Kreidler
Die hard MF'er
- 17 nov 2002
- 549
- 9
Was idd even lekker te toeren gister. Mooie motor ook
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Was idd even lekker te toeren gister. Mooie motor ook
De mijne is een oud beestje uit 1995. Nu met 25 duuzend op de teller.De nieuwere versies hebben choke aan het stuur en andere carburateurs. Naar wat ik lees doe je jezelf een plezier een nieuwere versie te kopen. Ik heb net een diversion 600 en het tussenmodel met al wel de nieuwere carburateurs. Het was een deal die ik niet kon laten lopen. Maar als ik het overnieuw mocht doen, dan koop ik een model vanaf 1998 met de dubbele remschijven voor. Ook al vind ik de koplamp van de eerste serie het mooist.
Vreemde foto, tenminste zo lijkt het, voor en achterwiel staan een beetje getordeerd ....Ik kan deze tegen op MP, leuk ding voor niet te veel geld.
≥ Yamaha diversion xj 600 s caferacer — Motoren | Yamaha — Marktplaats
Slecht te zien, maar remblokken slepen altijdFf een vraagje aan de diversion 900 's rijders hier.
Ik was afgelopen weekend bezig met de remklauwen voor. Nu viel het mij op dat de remschijf lv bijna aanloopt op de remklauw zelf. Echt mm werk. Rv lijkt die iets meer ruimte te hebben. Nu heb ik geen vergelijk omdat ik er maar een heb staan
Hoe zit dat bij jullie
Hoort inderdaad zo en speling is minimaal. Blokken worden vanzelf teruggeduwd door eventuele slingering tolerantie van de schijf als je rem loslaat. Schijf is nooit ideaal 100% vlak, en dat is ook de ruimte die door het terug duwen ontstaat. En dat is echt heel weinig. En op tijd je remolie verversen zorgt ervoor dat je nagenoeg nooit problemen krijgt.Maar het zal wel zo horen, het is met voldoende dat die niet aanloopt.
Remolie bestaat nietHoort inderdaad zo en speling is minimaal. Blokken worden vanzelf teruggeduwd door eventuele slingering tolerantie van de schijf als je rem loslaat. Schijf is nooit ideaal 100% vlak, en dat is ook de ruimte die door het terug duwen ontstaat. En dat is echt heel weinig. En op tijd je remolie verversen zorgt ervoor dat je nagenoeg nooit problemen krijgt.
Dit noemden wij vroeger muggenziftenRemolie bestaat niet
Maar idd dat vervangen en je rubbers van je klauwen of pistons goed in de gaten hadden op vuiligheid.
Heb ik van jou geleerd...Dit noemden wij vroeger muggenziften
Kijk goed naar rubber ringen in de klauw, en vervang ze desnoods kost weer geld en tijd maar je weet zeker dat je er lang geen omkijken naar hebt. Mss sowieso verstandig nu ze er nog niet opzitten.De klauwen zijn niet optimaal en hebben veel te leiden gehad. De cups zijn behoorlijk aangetast. Ik heb vandaag een setje ontvangen met twee klauwen via mp. Die zien er nog heel netjes uit. Die gaan er onder.
De carberateurs heb ik gereviseerd en opnieuw opgebouwd. Afgelopen weekend gemonteerd en gesynchroniseerd. Hij loopt heel netjes en ruikt niet meer naar benzine
En dan eerst maar eens rijden na 10 Jr.
Denk je dat je nog weet hoe het moet?De carberateurs heb ik gereviseerd en opnieuw opgebouwd. Afgelopen weekend gemonteerd en gesynchroniseerd. Hij loopt heel netjes en ruikt niet meer naar benzine
En dan eerst maar eens rijden na 10 Jr.
UniekBen je grappenmaker of zuurpruim?
Herkenbaar. Was bij mijn Diversion 900 ook. Duurt best lang voordat de wijzer begint te zakken. Ik vond altijd dat dit op het laatst steeds vlugger ging naarmate de tank verder leeg raakte. Verklaring zou kunnen zijn dat het vloeistof oppervlak boven in de tank groter is dan onderin. Daling gaat dus in begin langzaam en is steeds sneller waarneembaar naarmate oppervlak smaller wordt. Dat er iets mis is met de vlotterregeling kan natuurlijk ook, maar ik zou het eerst eens aankijken voordat je het eruit haalt.Wat mij opviel is dat de brandstofmeter vol aangegeeft, zelfs er over alsof deze voluitstaat. Er is inmiddels wel brandstof uit door afstellen en er mee rijden.
Is een bekend probleem bij de 900, de 600 heeft dit probleem niet .. want die heeft geen meter.Eens, ga ik ook doen. Als die vol blijft aangegeven terwijl die echt bijna leeg is weet ik weer meer.
Dit was bij mijn vorige motor, ook een Div900, ook zo. Het zal wel zo horen; niet te gauw gaan sleutelen.Herkenbaar. Was bij mijn Diversion 900 ook. Duurt best lang voordat de wijzer begint te zakken. Ik vond altijd dat dit op het laatst steeds vlugger ging naarmate de tank verder leeg raakte. Verklaring zou kunnen zijn dat het vloeistof oppervlak boven in de tank groter is dan onderin. Daling gaat dus in begin langzaam en is steeds sneller waarneembaar naarmate oppervlak smaller wordt. Dat er iets mis is met de vlotterregeling kan natuurlijk ook, maar ik zou het eerst eens aankijken voordat je het eruit haalt.