Afgelopen week was de inrij periode van mijn CFmoto 650MT volbracht. Dus netjes langs de dealer voor het beurtje en de 'normale' olie.
Ik heb heel netjes gereden volgens boekje, eerste 500KM max 4K toeren en daarna max 6K toeren. Was ff doorbijten maar dan heb je hopelijk wat.
Nu heb ik paar vragen. Die dealer stopt er Syntix 10W40 in. Zal best goed zijn maar ik vind niks over dat merk hier. Iemand daar ervaring mee?
Ook stopt ie er een flesje Syntix Petrol Multi Treat in. Is dat nodig en waarom doet ie dat? (zag ik pas later op factuur).
Maar belangrijkste vraag. Kan ik nu vol gas gaan 'raggen'? Volgens die dealer wel. Ik heb de break-in periode heel netjes gedaan. Maar na de oliewissel deed hij testritje en heb daarna even aan de banden gevoeld. Nou die waren behoorlijk warm. En hij zei ook nog hij gromt lekker met over de 8K toeren (redline is 10K). Is dat niet een beetje wild zo net na de inrij periode? Hij zegt dat ik nu nergens meer rekening mee hoef te houden.
Ik heb heel netjes gereden volgens boekje, eerste 500KM max 4K toeren en daarna max 6K toeren. Was ff doorbijten maar dan heb je hopelijk wat.
Nu heb ik paar vragen. Die dealer stopt er Syntix 10W40 in. Zal best goed zijn maar ik vind niks over dat merk hier. Iemand daar ervaring mee?
Ook stopt ie er een flesje Syntix Petrol Multi Treat in. Is dat nodig en waarom doet ie dat? (zag ik pas later op factuur).
Maar belangrijkste vraag. Kan ik nu vol gas gaan 'raggen'? Volgens die dealer wel. Ik heb de break-in periode heel netjes gedaan. Maar na de oliewissel deed hij testritje en heb daarna even aan de banden gevoeld. Nou die waren behoorlijk warm. En hij zei ook nog hij gromt lekker met over de 8K toeren (redline is 10K). Is dat niet een beetje wild zo net na de inrij periode? Hij zegt dat ik nu nergens meer rekening mee hoef te houden.