Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mijn hobby's vragen vooral steeds om meer geld, niet om besparingen...Wel raar was vroeger iemand die de cv altijd op 22 graden had maar nu met mijn Zero en variabele
Energie prijzen is het een soort van hobby van mij geworden om energie te besparen.
Ligt het aan mij of heb jij een heel hoog gemiddeld verbruik met je Zero (welke heb je?)Ik heb de Zero net een jaar en ruim 12000 km gereden de stroomkosten vielen dik mee met mijn CRF tank ik 98 octaan
en dat zijn wel andere prijzen.
Mijn Zero verbruikt zero euro.Ik heb de Zero net een jaar en ruim 12000 km gereden de stroomkosten vielen dik mee met mijn CRF tank ik 98 octaan
en dat zijn wel andere prijzen.
Strange@spike10 Als je energie deelt door afstand kom je op 81,6 Wh/km uit, wel plausibel. Waar die 131Wh/km vandaan komt?
Klinkt leuk ja.Wel raar was vroeger iemand die de cv altijd op 22 graden had maar nu met mijn Zero en variabele
Energie prijzen is het een soort van hobby van mij geworden om energie te besparen.
De CV lager zetten is stiekem ook wel een trend.Wel raar was vroeger iemand die de cv altijd op 22 graden had maar nu met mijn Zero en variabele
Energie prijzen is het een soort van hobby van mij geworden om energie te besparen.
Op mijn werk ook (waar ik dus mijn Zero oplapte na de val) is het gewoon 18°C in een loods, terwijl ik ook veel buiten moet zijn. Dan ga je niet elke keer alle lagen uittrekken, net als ik dan mn spullen pak voor de motor.De CV lager zetten is stiekem ook wel een trend.
Een mindfuck.
Bovendien vind ik het wel fijn als motorrijder in de winter.
Geen extreme verschillen onderweg en thuis bijna verschroeide haren van de centrale verwarming.
Een uurtje verwarmen is genoeg afhankelijk van de woning en vooral de partner.
Bij ons in de sportschool is het deze week 14°C binnen.Op mijn werk ook (waar ik dus mijn Zero oplapte na de val) is het gewoon 18°C in een loods, terwijl ik ook veel buiten moet zijn. Dan ga je niet elke keer alle lagen uittrekken, net als ik dan mn spullen pak voor de motor.
Even knipperen en je staat dan te zweten.. In een werkplaats (vrachtwagens) hoeft het voor mij echt niet warmer dan 12-13°C te zijn (proven in de schuur van mijn vader, waar ik ook vaak genoeg aan het hobbyen ben)
Niet degenen die met het zwaard in de hand ten strijde trokken, maar degene die comfortabel rond het vuur zaten waren degenen die zich voortplanten.Bij ons in de sportschool is het deze week 14°C binnen.
Er zijn mensen die daarom in de winter niet komen.
Ik zag pas een dame met buitenjas en sjaal op de loopband.
Gelukkig heb ik geen last van een beetje lagere temperatuur .
Ga vrolijk in korte broek op de fiets naar huis.
De comfortzone een beetje aanvallen lijkt mij ook zo slecht nog niet.
Hoe zijn die mensen de evolutie doorgekomen.
Dat voortplanten duurde toch niet zo lang.Niet degenen die met het zwaard in de hand ten strijde trokken, maar degene die comfortabel rond het vuur zaten waren degenen die zich voortplanten.
Dat ging eigenlijk best goed.Je moest na 9 maand nog wel leven om het truucje meer dan 1x te doen
24 graden Celsius in een sportschool is gewoon schraal. Ik snap dat mensen dan wegblijven. Het is geen bootcampBij ons in de sportschool is het deze week 14°C binnen.
Er zijn mensen die daarom in de winter niet komen.
Ik zag pas een dame met buitenjas en sjaal op de loopband.
Gelukkig heb ik geen last van een beetje lagere temperatuur .
Ga vrolijk in korte broek op de fiets naar huis.
De comfortzone een beetje aanvallen lijkt mij ook zo slecht nog niet.
Hoe zijn die mensen de evolutie doorgekomen.
Toch wel benieuwd wat je praktijkervaringen zijn met woon-werkverkeer? Verschilt het actieradius in winter en zomer fors?Ja en neen...In het begin wat kinderziektes gehad, een paar zaken die vervangen moesten worden, maar uiteindelijk heeft hij goed kunnen dienen.
Hij heeft nu een 10.000km en ga denk ik de remmen vervangen, en een nieuwe riem + tandwiel zodat hij zo goed als nieuw is en ik hem te koop kan aanbieden
Een Zero maakt inderdaad een gierend geluid bij het optrekken. Het valt alleen op omdat de motor verder erg stil is. Dat geluid lijkt me vrij normaalVorige week proefgereden en bezichtigd bij een DSR in Slagharen.
Wat mij, als eerste rit op een electrische motor op viel, was onderin bij het optrekken een sjerpend geluid wat na meer snelheid weg trok.
Maar wel iedere keer bij het optrekken terug kwam, ik vond het opvallend. De verkoper wist het niet precies maar dacht dat alle zero's dat doen en dat het iets te maken heeft met de magneet.
Herkennen jullie dit geluid bij jullie zero's?
De garantie op een Zero - buiten de 5 jaar garantie van Zero - is naar mijn mening eigenlijk een wassen neus, aangezien de accu en draaiende delen uitgesloten zijn.
Hebben jullie tips en suggesties om wel overwogen en met beperkt risico een Zero tweedehands aan te schaffen?
Dan gaat het mij met name voornamelijk om de capaciteit, kwaliteit en staat van de accu.
Aldaar ik her en der on-line ook kan terug vinden dat er verschillende accu's onder garantie binnen de 5 jaar werden vervangen.
Waarmee er dus ook zeker exemplaren met problemen in de omloop zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Vorige week proefgereden en bezichtigd bij een DSR in Slagharen.
Wat mij, als eerste rit op een electrische motor op viel, was onderin bij het optrekken een sjerpend geluid wat na meer snelheid weg trok.
Maar wel iedere keer bij het optrekken terug kwam, ik vond het opvallend. De verkoper wist het niet precies maar dacht dat alle zero's dat doen en dat het iets te maken heeft met de magneet.
Herkennen jullie dit geluid bij jullie zero's?
De garantie op een Zero - buiten de 5 jaar garantie van Zero - is naar mijn mening eigenlijk een wassen neus, aangezien de accu en draaiende delen uitgesloten zijn.
Hebben jullie tips en suggesties om wel overwogen en met beperkt risico een Zero tweedehands aan te schaffen?
Dan gaat het mij met name voornamelijk om de capaciteit, kwaliteit en staat van de accu.
Aldaar ik her en der on-line ook kan terug vinden dat er verschillende accu's onder garantie binnen de 5 jaar werden vervangen.
Waarmee er dus ook zeker exemplaren met problemen in de omloop zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik zou zelf geen Zero Ds kopen,ook niet tweedehands.@IJzervreter Bedankt voor je reactie. Dat is al fijn om te weten ik kon het tjirpende geluid niet thuis brengen en in filmpjes op youtube is het niet hoorbaar.
Hoe kijk je naar de aanschaf van een tweedehands?
In 2016 heb ik mijn Zero S gebruikt gekocht, hij was toen 2 jaar oud. Prima deal, motor was ook nog in de garantie.Vorige week proefgereden en bezichtigd bij een DSR in Slagharen.
Wat mij, als eerste rit op een electrische motor op viel, was onderin bij het optrekken een sjerpend geluid wat na meer snelheid weg trok.
Maar wel iedere keer bij het optrekken terug kwam, ik vond het opvallend. De verkoper wist het niet precies maar dacht dat alle zero's dat doen en dat het iets te maken heeft met de magneet.
Herkennen jullie dit geluid bij jullie zero's?
De garantie op een Zero - buiten de 5 jaar garantie van Zero - is naar mijn mening eigenlijk een wassen neus, aangezien de accu en draaiende delen uitgesloten zijn.
Hebben jullie tips en suggesties om wel overwogen en met beperkt risico een Zero tweedehands aan te schaffen?
Dan gaat het mij met name voornamelijk om de capaciteit, kwaliteit en staat van de accu.
Aldaar ik her en der on-line ook kan terug vinden dat er verschillende accu's onder garantie binnen de 5 jaar werden vervangen.
Waarmee er dus ook zeker exemplaren met problemen in de omloop zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Juist niet. Mijn ervaring is dat de Zero kwa aandrijflijn best goed is, maar dat ik op de rest toch wel heel graag garantie zou willen.Vorige week proefgereden en bezichtigd bij een DSR in Slagharen.
Wat mij, als eerste rit op een electrische motor op viel, was onderin bij het optrekken een sjerpend geluid wat na meer snelheid weg trok.
Maar wel iedere keer bij het optrekken terug kwam, ik vond het opvallend. De verkoper wist het niet precies maar dacht dat alle zero's dat doen en dat het iets te maken heeft met de magneet.
Herkennen jullie dit geluid bij jullie zero's?
De garantie op een Zero - buiten de 5 jaar garantie van Zero - is naar mijn mening eigenlijk een wassen neus, aangezien de accu en draaiende delen uitgesloten zijn.
Hebben jullie tips en suggesties om wel overwogen en met beperkt risico een Zero tweedehands aan te schaffen?
Dan gaat het mij met name voornamelijk om de capaciteit, kwaliteit en staat van de accu.
Aldaar ik her en der on-line ook kan terug vinden dat er verschillende accu's onder garantie binnen de 5 jaar werden vervangen.
Waarmee er dus ook zeker exemplaren met problemen in de omloop zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik rij nu al een 3-tal jaar minstens 3 dagen per week naar Brussel en terug (45km in totaal), en heb vaak bij aankomst hier thuis een net een 50% à 52% over van batterij. In het verleden is is het al eens gebeurd dat ik op zomerdagen op 58% à 60% over had, maar dat ligt vaak ook aan mijn eigen rijstijl, het minder remmen en weer accelereren etc. Op de wegen waar ik meer dan 70 km/u rij, zie je wel de batterijpercentage vlot zakken, in het Brusselse zelf daarentegen valt mijn verbruik echt wel mee.Toch wel benieuwd wat je praktijkervaringen zijn met woon-werkverkeer? Verschilt het actieradius in winter en zomer fors?
Welk actieradius behaal je, hoor zeer uiteenlopende berichten, natuurlijk zijn omstandigheden en belasting verschillend.
Kan/wil je er wat meer over schrijven?