verbouwing GSX 550 Es

SPeCTRuM

Die hard MF'er
7 mrt 2004
392
0
grave
Beste Klussers, en handige sleutelaars.

Bij de afdeling fotosoep heeft Cozy :} van mijn GSX 550ES

gsx550es.jpg


Dit weten te maken :

full


Ik zou graag van jullie willen weten of dit mogelijk is om te maken, technisch en/of financieel haalbaar.

En graag zou ik dan iemand willen vragen, dit tegen vergoeding uiteraard, om dit te realiseren. De bedoeling is dan om de motor daarna zwart te spuiten, met rode accenten... ( mocht de verbouwing niet gaan, wordt het alleen spuiten).

Groeten, : SPeCTRuM.
 
dat is dus de vraag. als ik voor weinig een kontje kan vinden, iemand die dit kan maken, en dan spuiten, ja... het blok enzo is perfect. en hij's bijna oldtimer.. :P

Maar wordt het echt te gortig, za er alleen een kleur op komen.

Ik weet niet wat het gaat kosten. Vandaar. :)
 
Passen en meten , gereedschappen ervoor hebben , handig wezen en de marktplaatsen cq slopen af speuren is een vereiste om het zo goedkoop mogelijk te houden. Wel een leuke uitdaging toch ?
 
Blok perfect ?? weet je het zeker?? ik heb van 87 tot 89 met zon ding gereden van bouwjaar 84. Voor die tijd een leuke gooi en smijtfiets tot ik de versnellingsbak in de soep draaide. Bleek een bekend euvel te zijn van de eerste bouwjaren, het tandwiel van de 3de versnelling heeft 3 nokken en dat blijkt een zwak punt te zijn, er breekt een nok af. Vanaf 85 heeft dat tandwiel 6 nokken.
 
Blok perfect ?? weet je het zeker?? ik heb van 87 tot 89 met zon ding gereden van bouwjaar 84. Voor die tijd een leuke gooi en smijtfiets tot ik de versnellingsbak in de soep draaide. Bleek een bekend euvel te zijn van de eerste bouwjaren, het tandwiel van de 3de versnelling heeft 3 nokken en dat blijkt een zwak punt te zijn, er breekt een nok af. Vanaf 85 heeft dat tandwiel 6 nokken.


mischien scheelt het als je niet teveel vraagt ?? zelf rijd ik rustig, en de vorige eigenaar trouwens ook... maar goed, goed dat je dat vertelt, want kan nuttig zijn.. :)
(PS Ik heb er nog 1 op de zolder liggen... :) complete, zonder frame... , heb zo nu en dan al wat onderdelen kunnen gebruiken).
 
Passen en meten , gereedschappen ervoor hebben , handig wezen en de marktplaatsen cq slopen af speuren is een vereiste om het zo goedkoop mogelijk te houden. Wel een leuke uitdaging toch ?


C'ker leuk om te doen... vandaar mijn optie, Niemand die zo'n ding heeft he..
Mag dan mischien wel het een en ander kosten, je hebt ook wel weer iets appart.
Maar moet niet te duur worden.
 
tjaa , ik reed er wel regelmatig fors mee. Mischien is het al ooit vervangen. Was in ieder geval een bekend euvel van de gsx 550. verder weinig problemen mee gehad. alleen een keer spanningsregelaar defect. na vervanging door exemplaar van GS 1000 een flexibel 3/4 installatiebuisje naar toe geleidt zodat er wat extra koellucht langs gevoerd werd.Het was toendertijd een leuke motor waar je het op een bochtige weg veel dikkere fietsen het nakijken mee gaf.

suc6 met de wijzigingen, suzuki had hem toen zo uit moeten brengen!!
 
Ik heb ooen GSX 550 ES gehad en er ruim een ton mee gereden. Heb er nooit maar dan ook nooit wat mee gehad. Ook had ik de naald van de toerenteller tegen het rode aan staan. Vond het voor de tijd een mega mooie stoeifiets. Oja die van mij was van bj 83.
 
Deze is ook van 83, en rijdt idd errug lekker. Start altijd meteen, loopt mooi... deze verbouwing ziet er zo leuk uit, met fotoshop, en ik kijk gewoon op mijn gemak rond naar dat kontje, en wie weet... :) Ken wel wat handige jongens, die wel willen helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan