cb 550 4 in 4 uitlaat

js29

Rookie
15 okt 2014
12
5
Heeft iemand weleens geprobeerd om de 4 in 4 uitlaat van een honda cb550 op een ander merk motor te plaatsen?
 
Mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld; op welke motor? Ik vond die 4 uitlaten op mijn CB550K3 destijds ook fantastisch terwijl de meesten die dingen er juist afhaalden omdat toen een 4 in 1 sportiever gevonden werd. Kan me dus wel voorstellen dat je nu 4 uitlaten wilt gewoon omdat het kan. Maar het is waarschijnlijk gemakkelijker om 4 losse dempers te kopen en zelf, of iemand anders, met bochten en eventueel een collector aan de slag te laten gaan. Beter dan een zeer zeldzaam setje uitlaten te verzagen.
 
Geen idee of CB550 uitlaten passen op een GS550 maar het lijkt me al een hele toer om aan een setje mooie viervoudige Honda uitlaten te komen.
Wat betreft passen, de afstand tussen de cilinders, de flenzen, de dikte van de bochten en alle andere bevestigingspunten moeten ook passen. Je kunt er ook niet veel aan lassen want die uitlaten zijn verchroomd. Opnieuw verchromen is kostbaar. Je kunt dan beter je GS op een CB inruilen. Of een Benelli Sei; heb je zes uitlaten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan