Tip voor banden kopen!!

Makkie

Die hard MF'er
3 jun 2002
724
129
Noord-Holland
Waarschijnlijk allang bekend hier maar voor de zekerheid post ik het toch maar !!!

Kreeg bij mijn eerste RSV Mille toerrit de tip om nieuwe banden te betalen met je visa !!
Degene had gebeld en kreeg te horen dat ze inderdaad 3 maanden verzekerd zijn dus ook tegen spijkers oid !!!

Je weet maar nooit of het nodig mocht zijn, toch ??!!
 
mmhhhh eerst creditcard aanschaffen dan als het waar is is't denk wel de moeite waard
 
Heren, vraag het wel even na hè bij de maatschappij waar je de creditcard neemt :P

Degene die het mij vertelde had het over visa !!!

(voordat ik me straks hier niet meer durf te vertonen door een tip die niet blijkt te werken :) )
 
geld idd niet voor alle credit cards, mijn rabo pas werkt denk niet.

visa geeft 3 maanden garantie bij elke aankoop
 
Dekt Visa dat? Ik heb ook nog een verlengde aankoop verzekering namelijk, dat is tot een half jaar of zo.
 
Laat ik nou een VISA card hebben, echter hoe ga je dat dan claimen als je een nieuwe achterband wilt hebben omdat er een spijker inzit ?
 
Zoiets doen sommige creditcardmaatschappijen inderdaad. Maar ik denk wel dat ze ergens een grens trekken. Anders zou iedereen alles wat maar enigzins kapot kan gaan met een creditcard gaan betalen.

Wat wel aan te raden is is om met een creditcard je motor en andere grote (en diefstalgevoelige) objecten aan te schaffen. Die worden nl. ook gedekt door de verzekering die eraan vast zitten. Althans, dat doen ze geloven. Maar of het echt zo gemakkelijk en aantrekkelijk is als het lijkt!? Ik heb zo m'n twijfels...
 
Laat ik nou een VISA card hebben, echter hoe ga je dat dan claimen als je een nieuwe achterband wilt hebben omdat er een spijker inzit ?


Dan kan je dus om de 3 maanden ff nieuwe banden halen. Ja ik kan er toch ook niks aan die dat ik precies in de laatste dag van mijn garantie telkens door een spijker rij :? :? :?
 
Wat wel aan te raden is is om met een creditcard je motor en andere grote (en diefstalgevoelige) objecten aan te schaffen. Die worden nl. ook gedekt door de verzekering die eraan vast zitten. Althans, dat doen ze geloven. Maar of het echt zo gemakkelijk en aantrekkelijk is als het lijkt!? Ik heb zo m'n twijfels...
Volgens mij is dat helemaal geen goed idee. Zeg je koopt een motor van 10.000 euro met je VISA. Dat is een lening die je afsluit tegen iets van 8% rente. Dat betekent dus dat je al 800 euro kwijt bent aan rente (per jaar volgens mij). Het klinkt allemaal leuk en aardig, maar bedenk dus wel dat je naast de gewone verzekering ook nog eens geld kwijt bent aan de rente zonder extra meerwaarde (je namelijk ook je verzekering nog). Ditzelfde geldt denk ik ook voor banden.

Het enige voordeel van een creditcard is dat je veel geld kan uitgeven dat je eigenlijk nog niet hebt, maar normaal (cash, pin, cheque) betalen is altijd goedkoper.
Dus bekijk eerst eens even heel goed de voorwaarden van een creditcard voor je een dergelijke actie gaat uitvoeren.

Frank
 
Volgens mij is dat helemaal geen goed idee. Zeg je koopt een motor van 10.000 euro met je VISA. Dat is een lening die je afsluit tegen iets van 8% rente. Dat betekent dus dat je al 800 euro kwijt bent aan rente (per jaar volgens mij). Het klinkt allemaal leuk en aardig, maar bedenk dus wel dat je naast de gewone verzekering ook nog eens geld kwijt bent aan de rente zonder extra meerwaarde (je namelijk ook je verzekering nog). Ditzelfde geldt denk ik ook voor banden.

Het enige voordeel van een creditcard is dat je veel geld kan uitgeven dat je eigenlijk nog niet hebt, maar normaal (cash, pin, cheque) betalen is altijd goedkoper.
Dus bekijk eerst eens even heel goed de voorwaarden van een creditcard voor je een dergelijke actie gaat uitvoeren.

Frank
ANWB visacard biedt ook de mogelijkheid ineens terug te betalen zodra je de eerst rekening krijgt, zonder verdere kosten, dus... :)

Voortaan ook benzine claimen bij de visa? Spul is zomaar verbrand... :+
 
Allemaal leuk en aardig zo'n Visa maar je betaald wel gelijk een stuk meer voor je banden want de motorzaak moet een bepaald bedrag aan Visa betalen.En dat bedrag betaal jij en niet de motorzaak. ;)
 
ANWB visacard biedt ook de mogelijkheid ineens terug te betalen zodra je de eerst rekening krijgt, zonder verdere kosten, dus... :)

Voortaan ook benzine claimen bij de visa? Spul is zomaar verbrand... :+

ANWB kaart biedt nog meer voordeeltjes, kijk maar in de folder. Of bel gewoon even, weet je gelijk alles.

..K*T! Zit ik nou ineens reclame te maken? |(
 
Allemaal leuk en aardig zo'n Visa maar je betaald wel gelijk een stuk meer voor je banden want de motorzaak moet een bepaald bedrag aan Visa betalen.En dat bedrag betaal jij en niet de motorzaak. ;)
Nou, ik niet hoor *D Ik heb nog nooit extra moeten betalen omdat ik met een creditcard afrekende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan