KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ik weet niet of dat verschilt tussen verschillende 990 modellen, maar bij de smt zit ie vooraan tussen t frame (voor waar je airbox snorkel hoort)
 
Kwam bij de recente garage opruiming nog een koffertje tegen voor achterop de KTM 990SM(R), en mogelijk ook voor andere modellen maar dat kan ik niet garanderen. Wellicht kan iemand hier het goed gebruiken.
Compleet met de KTM bevestigingsplaat, die wat verbouwd is zodat er voor het koffertje ook nog een roltas op meegenomen kan worden. (da's dan wel in plaats van een duopassagier) Originele regenhoesje zit er ook nog bij.
Vraagprijs op Marktplaats: 100 Euro
≥ KTM achter koffer — Accessoires | Koffers en Tassen — Marktplaats
KTM koffertje 2.jpg
KTM koffertje 3.jpg
KTM koffertje 1.jpg
 
Dit jaar staat de 990 Adventure die we aan het bouwen zijn in ontklede staat op de motorbeurs op de stand van Rallymotor:

2006 990 adventure voorzien van o.a.:

- 890 R voorvork, t-stuk en kroonplaat
- 890 R schokdemper
- Haan wielen
- enkele rem voor met Brembo M50 klauw
- Brembo RCS pomp
- Scotts stuurdemper
- custom made volledig titanium uitlaatsysteem van Pajic met Akrapovic demper
- Superduke 990 motorblok
- Rottweiler inlaat
- Aurora rallykit

En nog veel meer...
 
Dit jaar staat de 990 Adventure die we aan het bouwen zijn in ontklede staat op de motorbeurs op de stand van Rallymotor:

2006 990 adventure voorzien van o.a.:

- 890 R voorvork, t-stuk en kroonplaat
- 890 R schokdemper
- Haan wielen
- enkele rem voor met Brembo M50 klauw
- Brembo RCS pomp
- Scotts stuurdemper
- custom made volledig titanium uitlaatsysteem van Pajic met Akrapovic demper
- Superduke 990 motorblok
- Rottweiler inlaat
- Aurora rallykit

En nog veel meer...
Grappig, kan ik m'n donor eens aanschouwen!
 
Dit jaar staat de 990 Adventure die we aan het bouwen zijn in ontklede staat op de motorbeurs op de stand van Rallymotor:

2006 990 adventure voorzien van o.a.:

- 890 R voorvork, t-stuk en kroonplaat
- 890 R schokdemper
- Haan wielen
- enkele rem voor met Brembo M50 klauw
- Brembo RCS pomp
- Scotts stuurdemper
- custom made volledig titanium uitlaatsysteem van Pajic met Akrapovic demper
- Superduke 990 motorblok
- Rottweiler inlaat
- Aurora rallykit

En nog veel meer...
Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet. Ga niet naar de motorbeurs. Je mag de foto's hier wel posten hoor hahaha
 
Hola, de smt staat bij goedhart. Koelwater problemen komen helaas toch door een lekke koppakking van de voorste cilinder.
Hiervoor hoeft het blok er gelukkig niet uit.
Ze hebben ook even de benzine sensor doorgemeten. Is inderdaad kapot.
Heeft iemand nog een werkende sensor liggen die aangeeft wanneer je aan de reserve begint?

Motor is een smt 990 uit 2012.

Greetz.
 
Vanavond begonnen aan servicen van m’n 950 SMR voorvork. Het viel me op dat de adjusting rod niet uitstak (5), maar juist wat dieper lag. Ik heb de voorgaande stappen volgens het boekje gedaan.

Is dit erg? Wat kan de oorzaak zijn? Is er iets waar ik (nu) op moet letten?

Ik heb dit filmpje ook als handleiding gebruikt en daar besteden ze er geen aandacht aan:

Edit: m’n rebound naald zit blijkbaar vast.. Nu nog een goede how-to vinden. Op ADV rider staat er een, maar die foto’s zijn down en de terminologie gaat me iets boven de pet.


IMG_9133.png

IMG_9132.jpeg
 
Laatst bewerkt:
De WP vorken hebben daar snel last van door condens, je kunt proberen een klein beetje kruipolie rondom (niet in) het buisje te laten lopen. Na een uurtje voorzichtig proberen of je de rod iets naar beneden kunt duwen en hem lost kunt werken.

De naald gaat wat corroderen en gaat vast ziten in de Tap, Soms komt het met wat hulp gewoon weer los. Vaak zit de naald halverwege de afstelling dus kun je hem nog een stukje nar beneden duwen en daardoor loswerken:
1707724629364.png


Beste blijft wel loshalen, de klep zit onderin de binnenpoot dus de buitenpoot kan in elkaar blijven, maar de binnenpoot moet helemaal los.
 
Got it!

Hoe soepel hoort die naald op en neer te gaan? Heb de body waar ‘ie invalt met wat 600 schuurpapier schoongemaakt. Hij komt gewoon terug omhoog, maar niet als een pogo.

En wat gebruikt men hier voor smering van de naald en de seals? Ik lees 1000-en-1 verschillende dingen..

IMG_9163.jpegIMG_9164.jpeg
 
Mooi! Gewoon schoonmaken, hoeft niet eens met grof geweld meestal.
Ik gebruik meestal wat rubber grease, maar gewoon vork olie kan ook.

Check wel even of de o-ring niet hard en vierkant is geworden, maar bij mij waren ze nog in prima staat.
 
Heey, ik zit nog een beetje met de GPS montage op mijn 990smt.
Gaat om een zumo xt2, ding is te groot op volgens mij nog enigszins netjes boven de tellers te kunnen monteren, dus dan blijft op het stuur over.
Met het te kleine meegeleverde U-bochtje zit die nu te ver uit het midden, en ik wil nog wat kunnen prutsen met de hoogte en horizontaal/verticaal plaatsen, waardoor zo'n RAM mount kogel eigenlijk wel prima is.
Kan je een bout waarmee het stuur vastzit zonder problemen verwisselen met zo'n kogel+langere bout?
Of heeft iemand toevallig deze: Universal motorcycle clamps for GPS / Navi attachment.
Deze gaf aan ook voor de 990smt te zijn, al kan ik het momenteel even niet vinden. Past deze met wat aanpassen ook in het midden van het stuur?
 
Ik had op mijn smt een ram-mount ( zat bij de tom- en tom) met een uitlaatklem
Simpel maar effectief en perfect in het midden.
 

Bijlagen

  • IMG_20240224_160734_433.jpg
    IMG_20240224_160734_433.jpg
    173,9 KB · Weergaven: 0
Vraag is hoe belangrijk je het vind dat ie in het midden staat. Mijne staat links op mijn stuur zodat ik vrij uitzicht naar voren en op de tellers heb en de gps zit voldoende in mijn gezichtsveld om de route te zien. Aestetisch misschien mooier in het midden, maar praktisch is het niet nodig.
 
Eh, deze zijn afgeschreven?

Teller staat op 49k. 15k km geleden de klepspeling gechecked en alles met juiste aanhaalmoment vastgezet. Ik heb geen water in de olie gezien tijdens de wissels sindsdien. Ik heb wel 2x met olie onder minimum gereden.

Voor:
IMG_9285.jpegIMG_9286.jpegIMG_9287.jpegIMG_9288.jpegIMG_9289.jpegIMG_9290.jpegIMG_9302.jpegIMG_9301.jpeg


Achter:

IMG_9303.jpegIMG_9290.jpegIMG_9291.jpegIMG_9292.jpegIMG_9293.jpegIMG_9297.jpegIMG_9299.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bij mij staat die momenteel ook links op het stuur, maar mij bevalt het niet. Bij de zumo kwam zo'n vergelijkbare uitlaatklem, maar net te kort om op het dikke gedeelte van het stuur te passen.
Ik had die quicklock mount gezien inderdaad, staat netjes zo! Zo wil ik het ongeveer ook, niet vlak op het stuur maar iets naar boven/voren. Maar ik gebruik nu gewoon het klik systeem van de zumo zelf, past dan nog mooi in een jaszak, de rest wil ik op de motor laten zitten.
Ik was aliexpress helemaal vergeten, maar heb daar nu wat verschillende cheapo ram mount opties gezien. Met sommige opvul ringen die denk ik wel wat in te snijden zijn om in het midden geplaatst te worden, or anders direct ernaast. Ik zal nog even wat meten en dan bestel ik wat, hopelijk komt het redelijk snel binnen dan.
 
Eh, deze zijn afgeschreven?

Teller staat op 49k. 15k km geleden de klepspeling gechecked en alles met juiste aanhaalmoment vastgezet. Ik heb geen water in de olie gezien tijdens de wissels sindsdien. Ik heb wel 2x met olie onder minimum gereden.

Voor:
Bekijk bijlage 1977690Bekijk bijlage 1977691Bekijk bijlage 1977692Bekijk bijlage 1977693Bekijk bijlage 1977694Bekijk bijlage 1977695Bekijk bijlage 1977696Bekijk bijlage 1977697


Achter:

Bekijk bijlage 1977702Bekijk bijlage 1977703Bekijk bijlage 1977704Bekijk bijlage 1977705Bekijk bijlage 1977706Bekijk bijlage 1977709Bekijk bijlage 1977711
Ouch... -O-Dat ziet er wel uit als een behoorlijk olie tekort, als je kijkt hoe ver je brug uit is gesleten.... Zou me niet verbazen als je onderbok hier ook schade van heeft. Dit heb je onderweg ook wel gemerkt toch lijkt me?
 
Vraag is hoe belangrijk je het vind dat ie in het midden staat. Mijne staat links op mijn stuur zodat ik vrij uitzicht naar voren en op de tellers heb en de gps zit voldoende in mijn gezichtsveld om de route te zien. Aestetisch misschien mooier in het midden, maar praktisch is het niet nodig.
Ik vond hem in het midden ook niet fijn omdat je dan best ver naar beneden moet kijken op het scherm. Heb hem nu links op het stuur, daar staat hij ook wat hoger, voor mij veel prettiger!
 
Ouch... -O-Dat ziet er wel uit als een behoorlijk olie tekort, als je kijkt hoe ver je brug uit is gesleten.... Zou me niet verbazen als je onderbok hier ook schade van heeft. Dit heb je onderweg ook wel gemerkt toch lijkt me?
Ik heb vanochtend teruggezocht in wat Whatsapp communicatie en ik vermoed dat dit al in in juni 2022 is gebeurd. Toen was ik na een vakantie m'n olie vergeten te checken en omdat ik met oordoppen rijd ook niet eerder iets gehoord. Er ging toen 1.3L in. :/

Bij de eerste oliewissel nadien, in december 2022, had ik veel materiaal in m'n filter zitten. Ik heb alleen de link niet gelegd destijds en een beetje struisvogel gespeeld, omdat 'ie prima liep. Bij oliewissel september 2023 ben ik niets geks tegengekomen.

Maar.. ik heb sinds juni 2022 nog minimaal 10k gereden. Hij start makkelijk, loopt prima, wordt niet warm – niets eigenlijk..

IMG_1888.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan