Bereikbaarheid accu's en zekeringen..

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
20.020
11.417
Zuid-Limburg
Instagram
Kloteklussie vandaag in de kou... achterlichten/parkeerlichten deden het niet dus ff de zekeringen controleren.

Nou ff... niet met een FJR... :N

Topkuipdeel links met 5 boutjes en flink wat sleur en trekwerk (zijn klotedelen) los moeten wrikken om bij de zekeringen te komen. Met open- en dicht van de kuip ben je zo 10 minuten bezig (als je het netjes probeert te doen).

Aan de andere kant van de topkuip zit de accu, om daar bij te kopen moet je twee kuipdelen verwijderen. Ook zo'n kloteklus. Handig als je ff moet starten mbv startkabels (meermaals gebeurt, en dat soort zaken gebeuren natuurlijk altijd s' winters) :(

Bij jullie ook zo'n rotkarwei om er bij te komen? Meeste oudere motoren hebben de zooi onder de buddy zitten. Stuk handiger. Misschien dat ik bij m'n volgende motor voor aankoop ga checken of dat soort zaken makkelijk bereikbaar zijn.

Overigens zat m'n zekeringenkast onder de (koper)roest wat het probleem veroorzaakte. Alles er uit en ff de boel schoonmaken/inspuiten met WD40 loste zowel letterlijk als figuurlijk een hoop op :)
 
Kloteklussie vandaag in de kou... achterlichten/parkeerlichten deden het niet dus ff de zekeringen controleren.

Nou ff... niet met een FJR... :N

Topkuipdeel links met 5 boutjes en flink wat sleur en trekwerk (zijn klotedelen) los moeten wrikken om bij de zekeringen te komen. Met open- en dicht van de kuip ben je zo 10 minuten bezig (als je het netjes probeert te doen).

Aan de andere kant van de topkuip zit de accu, om daar bij te kopen moet je twee kuipdelen verwijderen. Ook zo'n kloteklus. Handig als je ff moet starten mbv startkabels (meermaals gebeurt, en dat soort zaken gebeuren natuurlijk altijd s' winters) :(

Bij jullie ook zo'n rotkarwei om er bij te komen? Meeste oudere motoren hebben de zooi onder de buddy zitten. Stuk handiger. Misschien dat ik bij m'n volgende motor voor aankoop ga checken of dat soort zaken makkelijk bereikbaar zijn.

Overigens zat m'n zekeringenkast onder de (koper)roest wat het probleem veroorzaakte. Alles er uit en ff de boel schoonmaken/inspuiten met WD40 loste zowel letterlijk als figuurlijk een hoop op :)



Nee, geen probleem bij mij kan er zo bij....maar ja ik heb dan ook een echte motor.... :P













:+
 
Ik moest ook alles los trekken om er bij te komen.

Maar met een metertje draad heb je binnen het uur de zekeringen op een meer bereikbare plaats geplaatst.



Wat hebben veel mensen toch tegen sleutelen?? :?
 
2 schroefjes voor het zekeringenkastje (schroevendraaier zit in het gereedschapsbakje, handig verstopt achter het dr opgedrukte zijkapje).
Accu zit achter het rechterzijkapje, zadel dr af en je kunt er bij.

Alleen een schroevendraaier nodig voor het zekeringkastje, tenminste lekker handig 8-) .
 
Accu + zekeringenkastje onder het zadel, even openmaken met slot en je bent er bij een Bandit :Y

Jammer genoeg de laatste tijd ook meerdere keren nodig gehad B|
 
Goh, vreemd dat het zo lastig gaat met je FJR. Mijn fiets en Fazers hebben het gemakkelijk onder het zadel zitten. Ik zie tegenwoordig wel vaak dat sportfietsen de akku zo laag mogelijk hebben liggen en dus achter de onderkuip. De hoofdzekering zal daar dan ook wel zitten.
 
Mijn fiets heeft iets van 4 zekeringen, tot nu toe is er geeneen kaopt geweest. Hééérlijk...

Buiten dat ben ik binnen de 2 minuten aan de zekeringenkast, als het moet.
 
Heerlijk een Mille , kan gewoon tijdens het rijden al m'n zekeringen bekijken.
Zitten namelijk gewoon naast m'n dashboard. :]

De accu zit onder de buddy , ook erg makkelijk.

Grt Marco. :W
 
Goh, vreemd dat het zo lastig gaat met je FJR. Mijn fiets en Fazers hebben het gemakkelijk onder het zadel zitten. Ik zie tegenwoordig wel vaak dat sportfietsen de akku zo laag mogelijk hebben liggen en dus achter de onderkuip. De hoofdzekering zal daar dan ook wel zitten.
Was blijkbaar weinig plek op de reguliere plaatsen. Misschien moest de accu ver naar voren voor de gewichtsverdeling maar dan hadden ze de plek wel beter toegankelijk moeten maken. Nu moet ik voor de zekering 3 inbusbouten en 2 slecht bereikbare snelschroeven (kruiskop... en wat een plastic pruldingen trouwens) losmaken, en voor de accu zo ongeveer de halve binnenkuip loshalen waarbij het bij het terug plaatsen allemaal dan nét niet past.

Onder de buddy of achter een zijpaneel is dan echt een stuk handiger :)

Ach als je kijkt naar veel auto's van tegenwoordig... motorkap open en dan zie je nog niets zitten. Moest ooit bij een Espace de accu bereikbaar maken... ook al zo'n kloteklus. En dat verwacht je bij een auto eigenlijk echt niet.
 
bij een v-strom zitten ze ook gewoon lekker makkelijk bereikbaar onder de buddy, geen gekloot met schroeven en/of kappen dus :P
 
Kloteklussie vandaag in de kou... achterlichten/parkeerlichten deden het niet dus ff de zekeringen controleren.

Nou ff... niet met een FJR... :N

Topkuipdeel links met 5 boutjes en flink wat sleur en trekwerk (zijn klotedelen) los moeten wrikken om bij de zekeringen te komen. Met open- en dicht van de kuip ben je zo 10 minuten bezig (als je het netjes probeert te doen).

Aan de andere kant van de topkuip zit de accu, om daar bij te kopen moet je twee kuipdelen verwijderen. Ook zo'n kloteklus. Handig als je ff moet starten mbv startkabels (meermaals gebeurt, en dat soort zaken gebeuren natuurlijk altijd s' winters) :(

Bij jullie ook zo'n rotkarwei om er bij te komen? Meeste oudere motoren hebben de zooi onder de buddy zitten. Stuk handiger. Misschien dat ik bij m'n volgende motor voor aankoop ga checken of dat soort zaken makkelijk bereikbaar zijn.

Overigens zat m'n zekeringenkast onder de (koper)roest wat het probleem veroorzaakte. Alles er uit en ff de boel schoonmaken/inspuiten met WD40 loste zowel letterlijk als figuurlijk een hoop op :)
Mijn (ex)Fazer uit 2000 is niet oud :( .....


:+


(gewoon onder de buddy ;) ).
 
hmmzz......klik, zijkappie los.....klik, doorzichtig plastic dekseltje van de zekerings kast los..... :)

Als ik moet overstarten daarintegen........dat wil namelijk niet. De ABS en BoordPC zijn boven de accu geplaatst, dus als je bij de accu wilt moet de Pjoeter deraf, en dan wil ie al helemaal nie meer starten :P Ook al diverse malen gehad, en je bent snel 10 min. verder voor je alles eraf hebt.Ik ben nog van plan om een dikke + en - draad met stekkers aan de accu te bevestigen zodat ik hem ff aan een draaiende auto kan hangen a la startkabels, dan is de accu na 10 a 15 minuten weer boven Jan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan