Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Hallo

Ik zit er ook aan te denken om een diversion 600 te kopen. Vanwege de vele kinderfietsen in de schuur wil ik een wat kleinere( kortere) motor kopen. Is de diversion 600 een kortere motor in verhouding tot andere 600 ccs?
Nee juist niet.
Ook al is het een 600, hij is best lomp.
En dan bedoel ik (ook) lomp met het manoeuvreren in schuurtjes en smalle steegjes.
 
mm oke. zal eens kijen naar de afmetingen.
Ik heb er 1 van 92 op het oog, die is wel perfect onderhouden. ook weinig km (25000)
Is dat nog nadelig een oude motor van 92? en ook de 1e serie van de reeks. Zoals ik het lees gaan ze erg lang mee
 
Laatst bewerkt:
dat is ongeveer 800km in per jaar, niet echt geloofwaardig.
Gemiddeld wordt er 3000km per jaar gereden, dan zou je eerder denken dat hij het klokje al rond geweest is.
 
dat is ongeveer 800km in per jaar, niet echt geloofwaardig.
Gemiddeld wordt er 3000km per jaar gereden, dan zou je eerder denken dat hij het klokje al rond geweest is.
Het kan hoor, op de motorbeurs zag ik een Ducati bijna net zo oud met net zoveel km.

Klokje rond zie je wel, of een andere teller dat kan ook nog.
 
euh, ben geen div kenner, maar ik hoor niks vreemds.
Zit denk ik letterlijk tussen de oren bij mij. Had een paar 100km gereden met oordoppen in en de laatste paar km vanaf de pomp naar huis zonder 😃 heb sowieso een hypergevoelig gehoor. Wordt ik ook wel eens gek van. Ik hoor de achterdeur van de buurman 2 huizen verderop nog piepen als ik achter zit……

Heb wel een resonantie opgespoord in de topkuip. Gewoon weer de doppen in en doorgaan 😀👍
 
Zit denk ik letterlijk tussen de oren bij mij. Had een paar 100km gereden met oordoppen in en de laatste paar km vanaf de pomp naar huis zonder 😃 heb sowieso een hypergevoelig gehoor. Wordt ik ook wel eens gek van. Ik hoor de achterdeur van de buurman 2 huizen verderop nog piepen als ik achter zit……

Heb wel een resonantie opgespoord in de topkuip. Gewoon weer de doppen in en doorgaan 😀👍
Even wachten tot je de koplamp moet vervangen en zorgen dat je alvast nieuwe wellnuts hebt liggen.
 
Even wachten tot je de koplamp moet vervangen en zorgen dat je alvast nieuwe wellnuts hebt liggen.
Bedankt voor de tip.

Voor de kuipruit heb ik al een setje binnen, want er ontbreken er nu twee en wil alle boutjes gelijk hebben 😀

Misschien moet ik maar de koplamp gelijk maar doen, ook al doet het het nog.

Voor die twee wellnuts aan de zijkant van de topkuip, zijn die M5?
 
Bedankt voor de tip.

Voor de kuipruit heb ik al een setje binnen, want er ontbreken er nu twee en wil alle boutjes gelijk hebben 😀

Misschien moet ik maar de koplamp gelijk maar doen, ook al doet het het nog.

Voor die twee wellnuts aan de zijkant van de topkuip, zijn die M5?
Bij de 600 heb ik er uit mijn hoofd 6 voor de ruit nodig, 6 voor de tip kuip, als je het ruit je en toch al gaat doen en je wilt het resoneren weg hebben vervang ze dan een idd gelijk je koplamp nog een tip, doe gelijk de lampjes van je dashboard ben je met de verlichting aan de voorkant klaar, want als je top kuip er toch al af is....

Klinkt overdreven maar als erb en lampje van het dashboard kapot is kan weer alles eraf
 
In de categorie “moeilijk doen” maar wel op de kleintjes letten.

Wilde graag een topkoffer voor de DIV.
Heb op mp een rek met Monokey grondplaat, maar zonder koffer gevonden en vanuit een andere advertentie een Givi V46 Monokey koffer zonder de bijpassende grondplaat 😂😂

Vandeweek maar even bij elkaar puzzelen en erop schroeven 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: XJ97
Mijn 97-er XJ600S diversion is het tussenmodel met al wel de nieuwe koplamp, maar nog geen dubbele remschijven voor.
Nu heb ik gemerkt met onderdelen zoeken, dat er vaak onderscheid wordt gemaakt van 92-96 en 98-03 qua bouwjaren.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik het beste onderdelen (o.a. van de sloop) kan zoeken voor mijn tussenmodel 1997?
 
Laatst bewerkt:
mm oke. zal eens kijen naar de afmetingen.
Ik heb er 1 van 92 op het oog, die is wel perfect onderhouden. ook weinig km (25000)
Is dat nog nadelig een oude motor van 92? en ook de 1e serie van de reeks. Zoals ik het lees gaan ze erg lang mee
De nieuwere versies hebben choke aan het stuur en andere carburateurs. Naar wat ik lees doe je jezelf een plezier een nieuwere versie te kopen. Ik heb net een diversion 600 en het tussenmodel met al wel de nieuwere carburateurs. Het was een deal die ik niet kon laten lopen. Maar als ik het overnieuw mocht doen, dan koop ik een model vanaf 1998 met de dubbele remschijven voor. Ook al vind ik de koplamp van de eerste serie het mooist.
 
De nieuwere versies hebben choke aan het stuur en andere carburateurs. Naar wat ik lees doe je jezelf een plezier een nieuwere versie te kopen. Ik heb net een diversion 600 en het tussenmodel met al wel de nieuwere carburateurs. Het was een deal die ik niet kon laten lopen. Maar als ik het overnieuw mocht doen, dan koop ik een model vanaf 1998 met de dubbele remschijven voor. Ook al vind ik de koplamp van de eerste serie het mooist.
Valt wel hoor dat eerdere modellen minder zijn, alles valt en staat met onderhoud.
 
Valt wel hoor dat eerdere modellen minder zijn, alles valt en staat met onderhoud.
Helemaal mee eens. Heb mijn div een grote beurt gegeven en vandaag alle wellnuts vervangen. En daar knapt het allemaal toch wel vanop, rijd soepeler etc. Een paar wellnuts waren koppig en draaide mee enzo, maar tis gelukt. Ze waren allemaal rot en droog btw.

Resonantie is veel minder, maar nog niet weg. Zit nog wat in de klok zo te horen.

Dit is het samenraapsel qua topkoffer. Nog even schuren/ lakken en dan monteren.

En voor de liefhebber heb ik een montage handleiding voor deze drager gevonden op het web na lang zoeken, wie weet komt ie nog eens van pas 😎
 

Bijlagen

  • IMG_4940.jpeg
    IMG_4940.jpeg
    841,5 KB · Weergaven: 0
  • 331F_K3310.pdf
    179 KB · Weergaven: 0
Resonantie is veel minder, maar nog niet weg. Zit nog wat in de klok zo te horen.
😎
Bij mijn vorige Diversion 900 werd die resonantie veroorzaakt door de koplampreflector. Ik heb toen een stuk op maat geknipt glaswol ertussen geschoven. Toen was het over. Misschien dat dit bij jou ook het geval is?
 
Bij mijn vorige Diversion 900 werd die resonantie veroorzaakt door de koplampreflector. Ik heb toen een stuk op maat geknipt glaswol ertussen geschoven. Toen was het over. Misschien dat dit bij jou ook het geval is?
Ik zal er een een paar stoten tegenaan geven 😂
Bedankt voor de tip, zal t.z.t. eens kijken.
 
Valt wel hoor dat eerdere modellen minder zijn, alles valt en staat met onderhoud.
Onderdelen van de carburateur zouden van de nieuwere versies beter te verkrijgen zijn.
Dat is wat ik heb gelezen. Of het ook zo is weet ik niet uit eigen ervaring.

Goed onderhoud is altijd belangrijk. Eens. Hoewel ik de eerste serie mooier vind, zou ik toch liever de laatste serie hebben met dubbele schijven voor, als je toch nog je geld mag uitgeven.
 
Onderdelen van de carburateur zouden van de nieuwere versies beter te verkrijgen zijn.
Dat is wat ik heb gelezen. Of het ook zo is weet ik niet uit eigen ervaring.

Goed onderhoud is altijd belangrijk. Eens. Hoewel ik de eerste serie mooier vind, zou ik toch liever de laatste serie hebben met dubbele schijven voor, als je toch nog je geld mag uitgeven.
Nee zijn gewoon te koop, niet alles op internet is waar ;)

Heel veel types van Yamaha gebruiken dezelfde onderdelen en zijn dus uitwisselbaar, kijk op cmsnl oid
 
Terug
Bovenaan Onderaan