Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Ik zoek nog onderdelen voor een xj900s

Hogere ruit dan wat er standaard opzit.

Tevens het zwarte plastic onderdeel van de kuip waar ook de tellerset inzit.

Topkoffer en/of bevestiging.

Heb je wat voor mij laat het mij weten.

Ik heb een xj900s
Ik heb de zwarte omlijsting wel, is dacht ik wel een hoekje afgebroken. Mag weg voor 10tje.
 
Nouja, ondertussen ben ik denk ik een beetje uitgeschoten met de diversion😂
Begon met een lampje, en een hendeltje, opzoek naar een teller, en van het een komt het ander.

Ben hem nu kaal aan het trekken naar het nodige aanpassen, en alles mooi strak maken en spuiten.
Motor heeft een beurtje gehad, en tot zover werkt alles.
Teller is een gps teller geworden, werkt prima!

Motor is bijna kaal, alleen het blok er nog uit, en de achterbrug met wiel. Dan kan de grote schoonmaak beginnen! Kan niet wachten op t eind resultaat 🤭😂👍🏻

Hoop niet dat ik de mede diversion eigenaren nu op de teentjes trap, maar zn verbouwde naked diva rijd wel als de kunst! Echt een leuk ding om binnendoor over de dijk te jagen, krijg er steeds meer lol in😜🤙🏻
 

Bijlagen

  • IMG_20240215_010810.jpg
    IMG_20240215_010810.jpg
    256,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240214234000.jpg
    IMG20240214234000.jpg
    98 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240212-WA0016.jpeg
    IMG-20240212-WA0016.jpeg
    252,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240131235011.jpg
    IMG20240131235011.jpg
    226,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240131224313.jpg
    IMG20240131224313.jpg
    272 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240131230125.jpg
    IMG20240131230125.jpg
    316,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240204052044.jpg
    IMG20240204052044.jpg
    327,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240204052056.jpg
    IMG20240204052056.jpg
    350,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG20231227135726.jpg
    IMG20231227135726.jpg
    577,6 KB · Weergaven: 0
Nouja, ondertussen ben ik denk ik een beetje uitgeschoten met de diversion😂
Begon met een lampje, en een hendeltje, opzoek naar een teller, en van het een komt het ander.

Ben hem nu kaal aan het trekken naar het nodige aanpassen, en alles mooi strak maken en spuiten.
Motor heeft een beurtje gehad, en tot zover werkt alles.
Teller is een gps teller geworden, werkt prima!

Motor is bijna kaal, alleen het blok er nog uit, en de achterbrug met wiel. Dan kan de grote schoonmaak beginnen! Kan niet wachten op t eind resultaat 🤭😂👍🏻

Hoop niet dat ik de mede diversion eigenaren nu op de teentjes trap, maar zn verbouwde naked diva rijd wel als de kunst! Echt een leuk ding om binnendoor over de dijk te jagen, krijg er steeds meer lol in😜🤙🏻
Fijn dat je lekker bezig bent, maar het kontje is echt.... ehhhh hoe zal ik het zeggen....te dun. ;)
 
Hoi!

Ben sinds 2 weken eigenaar van een 1999 Div900 met 83000km op de klok. Heeft wel wat oppervlakkige pekelschade, maar niets doorgerot en een middagje poetsen en polijsten zal wonderen doen.

Rijdt goed, lekker soepel en vliegt mooi door de toeren heen, heb hem een goede beurt gegeven en kan weer vele km mee.

Heb wel een vraagje, klopt het dat dit oliegekoelde blok wat meer mechanische bijgeluiden maakt tov andere motoren? Bij 3000 tot 4500 toeren voel ik een hoog frequente resonantie, hiervan begreep ik dat dat een eigenschap is, waar je niet veel aan doen kan.

Langzaam een beetje eigen maken, ben nog op zoek naar een topkoffer en chromen valbeugels lijken mij ook wel leuk. Tweedehandsjes als het kan, hoop dat ik wat tegen het lijf loop mettertijd. Heb al lopen zoeken, maar is niet veel beschikbaar. Heeft iemand hier nog goede bronnen voor onderdelen?

Grt,
Gerben
 

Bijlagen

  • IMG_4692.jpeg
    IMG_4692.jpeg
    881,4 KB · Weergaven: 0
XJ900S Diversion te koop van 2000
Voor loop of sloop.
Kleur donkerblauw
Motor is nog compleet!

Loopt nu niet gaat wel rond.

Kappen en tank zijn beschadigd.
Kras op tank
Tankslot defect. (Gedemonteerd)
Motorblok is niet verweerd
Geen pekelfiets
Uitlaten en collector zijn heel netjes en hard.
Voorpijpen wat roest.
Redelijke banden
Nieuwe benzinekraan erbij!

Basis van de motor is goed.
Daarim nog zeker iets van te maken.
Incl. Reparatiehandboek in pdf

Al benodigde onderdelen om op te knappen zijn goedkoop te verkrijgen op de diverse forums en motorsloperijen bvb motorsloop of baboon etc..

Reden verkoop:
Had deze gekocht om op te knappen.
Maar wegens te veel motor projecten doe ik hem toch weer weg en ook wegens ruimte gebrek.

Ben je een handige Harry en wil je van de zomer goedkoop toeren?
Prijs 400 euro

Tevens een Triumph sprint 900 te koop
 
Laatst bewerkt:
Te koop voor loop of sloop

XJ900S Diversion te koop van 2000

Loopt niet staat al tijdje stil gaat wel rond.

Kappen, kuip en tank zijn beschadigd.
Kras op tank
Tankslot defect. (Gedemonteerd)
Verder nog zeker iets van te maken.
Motorblok is niet verweerd
Geen pekelfiets
Uitlaten en collector zijn netjes en hard
Redelijke tot goede banden
Kofferrek is weg
Basis van de motor is goed.

Incl. Reparatiehandboek

Reden verkoop:
Wegens te veel projecten moet deze nu weg en ook wegens ruimte gebrek.

Ben je een handige Harry en wil je van de zomer goedkoop toeren?

Vrpr. 600

Tevens een Triumph sprint 900 te koop
Ik heb je een PB gestuurd,
 
bah, vandaag ineens tijdens het rijden pakt de motor (div 900) niet goed op, het is lastig reproduceerbaar. Maar soms vanaf lage toeren het gas opentrekken klimmne de toeren wel maar de versnelling wordt maar matig ingezet.
Het gebeurd in meerdere versnellingen. Voor het eerst merkte ik het bij het rijden van 5000 toeren en ik wilde even een auto inhalen. De versnelling kwam, maar leek meer op een auto dan een motor. Waar zou ik moeten beginnen om dit te onderzoeken. Het gebeurd overigens niet elke keer, en ook niet echt afhankelijk van toerengebied of dus versnelling :(

Gevoelsmatig lijkt het een slippende koppeling wanneer het plaats vindt.
 
Laatst bewerkt:
bah, vandaag ineens tijdens het rijden pakt de motor (div 900) niet goed op, het is lastig reproduceerbaar. Maar soms vanaf lage toeren het gas opentrekken klimmne de toeren wel maar de versnelling wordt maar matig ingezet.
Het gebeurd in meerdere versnellingen. Voor het eerst merkte ik het bij het rijden van 5000 toeren en ik wilde even een auto inhalen. De versnelling kwam, maar leek meer op een auto dan een motor. Waar zou ik moeten beginnen om dit te onderzoeken. Het gebeurd overigens niet elke keer, en ook niet echt afhankelijk van toerengebied of dus versnelling :(

Gevoelsmatig lijkt het een slippende koppeling wanneer het plaats vindt.
Versterkte of nieuwe koppelingsveren en een koppelingsdekselpakking bestellen.
 
@Mr. R. Bedankt, ik had het ook even in techniek gepost daar kwamen ze ook met die suggestie.
Ik heb een filmpje gezien, lijkt ook niet een heel moeilijke klus, zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten?

En is het niet beter om gelijk ok de koppelingsplaten te vervangen?
 
@Mr. R. Bedankt, ik had het ook even in techniek gepost daar kwamen ze ook met die suggestie.
Ik heb een filmpje gezien, lijkt ook niet een heel moeilijke klus, zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten?

En is het niet beter om gelijk ok de koppelingsplaten te vervangen?
Deksel pakking kost ca. 7-10 ,- olie hoeft er niet uit, motor met stuur schuin tegen de schutting / muur of op een hooibaal leggen dan kan de olie erin blijven.

Waarom iets vervangen als je niet weet of het versleten is, kan je altijd nog een keer doen mocht het niet helpen.

Ander dingetje, had ik ook maak je koppelingshendel eens los, bij mij was het ronde gat waar de bevestigingsbout door heen gaat, helemaal ovaal geworden, dus speling...

Daarnaast kan het ook aan je kabel liggen, staat deze goed afgesteld?

Zou dus beginnen met;
- kabel spanning checken
- hendel checken
- koppelingsveren vervangen (ca. €20,- trw, lucas bij louis.nl)
- Platen (als bovenstaande niet geholpen heeft)
 
Goedenavond, vandaag getracht mijn diversion 900 uit de winterslaap te wekken, dat ging in eerste instantie goed. Sloeg aan, vond hem wel een beetje onregelmatig lopen, echter na 3 km sloeg deze af, was met moeite nog 1 km aan de gang te houden door veel gas te geven, daarna weer afslaan en niet meer aan de praat te krijgen. Terug naar mijn schuur drukken, bougies vonken (teminste 1e en 4e cylinder want daar kun je makkelijk bij)
Vanavond tank en luchtfilter gedemonteerd, extern benzine vat direct op de carburateurs aangesloten daarna starten en gelijk mooi lopen, echter na een paar minuten slaat de motor weer af en niet meer aan de praat te krijgen. Ik tank altijd premium benzine en had stabalizer toegevoegd voor de winterstop, de motor heeft ca 3,5 stilgestaan in een garage. Waar moet ik het zoeken naar
 
Goedenavond, vandaag getracht mijn diversion 900 uit de winterslaap te wekken, dat ging in eerste instantie goed. Sloeg aan, vond hem wel een beetje onregelmatig lopen, echter na 3 km sloeg deze af, was met moeite nog 1 km aan de gang te houden door veel gas te geven, daarna weer afslaan en niet meer aan de praat te krijgen. Terug naar mijn schuur drukken, bougies vonken (teminste 1e en 4e cylinder want daar kun je makkelijk bij)
Vanavond tank en luchtfilter gedemonteerd, extern benzine vat direct op de carburateurs aangesloten daarna starten en gelijk mooi lopen, echter na een paar minuten slaat de motor weer af en niet meer aan de praat te krijgen. Ik tank altijd premium benzine en had stabalizer toegevoegd voor de winterstop, de motor heeft ca 3,5 stilgestaan in een garage. Waar moet ik het zoeken naar
Carbs...
 
Hallo mede diversion rijders,

Ligt en het aan mij of klinkt mijn Div wat rauw? Het is mijn eerste Diversion, wellicht is het qua motorgeluid allemaal wat rauw/lawaaiig. Maar mijn vorige oliegekoelde XJR liep in vergelijking met dit een stuk stiller.

Filmpje,

 
Hallo

Ik zit er ook aan te denken om een diversion 600 te kopen. Vanwege de vele kinderfietsen in de schuur wil ik een wat kleinere( kortere) motor kopen. Is de diversion 600 een kortere motor in verhouding tot andere 600 ccs?
 
Hallo

Ik zit er ook aan te denken om een diversion 600 te kopen. Vanwege de vele kinderfietsen in de schuur wil ik een wat kleinere( kortere) motor kopen. Is de diversion 600 een kortere motor in verhouding tot andere 600 ccs?
Durf ik niet te zeggen ik was op de motivatie maar de meeste motoren tegenwoordig ogen nog veel korter
 
Terug
Bovenaan Onderaan