Ach, dat zijn slechts details...Das waar, het enige minpunt is nu nog dat ik 2x zo zwaar ben als Martien!!!
Das waar, het enige minpunt is nu nog dat ik 2x zo zwaar ben als Martien!!!
Is al eens geprobeerd. Was een heel gedoe om de halsband om te doen. Daarna heeft men het aanlijnen opgegeven!Is dat dan geen goede reden om het komende 1,5 jaar aan de lijn te gaan
Tegen de tijd dat de challenge vertrekt, komt de GPZ sneller vooruit
Ik wilde t neg zeggen: de magneten kunnen loslaten.Het is zover, we kunnen weer los met de 500 Euro Challenge voor 2019. Na het grote project van de Venture Royale van 2017 wilde ik dit keer op een lichte motor. Licht en overzichtelijk van techniek. dit keer geen kabelbomen van 20km lengte en een massa aan kuipdelen, snufjes, compressoren, cruise control en dergelijke.
Het toeval wil dat Kawastefan al 2 GPZ'jes in de werkplaats heeft staan en na even proefgezeten te hebben was ik eigenlijk wel om: doe mij ook maar zo een!!! Na even gespeurd te hebben is het gelukt om in Dinxperlo een GPZ500 op te halen voor €125,-
Niet moeders mooiste: het spuitwerk is niet helemaal jofel, de magneten van het vliegwiel zijn losgekomen, de banden hebben een DOT-code van ergens begin deze eeuw en ga zo nog maar even door. Een prima uitdaging dus!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Al met al heb ik er zin in! Het is ook iets heel anders dan mijn vorige Challengebike. Veel simpeler van opzet. En niet te vergeten: deze GPZ weegt slechts de helft van de Venture.
leuke brommert! ik heb op zo'n ding mijn eerste kilometers gereden nadat ik geslaagd was voor mijn motor-rijbewijs. al vrij snel ging de GPZ de schuur in omdat ik een SilverWing uit 1982 had aangeschaft.
grootste ergernis van de GPZ: de spiegels. je zit namelijk tegen je klauwen aan te kijken. je ziet dus nauwelijks iets van wat er achter je rijdt.
Doe al 4 jaar woonwerk met een gpz500 '97. Zeer betrouwbaar (afkloppen). Spiegels zijn, laten we zeggen, 'goed genoeg'... Zit nu een scheurtje in de balanspijp, maar zolang de herrie niet te erg is laat ik het maar zo...
Veel plezier met de jouwe
Morgen nieuwjaarsreceptie, ik weet niet of jij daar ook bent. Ik gooi 'm wel achterin de auto, kun je kijken wat je ermee doet als je er bent...Ik heb nog een home-made bagagerek van mij RF liggen. Misschien kan je daar wat mee?
Dat is precies hetgeen er voor zorgt dat ik, ondanks het puntennadeel, toch voor een wat zwaarder model wil gaan. Kamperen is immers zo al genoeg "creperen" voor mij, beetje luxe op de fiets is niet verkeerdOver bagage gesproken: ik besef me nu dat ik een heel lichte motorfiets heb gekocht. De bagagemogelijkheden zijn natuurlijk beperkt met een dergelijke fiets. Waar ik mijn met mijn tourmotoren allemaal koffers heb die ik vol kan stouwen heb ik die hier niet. Ik denk dat ik ook maar geen topkofeer moet monteren. Deze lichte fiets zou daar wel eens heel erg raar van kunnen gaan sturen. De aanhanger is ook geen optie gezien het gewicht van de Kawa. Ikzit er nu aan te denken om een paar zijtassen te scoren en wellicht om een plaat te maken op de plek van de passagierszit waar nog een rol op kan. Dat moet denk ik de klus wel klaren. En dit keer dus heel erg kritisch zijn met de spullen die ik meeneem! Mijn inflatable matras blijft dit keer maar thuis en er moet echt een heel klein stoeltje mee.
GTR1000 ben ik mee op vakantie geweest. Heerlijke kuip van onder tot boven.Dat is precies hetgeen er voor zorgt dat ik, ondanks het puntennadeel, toch voor een wat zwaarder model wil gaan. Kamperen is immers zo al genoeg "creperen" voor mij, beetje luxe op de fiets is niet verkeerd
Wat mij wel iets lijkt:
- Kawasaki GTR1000
- Honda Pan European
Maar goed, nog tijd genoegIk blijf je topic volgen!
Gezellig! Zescilindrische supporter?Er gaat toch support mee om alle zooi te verplaatsen
Als iemand dat FF regelt. Aan hangertje er achterGezellig! Zescilindrische supporter?