Al weer het 2e Grote XT-TT topic

Wie moet het 3e XT-TT topic openen?

  • Speedphreax

    Stemmen: 1 50,0%
  • Spietfriex

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zpiedvriecs

    Stemmen: 0 0,0%
  • Waarom ik?

    Stemmen: 1 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2
Status
Niet open voor verdere reacties.
hebben jullie mijn avontuurtje met mijn oude XT550 al weleens gezien?

eenzaam illegaal crossen in heemskerk

:9
Voor die gracht ben je zo'n ding nodig...:

full
 
Hopen dat je dan niets scherps tegenkomt want volgens mij is dat zo lek en dan ben je nog verder van huis.


Vandaag de nieuwe wielen in de XT gezet. Zelf gespaakt. Ben wel tevreden met het eindresultaat. Volgende stap worden twee langere achterveren want de voorkant staat iets hoger door de XT350 voorvork. Daarna komt waarschijnlijk het blok aan de beurt want daar zit niet genoeg gang in.

full
 
Vandaag de nieuwe wielen in de XT gezet. Zelf gespaakt. Ben wel tevreden met het eindresultaat. Volgende stap worden twee langere achterveren want de voorkant staat iets hoger door de XT350 voorvork. Daarna komt waarschijnlijk het blok aan de beurt want daar zit niet genoeg gang in.

[afbeelding]
Mooi ding man!
Spaken mag je ons ook nog wel eens een keer leren.
 
Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen met een probleempje... ik zit er al wat langer mee, maar het begint nu wel erge vormen aan te nemen.
Ik zat dus net wat rond te rijden en zodra ik een beetje ga doortrekken dan begint hij te stoten en te ploffen uit de uitlaat, net alsof de benzine op is... dus toen maar even getankt. Nou daarna was het dus nog precies hetzelfde.. als ik vanaf de 1e versnelling flink doortrap naar de volgende versnellingen dan doet hij dus weer hetzelfde... stoten en hard uit de uitlaat ploffen en hij stopte er op een gegeven moment zelfs mee en een minuut later kon ik er weer rustig verder mee rijden, want met rustig rijden doet hij het wel gewoon normaal.
Ik heb meteen maar even een foto gemaakt van de bougie en zoals je kunt ziet is deze aardig licht bij het topje, wat dus duidt op een te arm mengsel, maar wat ik gek vind.. is dat ik met choke vrijwel geen verschil merk. Zou het dan misschien niet aan de afstelling ligen, maar ergens anders aan? (hoofdsproeier is 120 en die van de cv-carb is 125)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen met een probleempje... ik zit er al wat langer mee, maar het begint nu wel erge vormen aan te nemen.
Ik zat dus net wat rond te rijden en zodra ik een beetje ga doortrekken dan begint hij te stoten en te ploffen uit de uitlaat, net alsof de benzine op is... dus toen maar even getankt. Nou daarna was het dus nog precies hetzelfde.. als ik vanaf de 1e versnelling flink doortrap naar de volgende versnellingen dan doet hij dus weer hetzelfde... stoten en hard uit de uitlaat ploffen en hij stopte er op een gegeven moment zelfs mee en een minuut later kon ik er weer rustig verder mee rijden, want met rustig rijden doet hij het wel gewoon normaal.
Ik heb meteen maar even een foto gemaakt van de bougie en zoals je kunt ziet is deze aardig licht bij het topje, wat dus duidt op een te arm mengsel, maar wat ik gek vind.. is dat ik met choke vrijwel geen verschil merk. Zou het dan misschien niet aan de afstelling ligen, maar ergens anders aan? (hoofdsproeier is 120 en die van de cv-carb is 125)
[~[url="http://img110.imageshack.us/img110/8139/p1100072uk9.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

Heb je punten ontsteking?
 
volgens mij is het gewoon electronisch(het gaat om een Yamaha XT350 uit 1990 of 1991
 
Laatst bewerkt:
@ThaYankee:
Inlaatrubbers ok?
Luchtfilter ok?
membraan vd 2e carb ok?
benzine in vlotterbak ok? (alsin vuil/water)
Zitten je hoofdsproeiers wel goed vast, en je naalden?
Uitlaat lek?
Vlotterniveau ok?
 
Luitjes,
Ik sta op het punt mn blok te splitsen en vroeg me af,
mag ik bouten door de trekkergaten tegen de krukwang draaien om de delen van elkaar te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
@ThaYankee:
Inlaatrubbers ok?
Luchtfilter ok?
membraan vd 2e carb ok?
benzine in vlotterbak ok? (alsin vuil/water)
Zitten je hoofdsproeiers wel goed vast, en je naalden?
Uitlaat lek?
Vlotterniveau ok?


ik zal het allemaal eens nalopen deze week. Alleen hoe moet ik het vlotterniveau precies meten? Ik weet wel dat het tussen de 26 en 28mm moet zitten, toevallig ergens op een specificatielijst gezien.
 
als ik het goed begrijp moet ik dus de vlotterbak vol laten lopen, vervolgens voorzichtig de vlotterbak demonteren en dan het benzineniveau meten? (6mm onder de rand)
 
Nee...
een slangetje aan vlotterbakdeksel monteren en omhoog houden
De carbs hangen nl niet recht, koop die Clymer M480, betaald zichzelf terug, doordat je ineens bijna alles zelf kunt (opzoeken) De Haynes is daar zelfs iets goedkoper maar ken ik niet
 
Hemeltje lief!
Duizend bommen en granaten.
Ik heb nog wel wat tandwieltjes van de 600 liggen, mail eens een foto waarop ik eea wat beter kan zien?
 
Wat we dus zien, tandje weg (waarschijnlijk de tik in z'n vier)
En verrotte tanden (zal de zachte tik in z'n drie wel zijn).

Weet iemand nog een goed tandartsje ergens? zoek dus een paar tandwielen voor een leuke prijs.
 
Jammer dat je er nog mee gereden hebt want daardoor is het wel erger geworden. Waarschijnlijk is er 1 tand afgebroken en dan gaat hij altijd vanzelf de tanden ernaast opvreten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan