25kW: de veelgestelde vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
duc 748( wel een ontiegelijk geile motor.,.. komt door het merk *O*)
maar helaas , deze zou ik persoonlijk niet op 25kw zetten , waarom?
dit gaat ten koste van de motor, en voor en L-twin is daar nie zo voor gebouwt

koop een wat ouwere 600-racer
heb je veel meer aan!
 
Nu zijn we weer een tijdje verder.


Ga toch beginnen aan scooter sprints (uiteraard legaal en voor klassement) heb al de meeste parts binnen.

tot me 21ste het zooitje verkopen, motor rijbewijs halen.. want eerlijk gezegd lijkt me 25kw niks.
Kan nu toevallig een yamaha R6 uit 2006 voor 5000 euro overnemen, Lastig! :/


Iig bedankt!
Er is meer dan alleen hard rechtuit...nog nooit iets anders dan sprints gedaan zeker? 25kw op rechte stuk is niet echt boeiend nee maar om nou het hele motorrijden daarom nog 3 jaar te laten wachten tot je vol vermogen mag? :? De echte uitdaging zit em in de bochten enz., leren rijden dus. En ik denk dat je na 2 erg plezierige jaren 25kw veel meer rijcapaciteiten, ervaring en vertrouwen hebt, waardoor je ook veel (sneller) meer uit een vol vermogen motor zal halen. Je zult niet de eerste zijn die op zn volvermogen supersport op een dijkje er volledig uitgereden worden door iemand op een 25kw gs 500 ofzo...
Mocht je alleen maar hard rechtuit willen kunnen, dan zou ik vooral wachten tot je 21 maar dan weet je niet wat je mist... ;)
 
Volgens mij een vraag die nog niet eerder gesteld is:

Stel: Ik koop een motor uit duitsland waarvoor in Nederland een tweede typegoedkeuring is. Kan ik het best de motor en kenteken meteen op 25 kw laten zetten? en zo ja, kan ik dan na mijn 25kw-periode de motor weer op vol vermogen krijgen?

Bernard
 
beste,

ik heb mij een kawasaki gpx600r gekocht. deze moet nu afgesteld worden op 25kw(of 0,16kw/kg ik woon in Belgie). Weet er iemand bedrijven of dergelijke zijn die op een vermogenstestbank mijn kawaatje kunnen begrenzen. bv Klijnstra, maar die is mij een beetje te ver.

alle hulp is welkom,
dank bij voorbaat
 
Beste Bernard,
als de motor in duitsland op zijn tuv staande heeft 25 kw dan wordt hij automatisch ingeschreven bij het invoeren als 25kwer. Maar ontgrenzen, dan moet de motor weer naar duitsland, daar weer ingeschreven worden als zijnde onbegrensd en dan weer naar je land overbrengen om weer in te schrijven. Dat is een dure en lastige zaak.
Na wat rondneuzen is mij vertelt dat je ook je motor gewoon kan inschrijven, en met een attest van de vermogensbank(25kw) naar de verzekering kan stappen. Daar verzeker je hem aan 25kw en meestal volstaat dat voor de agenten als je dat attest bij je hebt.
En als je hem ontgrenst verscheur je gewoon het attest en vraag een nieuwe verzekering aan.
 
heb een vraag over in en uitvoeren.
kan dat alleen in duitsland 25kw op papier laten zetten en dan weer invoeren of is dit ook mogelijk in belgie en dan weer invoeren ???
 
in belgie kan dat niet, in belgie, een motor die een maal 25kW is kan niet meer terug gedraait worden naar vol vermogen!
 
in belgie kan dat niet, in belgie, een motor die een maal 25kW is kan niet meer terug gedraait worden naar vol vermogen!
in principe kan het wel, maar dit is zo'n lastige procedure dat niemand maar echt ook niemand het doet.. je kan het op normaal vermogen zetten, mits je een technische hercontrole van je motor laat doen (kan maanden en maanden duren), en dan moeten de papieren nog eens in orde gebracht worden (nog eens maanden) + ik geloof dat alleen de papieren laten aanpassen 100 tot 150 euro kost.
 
hoe kan het zijn dat iedereen hier zegt dat je in belgie een 25kW motor niet meer vol vermogen kunt krijgen???
 
Omdat het zo algemeen geweten is.
Ik dacht het ook maar ben het gaan navragen en ik denk wel dat die weten waarover ze het hebben..? Ik zeg ook het is mogelijk, niet het is doenbaar he.
 
Laatst bewerkt:
Beste Van Rijswijk,

In Duitsland is het gewoon het gemakkelijkst. want in Belgie ,en dit is ook voor Proost en Aoleks, is het ILLEGAAL om een (wat men noemt) dubbele homologatie te hebben... dwz dat het verboden is voor de constructeur verboden is om 2 `sets` homologatieattesten te hebben (25kw en full power) van 1 voertuig. Eens een voertuig ingeschreven is krijgt het een nummer van de staat en onder die nummer mogen nooit veranderingen aangebracht worden.
Wat wel in theorie mogelijk is, is zoals men doet met KitCars en dus naar de SVA gaan (Single vehicle Approval). je gaat met je motor zonder papieren en chassis nummer naar een keuringsstation en daar voor de lichte prijs van 600 euro controleerd men het gehele voertuig, zodat het conform is aan de wetten... dan krijg je van de staat een chassisnummer en inschrijvingsnummer waarvan de inhoud van dat attest dus weeral eens onveranderd moet blijven (in belgie) tot in oneindig.
Nu deze procedure is vrij duur,tijdrovend en als je afgekeurd wordt moet je aanpassingen doen, weer 600euro betalen en dan weer laten controleren.
 
Engeland is het land bij uitstek... die tollereren bijna alles, in Duitsland ook.
En in Belgie is het ook mogelijk...stel dat je nu een plaatje vindt met een chassis nummer van een zelfde model moto, die dan ook 25 kw blijkt te zijn. dan schroef je dat op jou frame en neemt de papieren van die andere moto. Redelijk illegaal :-D, maar ja.
Ik denk dat het gewoon het gemakkelijkst is om een vermogensbank attest te gebruiken, dat kost je 150 euro ofzo.
Maar weet er iemand adresjes :-( ??? ik dacht nog aan Auto tune Heinz...
 
dag oma :W

weet iemand of een motor, neem even als voorbeeld een CBR600, wanneer deze voorzien word van 25kW kitje, deze ook anders afgesteld wordt?
(denk aan sproeiers, omloopschroeven, etc.)
of is het slechts 4 ringen in de carburateur en veel plezier ermee?
 
weet er iemand waar ik al de informatie kan hale want ik zou eerst mijn auto rijbewijs doen en dan mijn moto maar moet ik dan met een 125cc beginnen of mag dat al meer zijn ??

thx
 
Ik betaal 60€ voor de 25kw kit en testbank uitdraai. Heb mijn verzekering gebeld was geen probleem zeiden ze. Daarna RDW gebeld ook geen probleem kopie van testbank meesturen en kentekenbewijs en voila krijg 25kw kenteken terug zonder kosten!! Wat een service

Dit is voor een Aprillia Pegaso 650
 
He topsnelheid 25kw ? is dat maar zo laag ?

--- :P

Haal ik net me motor op, is op 25kw gezet (officieel) ! yes denk ik eindelijk rijden.. oke leuk ik had nog geen papieren terug, maar na 2 1/2 week wachten wil je toch echt!

dus ik rij rustig, hup 140 nou ik had eerder een sv650s gehad ( 25kw ) en ik denk doet ie best rap
dus na een tijdje even gas open... blijkt nou trek me broer er uit en ding reed binnen no time 250, toen gas maar los want het was best spannend :P

denk een foutje ! :P kan ik helaas er voorlopig weer niet op rijden :( balen balen! maar wat een raket zeg !

groetjes :P
 
Ik heb onlangs een ZXR 400 gekocht (1997). Nou wil ik deze begrenzen, liefst via de dealer. Ik snap dat ik hem niet 25kw op kenteken kan krijgen, maar ik ga voor de vermogensuitdraai. Het probleem is dat geen enkele dealer (ik heb al een aanzienlijk deel van Limburg en Brabant afgebeld) dit kan doen. Ik krijg alleen maar te horen dat dit niet kan omdat die 25kw-kits er alleen zijn voor model 1999 en ouder...?? Dit lijkt me persoonlijk complete onzin, ook de oudere modellen moeten te begrenzen zijn toch?
Sowieso vraag ik me af of er uberhaupt een verschil in '97 en '99 model zit (het draait immers alleen maar om de slangen richting carb).

Nou vroeg ik me af of iemand een bedrijf of website weet waar ze deze setjes wel ter beschikking hebben. Het liefst een bedrijf, want die plaatjes erin zetten lukt me wel, maar het afstellen ga ik me liever niet aan wagen (lijkt mij dat dit ook moet gebeuren dan?).
Dit laat ik dus het liefst door een bedrijf doen. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik begin langzaam aan moedeloos hiervan te worden..

EDIT: Heb er door een tip 1 gevonden :} 250-350 euro, wel enigszins prijzig, dus als iemand er nog 1tje weet ;)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: :)
Mijn sv650 is begrenst tot 25kw dmv. een testbankuitdraai.
Voor de sv650 is er een 2e typegoedkeuring.
Kan ik nu naar een officiële Suzuki dealer toegaan met de testbankuitdraai en de motor daar 25kw op kenteken zetten? Of moet de dealer eerst z'n eigen 25kw setje inbouwen voordat 'ie 25kw op kenteken staat?
 
hangt van de dealer af. als ie geld moet verdienen dan moet je betalen, krijg je een nieuwe 25kw kit. anders kunnen ze dat voor een klein bedrag doen, het is alleen maar papieren opsturen enzo.
 
hangt van de dealer af. als ie geld moet verdienen dan moet je betalen, krijg je een nieuwe 25kw kit. anders kunnen ze dat voor een klein bedrag doen, het is alleen maar papieren opsturen enzo.
Je moet niet overal geld-klopperij in zien. Als je het officiëel wil moet je het officiëel doen.

Dealer moet verklaren dat hij de motor volgens de regels heeft afgevoerd. Grote zaken gaan daar echt niet mee sjoemelen. Als ze een keer betrapt zijn, is hun verklaring geen cent meer waard.
 
Je moet niet overal geld-klopperij in zien. Als je het officiëel wil moet je het officiëel doen.

Dealer moet verklaren dat hij de motor volgens de regels heeft afgevoerd. Grote zaken gaan daar echt niet mee sjoemelen. Als ze een keer betrapt zijn, is hun verklaring geen cent meer waard.

Ik heb het net even bij een dealer nagevraagd. Als ik m'n motor 25kw op kenteken wil dan moet 'ie op hun manier worden begrenst, dus via het officiële 25kw setje.
Dus inderdaad, het is niet alleen een kwestie van papieren veranderen.
 
Hoi,

Kon de vraag (en antwoord) hier niet vinden dus bij deze.

Mijn straf zit er op, over een tijdje mag mijn 25 kW eraf.
Nou is het zo dat ik het via een officieel afvoersetje van honda heb gedaan. Hierdoor kreeg ik een nieuw kentekenbewijs waarop staat HONDA CBR 25 kW lichte motorfiets.
Mijn kenteken heb ik nooit vervangen (ook ergens gelezen dat dat moest (dus met een eentje erboven) zodra je 'm op 25 kW zet).

Nu gaat de 25 kW eraf, en dan moet ik natuurlijk mijn kentekenbewijs weer aan laten passen naar een vol vermogen machine of niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan