KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Bij mij is dit het probleem. Toen de jongste bij mij achterop zat, is zijn broek tegen de bocht aangekomen. Eigenlijk zou ik de uitlaat ophanging moeten ombouwen naar
SM met bij behorende schildjes. Maar ik gebruik die zij tasjes nog dus
Ik neem nooit iemand achterop. Heb de duo steunen er meteen afgehaald na de koop van de motor.
Kun je dat plekje niet weggepoetst krijgen?
 
Weet er iemand nog een set complete 950 koppen te vinden? Of heeft ze liggen? Staat alleen een set 990SD koppen op MP maar dat zijn de enige die ik niet ‘aandurf’ ivm 611 nokkenassen en grotere uitlaatpoort (als ik ‘t goed heb). Kan niets vinden van lui die de hele kop daarmee vervangen hebben, alleen dat ze die nokkenassen in een 950 blok hebben gelegd.

Wat zijn de ideeën trouwens bij de >10k die ik nog op de klok heb weten te zetten sinds de schade (hoogstwaarschijnlijk) is ontstaan..? Ik heb echt niets gemerkt – startte normaal, liep normaal, geen gekke geluiden, of wat dan ook.
Bel Brouwer Motors in Zwartboek even.
Misschien hebben zij nog wat liggen.
Zij kunnen misschien ook iets zeggen over de SD koppen.
 
  • Eens
Waarderingen: zen
Smt weer met problemen.

Hola, net de motor terug van goedhart nadat ze de koppakkinglekkage verholpen hadden. Blijkt nu de accu niet te laden. Tijdens rijden viel regelmatig het dashboard uit. Ging wel weer bij maar na een uur rijden rmtoen ik weer thuis was en de motor uitzetten was het feest helemaal over. Weet iemand waar ik zou kunnen kijken wat het probleem. Is?
Accu is wel goed aangesloten.

Greetz, richard
 
Smt weer met problemen.

Hola, net de motor terug van goedhart nadat ze de koppakkinglekkage verholpen hadden. Blijkt nu de accu niet te laden. Tijdens rijden viel regelmatig het dashboard uit. Ging wel weer bij maar na een uur rijden rmtoen ik weer thuis was en de motor uitzetten was het feest helemaal over. Weet iemand waar ik zou kunnen kijken wat het probleem. Is?
Accu is wel goed aangesloten.

Greetz, richard
Begin even met kijken of je accupolen goed vast zitten, daarna onderstaande checken:

1709536081432.png


Als bovenstaande klopt kan het ook gewoon je accu zijn die de geest heeft gegeven.
 
Smt weer met problemen.

Hola, net de motor terug van goedhart nadat ze de koppakkinglekkage verholpen hadden. Blijkt nu de accu niet te laden. Tijdens rijden viel regelmatig het dashboard uit. Ging wel weer bij maar na een uur rijden rmtoen ik weer thuis was en de motor uitzetten was het feest helemaal over. Weet iemand waar ik zou kunnen kijken wat het probleem. Is?
Accu is wel goed aangesloten.

Greetz, richard
Heb ik ook gehad, was de massadraad van de spanningsregelaar niet op de accu aangesloten. Helaas zelf niet aangesloten na een accu wissel. Misschien daar nu ook vergeten?
 
Accu was dus toch geheel overleden. Motoport Hillegom had me die dus verkocht als zijnde een goede kwaliteit.
Blijkt dus een matig B merk te zijn. Zonde van de centen maar nu hoop ik echt weer te kunnen genieten.
 
Vandaag nieuwe poging gedaan om de 990SMR Akra uitlaten op mijn 950SMR te schroeven, maar helaas...

Met de originele afstandhouders passen ze redeijk goed aan het frame, maar aan de voorkant raken ze het plastic. Vraagt toch een ander y-stuk dat er standaard niet is, gok ik.
 
Vandaag nieuwe poging gedaan om de 990SMR Akra uitlaten op mijn 950SMR te schroeven, maar helaas...

Met de originele afstandhouders passen ze redeijk goed aan het frame, maar aan de voorkant raken ze het plastic. Vraagt toch een ander y-stuk dat er standaard niet is, gok ik.
Ik had al zo'n vermoeden, volgens mij probeerde maat van mij dat lang geleden ook. Maar helemaal zeker was ik niet.
Wat is je plan nu?
 
Weet ik nog niet. Er is iemand op MF die deze update wel succesvol heeft gedaan. Die eens vragen. Anders mischien kijken of er een aanpassing aan het y-stuk mogelijk is en anders gaan de uitlaten weer in de verkoop.
 
Weet je zeker dat het Y stuk niet voor een SD is bijvoorbeeld?

Ik heb ook 990 pijpen gekocht en zonder problemen op mijn 950 geschroefd.

Bijgaand voorbeeld van TÜV papieren en Akra papieren.IMG_9432.jpegIMG_9433.png

IMG_9431.jpeg
 
@bjorn: Jij was degene die ik het wilde vragen... ik heb ze gisteren op 2 manieren gemonteerd met de verbindingsstukjes van de originele uitlaten.
 

Bijlagen

  • 20240306_135722.jpg
    20240306_135722.jpg
    523,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240306_140543.jpg
    20240306_140543.jpg
    477,1 KB · Weergaven: 0
  • 20240306_135709.jpg
    20240306_135709.jpg
    500 KB · Weergaven: 0
Met de beugel voor de sticker, raakt de uitlaat aan de voorkant het plastic. Met de beugel over de sticker net niet, ~1 mm vrij dus minimale ruimte. Bij beide montages blijft er een flinke kier over aan de achterkant boven de uitlaat. Ik zou denken dat de uitlaat aan de voorkant wat lager moet en aan de achterkant wat hoger. Dus een ander y-stuk. Ik zal s kijken welk nummer op het y-stuk staat.
 
Die voorste montagepunten die je aan ‘t frame vastzet lijken anders gelast dan dat ik ze ken voor SD en SM. Ik weet alleen niet of dat is veranderd over de jaren..

Afgaande op jouw foto lijkt het me sowieso geen SD Y-pijp, want alleen al die tabs zijn veel hoger. Wat me nog opvalt tov de eerste 2 foto’s is de lasnaad voor ‘t laatste knikje thv het montagepunt..?

SM:
IMG_9457.jpeg

SD:
IMG_9456.jpeg

De jouwe:
IMG_9459.png
 
Tnx! Super om deze foto's erbij te hebben!

De lippen aan jou uitlaat lijken inderdaad langer dan aan die van mij. Klopt wel met mijn idee dat ze aan de voorkant te hoog zitten en aan de achterkant te laag.

Die las is gerepareerd - zat een scheurtje in.

Heb jij ze destijds laten repareren?
 
Beste allemaal,
Na reparatie van de koppakking en het daaropvolgende gezever met de accu en lastig starten van de motor heb ik besloten de smt weer weg te doen.
Het is gewoon een heerlijke motor maar wil iets waar ik meer op kan vertrouwen.
Eerdere ervaring met de 890 duke was positief. Nu maar een 890 adventure uit 2022 aangeschaft.
Hoop dat ik niet weer de bietenberg op ga.
Maar dat zal de tijd uitwijzen.
Greetz, richard
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Tnx! Super om deze foto's erbij te hebben!

De lippen aan jou uitlaat lijken inderdaad langer dan aan die van mij. Klopt wel met mijn idee dat ze aan de voorkant te hoog zitten en aan de achterkant te laag.

Die las is gerepareerd - zat een scheurtje in.

Heb jij ze destijds laten repareren?
Lange lip laten lassen met een lang gat erin zodat je kan schuiven wellicht?
 
Tnx! Super om deze foto's erbij te hebben!

De lippen aan jou uitlaat lijken inderdaad langer dan aan die van mij. Klopt wel met mijn idee dat ze aan de voorkant te hoog zitten en aan de achterkant te laag.

Die las is gerepareerd - zat een scheurtje in.

Heb jij ze destijds laten repareren?
Nee, ze zijn ondertussen helemaal afgescheurd. 1 was al eens gelast en ik vond ‘t wel best toen. Dit seizoen misschien nog eens laten doen.
 
Nee, ze zijn ondertussen helemaal afgescheurd. 1 was al eens gelast en ik vond ‘t wel best toen. Dit seizoen misschien nog eens laten doen.
Zou ik jouw y-stuk mogen lenen voor de maat van de lippen / als voorbeeld voor de reparatie van mijn y-stuk (of zou je ze anders op willen meten)? Misschien kan ik de jouwe ook dan meteen laten repareren, als je wilt.

Ik had je een pb gestuurd, maar dat heb je niet gezien, denk ik.

Het y-stuk heeft trouwens geen nummer.
 
Mannen mijn KTM 990 SM is weer toe aan groot onderhoud en ik ben verhuisd.

Hebben jullie nog aanraders voor onderhoud in regio Leiden?
En zit er hier in de regio (randstad) een WP vering specialist om daar specifiek is een onderhoudsbeurtje van uit te voeren of kunnen de reguliere zaken dit ook prima? Motor heeft +-43000 gelopen.
 
Mannen mijn KTM 990 SM is weer toe aan groot onderhoud en ik ben verhuisd.

Hebben jullie nog aanraders voor onderhoud in regio Leiden?
En zit er hier in de regio (randstad) een WP vering specialist om daar specifiek is een onderhoudsbeurtje van uit te voeren of kunnen de reguliere zaken dit ook prima? Motor heeft +-43000 gelopen.
Goedhart misschien een optie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan