Ik ga naar een motor kijken ..

Honda Hornet ...

  • Toch liever een Fazer

    Stemmen: 9 18,4%
  • Zou ik doen ja

    Stemmen: 15 30,6%
  • Zou het niet doen

    Stemmen: 3 6,1%
  • de politie is niet je beste vriend

    Stemmen: 22 44,9%

  • Totaal aantal stemmers
    49

CitizenErased

MF veteraan
13 nov 2001
6.622
25
Oceania
Ik ga vandaag kijken naar een Honda CB600F Hornet. Het wordt mijn eerste motor, hebben jullie nog tips over waar ik vooral op moet letten en zo? Alle info is welkom.

edit:
O-)
 
Laatst bewerkt:
Speling in balhoofd en achterbrug.
Staat van banden
Staat van ketting,..hoever staat de achteras al naar achteren.
Tekenenen van valschade,..kijk naar de stootblokjes van het stuur bij het balhoofd, kuipschade.
Zijn beide stepjes hetzelfde
Rij ermee zonder handen en kijk of ie afwijkt.
Zijn er onderhoudsboekjes.
Wanneer heeft ie zn laatse beurt gehad.

En als laatste en meest belangrijke punt.

KOOP GEEN HORNET MAAR EEN FAZER!
(ik heb nooit begrepen waarom mensen toch kiezen voor een hornet, hij is trager, minder uitgebreid, en niet goedkoper, fazer wint het in alle bladen)
 
En als laatste en meest belangrijke punt.

KOOP GEEN HORNET MAAR EEN FAZER!
(ik heb nooit begrepen waarom mensen toch kiezen voor een hornet, hij is trager, minder uitgebreid, en niet goedkoper, fazer wint het in alle bladen)

Hahahaha, oh jee, dit wordt een Hornet vs Fazer discussie.

Ik wilde in de eerste instantie ook gaan voor een Fazer 600, maar ben toch voor de Hornet gegaan. Laatst was ik bij de dealer, en daar stond nog een Fazer, god wat ben ik blij dat ik voor de Honda gegaan ben. Het afgrijselijke zwarte Fazer blok, die kuip die zo lelijk is weggewerkt, afwerking en materialen die gebruikt zijn vergeleken met een Honda. Honda is zoooo mooi afgewerkt. Ik hoor vrij veel mensen klagen over die Fazer, hakerige versnellingsbakken, rammels, nee geen Honda kwaliteit :) Dit heb je vast ook wel gelezen in die bladen...?

Ach het maakt ook niet uit. Trager? Nou misschien wel 0,0001 seconde minder snel op de 100km!

Die Fazer 1000 vind ik wel weer kontschoppen trouwens.
 
Mooi docje zeg... kan je dat niet ff uploaden ergens naar het motorforum?

Om niet offtopic te gaan hou ik me in Jelmer. (maarikhebweleenmooierekoppelkromme)
})
 
Ik ga vandaag kijken naar een Honda CB600F Hornet. Het wordt mijn eerste motor, hebben jullie nog tips over waar ik vooral op moet letten en zo? Alle info is welkom.
Damn, wacht effe hoor. Begrijp ik dit goed? Ben jij écht reeds 630 dagen geregistreerd? Zonder motor? Da vink knap.
 
Aan die poll te zien lijkt het er op dat je toch ook een Fazer overweegt.
Ik zou zeggen...doorzoek de bladen nog es en maak op beide een proefrit.

Het is overigens wel waar dat de Fazer wat minder is afgewerkt, vooral het kontje is gevoellig voor krasjes. Maar daar staat een hoop tegenover.

Ik ben benieuwd wat je keuze wordt.
 
Het wordt echt geen Fazer hoor, weet bijna wel zeker dat het een Hornet wordt, had hem effe in de pol gezet omdat iemand hier repliede dat een Fazer beter was.
Een Hornet is gewoon veel mooier :)
 
Gewoon proefrijden op zoveel mogelijk Fazertjes en Hornets. Dan kom je waarschijnlijk wel tot de beste keuze :)
Succes met het kiezen :)
 
dat wordt toch een hornet, crisis, wat is die fazer toch lelijk!!! Ik zou zeggen, kijk goed naar de staat, en vraag onderhoudsbonnen, maak een proefritje, en je bent verkocht. Join the Hornet group!!! :)
 
Hornet, Fazer... ze zijn allebei leuk :) Mooi, lelijk - een kwestie van smaak.

De Honda zuipt alleen een beetje volgens de bladen, maar dat moet je er dan maar voor over hebben.
 
Net proefgereden en hij rijdt erg fijn :)
Maar ik kom nog terug met een kennis die er wat meer verstand van heeft. Die kan er dan wat beter naar kijken en zo.

De motor kwam van Duitsland vertelde hij me, onderhoudsboekje had hij niet. Ik kreeg wel 3 maanden garantie op alles behalve slijtage onderdelen.

Wat vinden jullie? Het gaat dus om een hornet van '99 met 13.000 op de teller. Helemaal origineel. Verder geen schade te zien behalve aan de rechterkant wat kleine krasjes op het blok, hij was omgevallen. De prijs is 5300 euro.

edit:
de ketting en het achtertandwiel zagen er echt niet uit, leek wel verrot. Hoeveel kost dat om te laten fixen? Ik laat het hun gewoon maken en anders iets van de prijs.
 
Hornet, Fazer... ze zijn allebei leuk :) Mooi, lelijk - een kwestie van smaak.

De Honda zuipt alleen een beetje volgens de bladen, maar dat moet je er dan maar voor over hebben.

ach bij normaal gebruik 1 op 20 als ik wat ga spelen of iets :X harder naar huis rij, dan 1 op 18, dus valt wel mee denk ik
 
Een tip, Gelderland is niet zover bij Enschede vandaan.

Bij Jurgen van Dijk staat een Hornet bj 1998 met 6500 km, blauw. Kost 5675,-- euro. Met nieuwe achterband.

Echt een heel mooi ding. Ik weet zeker dat je hem, als je niets inruilt ook krijgt voor 5300,--

Kijk op www.jurgenvandijk.nl
 
Ik vind het zowiezo raar dat een ketting en tandwielset bij 13.000 Km versleten is, die is of nooit goed gespannen/gesmeerd geweest of het zijn al 113.000km's
 
Heb dus effe geinformeerd.
Honda CB 600 Hornet
Km.stand: 6.500 km. / Bouwjaar: 1998
Kleur: blauw / occassion
nieuwe achterband, 6 maand garantie, 25 Kw mogelijk.
€ 5.675,--
cb600n1998.jpg


Zo staat hij op de website, ik heb even een mailtje gestuurd. Ik kreeg terug:

geachte mevrouw meneer(!),

de honda is is door ons ingekocht via ons bedrijf in duitsland.
Hij heeft 7.100 km gelopen. Onderhoudsboekje kon ik niet vinden, wel
een instructieboek.
hij is in zeer goede staat en krijgt bij aflevering een volledige
beurt.
Hij mag weg voor € 5.200,-- met 6 maand garantie.


De beide motoren zijn dus zonder onderhoudsboekje en komen uit Duitsland. Wat zouden jullie doen?
 
Laatst bewerkt:
Mooi docje zeg... kan je dat niet ff uploaden ergens naar het motorforum?

Om niet offtopic te gaan hou ik me in Jelmer. (maarikhebweleenmooierekoppelkromme)
})

Dat docje heb ik hier ook maar van iemand anders een keer gekregen/gejat/gedownload.

Dus nu krijg jij de kans ;) Waarschijnlijk blijft ie daar wel staan en onder de meesten hier is dat wel een aardig bekend document.


Hornet,
Ha! Daar heb ik ook nog even over nagedacht, maar hij's mij te duur. Veel plezier ermee! (je krijgt wel een gratis grote beurt! (zij zullen dan wel weten dat er niet heel veel hoeft te gebeuren, maar goed. Het gaat om het idee))
 
ach bij normaal gebruik 1 op 20 als ik wat ga spelen of iets :X harder naar huis rij, dan 1 op 18, dus valt wel mee denk ik

Dat bevestigt alleen maar wat ik al dacht: de bladentesters gaan zo tekeer met die machines, dat er altijd wel een hoog verbruik uit rolt :X

Zo beweerde een journalist recent dat mijn ER-5je een verbruik had van 1:13, terwijl ik in de praktijk nooit onder de 1:20 kom.
 
Ik vind het zowiezo raar dat een ketting en tandwielset bij 13.000 Km versleten is, die is of nooit goed gespannen/gesmeerd geweest of het zijn al 113.000km's

Inderdaad, en als dat niet zo is dan is die bike zowiezo slecht verzorgt.

NIET doen dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan