Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

@ De Baron
Hoeveel cm heb je nu vrij achter dat ruitje vanaf de navibeugel tot de bovenkant van dat verkorte scherm?

Ben benieuwd of daar dan nog een navi achterpast zonder flink uit te steken aan de bovenkant(bv Garmin XT oid)
 
Hmmm, dat ziet er zo niet verkeerd uit trouwens.
Juist gedaan ook qua cut door de fabrikant👌. Interessant.

Als ik maar iets omhoog ga is dat harde gerommel weg en hoor ik gewoon wind(white noise). Met doppen in is het ook nog steeds niet te doen voor mij ook met het gat onder de lamp dicht en het standaard ruitje.
Rij je nog op het originele zadel? Mijn zadel heb ik laten aanpassen en is een stuk hoger. Dat had voor mij ook al positief effect. In combinatie met dit lagere ruitje zit ik grotendeels in ‘eerlijke’ wind.
 
Rij je nog op het originele zadel? Mijn zadel heb ik laten aanpassen en is een stuk hoger. Dat had voor mij ook al positief effect. In combinatie met dit lagere ruitje zit ik grotendeels in ‘eerlijke’ wind.
Ik heb het +4cm Kahedo zadel.
Lager is zitten beter, hoger zitten is beter.
Ik zit net in de probleemzone met m'n lengte idd😅

Als een Garmin XT2 of telefoon er net achter past bij die korte versie, is dit wel een mooie oplossing denk ik.

Zojuist maar gewoon besteld, ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Vraag: vrienden van mij rijden momenteel beide op hun 660 in Paraguay. De juiste banden vinden is nogal een uitdaging. Vandaar hun vraag of een 140-80-17 op een Tenere 660 zal gaan passen. Daar kunnen ze daar wel aan komen. Iemand enig idee of dat gaat passen?
 
Vraagje aan mijn collega's 660Z rijders. Sinds 2 maanden rij ik met de Oxford handvatverwarming (Verwende winterrijder).
De Oxford staat rechtstreeks op de accu aangesloten, en zou als die uitstaat niks moeten gebruiken, echter als ik de motor een paar dagen niet gebruikt is de accu leeggetrokken door de handvatverwarming. Is het een optie om de handvatverwarming achter de sleutelschakelaar te zetten, zo ja, is daar een makkelijke manier voor? Of zijn er andere ervaringen of opties?

Tevens gaat sinds de installatie mijn gashendel wat stroef, enig idee hoe dat te verhelpen?

Alvast bedankt!
 
Vraagje aan mijn collega's 660Z rijders. Sinds 2 maanden rij ik met de Oxford handvatverwarming (Verwende winterrijder).
De Oxford staat rechtstreeks op de accu aangesloten, en zou als die uitstaat niks moeten gebruiken, echter als ik de motor een paar dagen niet gebruikt is de accu leeggetrokken door de handvatverwarming. Is het een optie om de handvatverwarming achter de sleutelschakelaar te zetten, zo ja, is daar een makkelijke manier voor? Of zijn er andere ervaringen of opties?

Tevens gaat sinds de installatie mijn gashendel wat stroef, enig idee hoe dat te verhelpen?

Alvast bedankt!
De 660 heeft een accessoire stekker, ergens onder de teller dacht ik. Of heb je die al gebruikt?
 
Ik heb onder het zadel naast de originele fusebox een relais gestuurde schakelkast zitten. 4 aparte aansluitpunten,1x gearindicator, 1x Spotlights, 1x USB lader links, 1x Volt en tempmeter rechts. Ideaal. zelf aftapstekkertje voor de schakeling ervan en geen gerotzooi in de kabelboom. Zal morgen een fototje posten.
 
De 660 heeft een accessoire stekker, ergens onder de teller dacht ik. Of heb je die al gebruikt?
Achter het zwarte kapje onder de tellers inderdaad. Contra stekker is ook een of andere ktm stekker, maar makkelijk zelf iets voor te beunen.
 
Nee nog niet gebruikt, heb het kapje eraf gehaald kan hem ook niet ontdekken. Iemand een foto van waar die zit of vandaan moet komen?
Als ik het goed heb een wit 2 polig stekkertje. Hij zit daar ergens tussen de draden gefrommeld, ik weet ook niet precies meer waar
 
Nee nog niet gebruikt, heb het kapje eraf gehaald kan hem ook niet ontdekken. Iemand een foto van waar die zit of vandaan moet komen?
Het kan zijn dat de vorige eigenaar heeft zitten knippen en dus dat er geen wit stekkertje meer aan zit. Als je een foto maakt kunnen we hem misschien identificeren?
 
Middag,

Ik heb een lega accu met een 660z, accu dus onder de tank. Met valbescherming die al wat tikken heeft gehad, is het echt een enorme klis om de tank te verwijderen. Hoe kan ik het makkelijkst startkabels op de tenere zetten? Zijpanalen (kappen) verwijderen gaat ook niet. Handboek al gehad, maar kom er niet uit. Help!
 
Als je de tank er niet afkrijgt en via de zijkappen kan je er niet bij dan ben je wel een beetje door de opties heen denk ik. Ik weet niet precies hoe de accu bij deze zit, die van mij is zonder ABS, daar zit hij gewoon onder het zadel.

Paar buren uitnodigen voor een gratis sportmomentje en aanduwen? Gaat niet heel makkelijk bij een eenpitter, maar het is me wel eens gelukt.
 
Middag,

Ik heb een lega accu met een 660z, accu dus onder de tank. Met valbescherming die al wat tikken heeft gehad, is het echt een enorme klis om de tank te verwijderen. Hoe kan ik het makkelijkst startkabels op de tenere zetten? Zijpanalen (kappen) verwijderen gaat ook niet. Handboek al gehad, maar kom er niet uit. Help!

Massa maken kan natuurlijk gewoon op het blok zelf. Bij mij (de niet ABS versie) zit het startrelais en de hoofdzekering achteraan onder het zadel. Volgens mij komt deze direct van de accu af, maar dat weet ik zonder schema niet 100% zeker.

Beste is waarschijnlijk om even aan te slepen, alleen zal je zeerwaarschijnlijk de tank toch los moeten halen om de accu te vervangen. Als hij zo plat geweest is wordt hij meestal niet meer vanzelf gezond.
 
Ik ga het schema nog eens bekijken, maar zie echt weinig onder het zadel. Aanslepen is dezelfde procedure als bij auto. In versnelling koppeling op laten komen?
 
Ja, maar terwijl je de koppeling laat schieten ook even zo veel mogelijk druk op de achterband zetten. En zorgen dat het slepende voertuig los is van jou anders trek je elkaar omver.
 
Aanslepen is goed gelukt. Al was het nog niet heel fijn om een sleeptouw in 1 hand te hebben en een 660 in de andere. Maar hij gelijk aan. Hopelijk red de accu het.. dank
 
Als iemand nog een helder laag scherm zoekt, van Meel motoren(Tenereshop) heeft er 1 binnenkort op voorraad. Ik heb 'm namelijk zojuist geannuleerd.
Heeft voor mij geen zin als ik er een DMD-T865 tablet op ga zetten, hoogte blijft dan het zelfde.
 
Om bij de accu te komen van de ABS XT660Z versie moet je eerst de kunststof kappen op en boven de tank verwijderen. Daarna de twee lange bouten aan beide zijden van onder de tank (imbus). Wanneer je die verwijderd hebt, kun je de tank optillen en naar achteren schuiven. Het handigst is om een balkje te hebben om de tank op te laten rusten (ter bescherming van alle aansluitingen aan de onderkant).

Je hebt dan voldoende ruimte om bij de accu te komen die bovenaan tussen het stuur en het frame zit. Je moet dan eerst nog twee schroeven van de beschermkap verwijderen, Daaronder zit de accu met een rubber vastgeklemd. 'Heerlijk' om weer vast te prutsen als je hem losmaakt.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan