Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Ze zullen zien, hoe accu de tijd doorstaat. Ik zoek nu nog een nieuwe voorruit die op de TET in Frankrijk is gesneuveld. Liefst een verhoogde. En verder is hoes van (verhoogde) zadel gescheurd, door te vaak net te raken met motorlaarzen. Heeft iemand daar een adres voor? Krijg echt niks gevonden op het net..
 
Ruitje is 2de hands wel te vinden op internet. Maar wellicht heeft iemand nog wat liggen.
Ik heb nog een hoog ruitje liggen, beetje smoke kleur van Puig. Als je wilt kan je hem overnemen!

(Heb overigens nog wel meer onderdelen voor de liefhebbers. Heb een KTM 890 ADV R gekocht... dus moet een beetje opruimen 8)7)
 
Ik heb nog een hoog ruitje liggen, beetje smoke kleur van Puig. Als je wilt kan je hem overnemen!

(Heb overigens nog wel meer onderdelen voor de liefhebbers. Heb een KTM 890 ADV R gekocht... dus moet een beetje opruimen 8)7)
Zoals wat?😉 wellicht dat ik nog wel iets kan gebruiken
 
Zoals wat?😉 wellicht dat ik nog wel iets kan gebruiken
Ik heb even gekeken dit is wat ik nog heb liggen:

Koppelingskabel (nieuw)
Rubbers voor cushdrive (nieuw)
Voorwiellagers (nieuw)
Onderdelen achterrem (leiding, mastercillinder, vloeistofpotje) (gebruikt)
1x originele rechter spiegel (gebruikt)
1x immitatie rechter spiegel (gebruikt)
SW motech kofferrek (jong gebruikt)
Pivot pegz (gebruikt)
Valbeugels (gebruikt en niet geheel compleet en recht, maar misschien kan iemand er wat mee)
Originele uitlaat (gebruikt)
2x foam luchtfilter met cage (gebruikt)
DNA luchtfilter cover (open ring ipv de snorkel)
Rechter tankkap (licht beschadigd)
Yamaha uitleestool (zgan)
Givi monokey topkoffer (gebruikt)
Heidenau K60 scout band voor & achter (nieuw)
Ketttingset met tandwielen (nieuw)
Oliefilter (nieuw)

Heb hem weer iets meer naar origineel terug gebouwd met de bedoeling hem te verkopen om de financien rond te krijgen (maar nou vind m'n vriendin dat een slecht plan, die zeg gewoon houden 8)7 )
 
Blijft een fijne motor!
 

Bijlagen

  • IMG-20240317-WA0019.jpg
    IMG-20240317-WA0019.jpg
    857,2 KB · Weergaven: 0
Heeft iemand ervaring met alleen de losse Hyperpro veer op de standaard demper? Is het een aanrader of is het verschil met origineel klein?
 
Ik zei de gek.
En na een paar jaar heb ik een complete hyperpro demper laten monteren wat ik direct had moeten doen. ;)
 
De veer hielp prima tegen het doorslaan en hielp zeker goed tegen het hangen/doorzakken van de kont met flinke belading tijdens vakanties e.d. maar vooral de uitgaande demping vond ik nog steeds slecht. En bovendien niet in te stellen.

De kont van de motor sloeg vrij hard omhoog en onverhard vond ik dat steeds irritanter worden.
Maar het is allemaal persoonlijk, er zullen ook zat mensen zijn voor wie enkel de veer prima werkt.

Voor op straat was het voor mij ook genoeg geweest enkel de veer te doen.

Mocht je voor hyperpro gaan, laat dan echt om de paar jaar de voorvorkolie verversen. Ik dacht daar niet aan en heb het 2 jaar terug laten doen maar wat een gigantisch verschil maakte dat. Oude olie dempt slecht maar je slijt samen met je motor en dan valt het minder snel op.
 
Voorvork olie sowieso regelmatig. Voorkomt ook slijtage aan je glijbussen en daarmee je dure binnenpoten.
Is een klusje van niks als je een middenbok hebt
 
Andere veer op de originele demper, is eigenlijk ook laten reshimmen.
Heb ook een zwaardere Öhlins veer er op, is offroad echt niet fijn. Rebound is idd slecht.
 

Bijlagen

  • 4c6f3ad5-de80-4ee0-ada3-a92d3bd6c93b.jpeg
    4c6f3ad5-de80-4ee0-ada3-a92d3bd6c93b.jpeg
    731,3 KB · Weergaven: 0
Ik had op mijn 660 en nu op de 700 hele goede ervaringen met Pivot Pegz.

Die kantelen onder veerspanning iets voorover en achterover (ergonomisch voordeel vind ik). Zijn ook in veel gevallen zo te monteren dat ze lager staan dan de originele (door iets om te draaien), en hebben een veel groter oppervlak.

Gr. Luc
 
Heeft iemand ervaring met alleen de losse Hyperpro veer op de standaard demper? Is het een aanrader of is het verschil met origineel klein?
Ik heb de originele veer vervangen door een hyperpro. wel heb ik bij JD shocks mijn shimpakket in de originele demper aan laten passen.

Deze combinatie werkt naar volle tevredenheid!! zowel met als zonder bepakking offroad.
 
Dat klinkt goed @Thomny . JD shocks bestaat helaas niet meer, heb je meer info over die shims? Is dat om de uitgaande demping te vertragen? Bedankt
 
Volgens mij is reshimmen zo rond de €250? Die Sachs schokbreker zelf is wel ok. Niks op in te stellen, maar als ie goed staat is ie goed genoeg denk ik.
Twijfel zelf ook nog...of reshimmen of een Ohlins. Maar de prijs van een Ohlins is best flink.
 
Terug
Bovenaan Onderaan