proefgereden en bezichtigd bij een DSR in Slagharen.
Wat mij, als eerste rit op een electrische motor op viel, was onderin bij het optrekken een sjerpend geluid wat na meer snelheid weg trok.
Maar wel iedere keer bij het optrekken terug kwam, ik vond het opvallend. De verkoper wist het niet precies maar dacht dat alle zero's dat doen en dat het iets te maken heeft met de magneet.
Herkennen jullie dit geluid bij jullie zero's?

De garantie op een Zero - buiten de 5 jaar garantie van Zero - is naar mijn mening eigenlijk een wassen neus, aangezien de accu en draaiende delen uitgesloten zijn.
Hebben jullie tips en suggesties om wel overwogen en met beperkt risico een Zero tweedehands aan te schaffen?
Dan gaat het mij met name voornamelijk om de capaciteit, kwaliteit en staat van de accu.
Aldaar ik her en der on-line ook kan terug vinden dat er verschillende accu's onder garantie binnen de 5 jaar werden vervangen.
Waarmee er dus ook zeker exemplaren met problemen in de omloop zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Geluid herkennen op beschrijving lijkt me onmogelijk. Het beste kun je een vergelijkbare Zero proefrijden en luisteren of er verschil in zit. Meeste geluid komt van de aandrijfriem, maar het geluid hangt ook af van de riemspanning en de omstandigheden (nat of droog geeft bij mijn Zero's een verschillend geluid).
Ik zou - zeker met een Zero die door een niet-dealer wordt verkocht - niet afgaan op de informatie van de verkoper. De opmerking "dat doen ze volgens mij allemaal" maakt op mij geen sterke indruk. Mijn ervaring is dat de meeste motorzaken er niet veel van af weten.

Ik weet niet over welke garantie je het hebt; volgens mij was de fabrieksgarantie 2 jaar op deze modellen/bouwjaren en 5 jaar op de accu.
Van de fabrieksgarantie worden de draaiende delen niet uitgesloten, is dat iets van de motorzaak zelf wellicht ?

Ik zou de motor laten nakijken en keuren door een Zero dealer. Die kent het spul en heeft toegang tot de VIN-gegevens om de historie te checken. Die kan ook een accu-controle doen: er wordt heel wat informatie opgeslagen in de logging op de motor. Een dealer kan dat uitlezen en beoordelen.
 
Vorige week proefgereden en bezichtigd bij een DSR in Slagharen.
Wat mij, als eerste rit op een electrische motor op viel, was onderin bij het optrekken een sjerpend geluid wat na meer snelheid weg trok.
Maar wel iedere keer bij het optrekken terug kwam, ik vond het opvallend. De verkoper wist het niet precies maar dacht dat alle zero's dat doen en dat het iets te maken heeft met de magneet.
Herkennen jullie dit geluid bij jullie zero's?

De garantie op een Zero - buiten de 5 jaar garantie van Zero - is naar mijn mening eigenlijk een wassen neus, aangezien de accu en draaiende delen uitgesloten zijn.
Hebben jullie tips en suggesties om wel overwogen en met beperkt risico een Zero tweedehands aan te schaffen?
Dan gaat het mij met name voornamelijk om de capaciteit, kwaliteit en staat van de accu.
Aldaar ik her en der on-line ook kan terug vinden dat er verschillende accu's onder garantie binnen de 5 jaar werden vervangen.
Waarmee er dus ook zeker exemplaren met problemen in de omloop zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
In 2016 heb ik mijn Zero S gebruikt gekocht, hij was toen 2 jaar oud. Prima deal, motor was ook nog in de garantie.

Mijn mening; een elektrische motor kun je prima gebruikt kopen, de vorige eigenaar kan weinig verkeerd gedaan hebben; ik zou het zo opnieuw doen. Sterker, mijn elektrische auto kocht ik ook gebruikt.
Over dat tjilpende geluid, dat had de mijne ook; het was alsof er een nest jonge vogeltjes onder het zadel zat. Dat lag aan de riem, die was veel te strak afgesteld.

Er is ook een “maar” aan mijn verhaal.
Ik heb dus ervaring met de S, familie van de DSR die jij overweegt. De motor doet wat ik wil maar het is geen klasse motorfiets. Het is geen Honda en zeker ook geen BMW qua techniek en afwerking.

Later heb ik een stukje gereden op de nieuwe Zero SR/F, dat is al een heel ander ding, daar heb ik veel meer vertrouwen in, jammer alleen van dat typisch Zero eeuwige AC only laden.
Persoonlijk vind ik die DSR daarom relatief duur voor wat je krijgt. (€ 15.945,- toch?)
 
Laatst bewerkt:
Vorige week proefgereden en bezichtigd bij een DSR in Slagharen.
Wat mij, als eerste rit op een electrische motor op viel, was onderin bij het optrekken een sjerpend geluid wat na meer snelheid weg trok.
Maar wel iedere keer bij het optrekken terug kwam, ik vond het opvallend. De verkoper wist het niet precies maar dacht dat alle zero's dat doen en dat het iets te maken heeft met de magneet.
Herkennen jullie dit geluid bij jullie zero's?

De garantie op een Zero - buiten de 5 jaar garantie van Zero - is naar mijn mening eigenlijk een wassen neus, aangezien de accu en draaiende delen uitgesloten zijn.
Hebben jullie tips en suggesties om wel overwogen en met beperkt risico een Zero tweedehands aan te schaffen?
Dan gaat het mij met name voornamelijk om de capaciteit, kwaliteit en staat van de accu.
Aldaar ik her en der on-line ook kan terug vinden dat er verschillende accu's onder garantie binnen de 5 jaar werden vervangen.
Waarmee er dus ook zeker exemplaren met problemen in de omloop zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Juist niet. Mijn ervaring is dat de Zero kwa aandrijflijn best goed is, maar dat ik op de rest toch wel heel graag garantie zou willen.
Met hun Showa vering is het vast beter geworden. Maar als je flink doorrijdt (als in veel km's) kan 2 jaar garantie op de oude modellen hun 2 sets voorvorken en 2 schokbrekers kosten.
 
Toch wel benieuwd wat je praktijkervaringen zijn met woon-werkverkeer? Verschilt het actieradius in winter en zomer fors?
Welk actieradius behaal je, hoor zeer uiteenlopende berichten, natuurlijk zijn omstandigheden en belasting verschillend.
Kan/wil je er wat meer over schrijven?
Ik rij nu al een 3-tal jaar minstens 3 dagen per week naar Brussel en terug (45km in totaal), en heb vaak bij aankomst hier thuis een net een 50% à 52% over van batterij. In het verleden is is het al eens gebeurd dat ik op zomerdagen op 58% à 60% over had, maar dat ligt vaak ook aan mijn eigen rijstijl, het minder remmen en weer accelereren etc. Op de wegen waar ik meer dan 70 km/u rij, zie je wel de batterijpercentage vlot zakken, in het Brusselse zelf daarentegen valt mijn verbruik echt wel mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan