stin's streetfighter

stin benzin

Die hard MF'er
7 mei 2004
934
0
Vorige week heb ik eindelijk een andere motor gekocht om te kunnen ombouwen naar een streetfighter. Het is een fzr600 geworden uit '92

garefoto.JPG


garefoto2.JPG


Diezelfde dag is de motor nog gestript geworden

gestript.JPG


En hier heb ik even snel de producten erop gelegd die ik al eens aangeschaft had
Ik heb 2 achterkanten gekocht een tijdje terug. Moet alleen nog even kijken welke het nu uiteindelijk gaat worden.

achterkant 1:
kont1.JPG


achterkant 2:
kont2.JPG

kont2a.JPG


Nu ben ik eens aan het rondkijken wat ik met de voorvork wil gaan doen. Graag wil ik er een mooie USD in, maar aangezien dit mijn eerste motor wordt die ik ga ombouwen is dat allemaal nieuw voor me.

Een andere achterbrug is ook absoluut een must, want nu zit er een 140 band in en dat is echt niks ;)
Het liefst zou ik een monobrug aanschaffen, maar deze zijn niet echt goedkoop en volgens mij helemaal niet makkelijk te monteren. Maargoed alles moet je een keer gedaan hebben :) dus wie weet.

Ik hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven hoe en wat met de voorvork. Misschien dat iemand ooit al eens een andere voorvork in een fzr600 heeft gezet en mij eens kan vertellen wat hij precies heeft gedaan.

Alvast bedankt
 
heb je al gekeken of de brug van een yzf750 er in past?
bij de oude fzr1000 past hij er vrijwel 1 op 1 in...

kan heel goed dat het bij de fzr600 anders is
maar je weet maar nooit ;)
anders informeer je toch ff bij de fzrclub.nl

suck6 ;)
 
Ben benieuwd hoe hij gaat worden!!

Ik zou voor het 1e kontje gaan, vind de 2e van de zijkant te iel en hoekig

ik heb nog wel een usd vorkje voor je, is niet helemaal 100, optisch zit er wat schade aan en 1 van de stellers voor uitgaande demping werkt niet meer helemaal... als je hem overspuit ziet hij er wel weer prima uit... wil er 200 voor hebben inclusief remklauwen en t-stuk. voor een remklauwen zijn een klein jaar geleden gereviceerd. hebben wel een nieuw lak laagje nodig. voor 30 meer mag je er oook 2 clipons en een gereviceerd rempompje bij hebben. Zit dus wel wat schade aan de vork, maar daar is de prijs ook naar... maak morgen ff een verkoop topic met piccies enzo, maar dacht ik zeg het vast ff ;)
 
post trouwens ff picies van die kontjes met de tank er bij, die is namenlijk ook vrij hoekig, en dan staat dat 2 kontje misschien weer wel goed...
 
Nu ben ik eens aan het rondkijken wat ik met de voorvork wil gaan doen. Graag wil ik er een mooie USD in, maar aangezien dit mijn eerste motor wordt die ik ga ombouwen is dat allemaal nieuw voor me.
Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen.

M.b.t. de UPSD misschien nog een tip: kijk goed naar de voorvorkpoten (de binnenpoten). Vaak bij oudere voorvorken zie je slijtagestrepen op de voorvork thv de rubbers. Als dat ietsie goudkleurig wordt of je ziet wat putjes, dan hou er rekening mee dat ze opnieuw moeten worden verchroomd. Lekkende rubbers KAN (hoeft dus niet) ook een eerste signaal zijn, dat de chroom op is. Dit verchromen kost rond de 200-300 euro (nog even los van de uurtjes en nieuwe rubbers). Ikzelf ben ooit eens door schade en schande wij geworden...... |(
 
post trouwens ff picies van die kontjes met de tank er bij, die is namenlijk ook vrij hoekig, en dan staat dat 2 kontje misschien weer wel goed...
persoonlijk vind ik ze alebij niet mooi (maar dat is meer omdat ik niet zo`n duitser ben)

ben benieuwd hoe hij gaat worden *D suc6
 
kleine hint, monobruggen zijn makkelijker te monteren dan andere. de uitlijning van het achterwiel etc is veel simpeler.

moest je intresse hebben, ik heb nog eentje van een mv agusta liggen :)
kost wel iets maar is prachtig ook natuurlijk.
 
ik vind de tweede het moois, lkkr minimaal en dat metal teken ben ik het ook mee eens. ben ook metal fan })

over die voorvork een asje is zo gedraait en kost niet zo veel. iedere voorvork kan er dus in..

Gr. Steven
 
heb je al gekeken of de brug van een yzf750 er in past?
bij de oude fzr1000 past hij er vrijwel 1 op 1 in...

kan heel goed dat het bij de fzr600 anders is
maar je weet maar nooit ;)
anders informeer je toch ff bij de fzrclub.nl

suck6 ;)


Brugje van een YZF heb ik nog liggen :Y

Verder leuk project zeker die Gemo kontjes zijn wel errrrrug duits, zou denk ik wel het zitvlak is platter leggen dan komt de zit beter in lijn

Groet Unlimited
 
Ziet er leuk uit. Ben zelf ook bezig met een Fzr 600 maar dan uit 89 type is volgens mij het zelfde. Fzr fighter project is mijn topic. Ik ga dit topic zeker even bijhouden.
 
Gebruik gewoon een brug uit een nieuwere fzr600.
Je hebt nu een overjarig model trouwens, want de (91?) 92 FZR heeft een enkele koplamp en de brug die ik hieronder noem.
Maar als je een brug uit een max 1993 fzr600 pakt kun je een dikker wiel kwijt en de brug is veeeeeeel mooier en dikker, plus dat het 1 op 1 paste.
 
ja jij :(
gaat me niet vertellen dat je dat eerste kontje voor rond de 250 euries op e-bay hebt gekocht he 3 weken terug ??


;) gaaf ding
 
heb je al gekeken of de brug van een yzf750 er in past?
bij de oude fzr1000 past hij er vrijwel 1 op 1 in...

Daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Heb het momenteel erg druk met mijn studie etc.

post trouwens ff picies van die kontjes met de tank er bij, die is namenlijk ook vrij hoekig, en dan staat dat 2 kontje misschien weer wel goed...

Zal in het weekend even nieuwe foto's nemen.

Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen.

M.b.t. de UPSD misschien nog een tip: en de rest --

Bedankt voor de tip 8-)


Dat word wel wat 8-)
En wat een mooie schuur zeg :Y

Hopelijk wordt het wat ja. De schuur is idd erg groot.
2 verdiepingen en nog een andere verdieping waar nog 200 m2 vrij is
maar daarvoor zou ik een lift moeten hebben dus dat blijft nog wel even vrij ;)


persoonlijk vind ik ze alebij niet mooi (maar dat is meer omdat ik niet zo`n duitser ben)

ochja, iedereen heeft zn eigen stijl.
Ik heb hoge achterkanten altijd mooi gevonden. Straalt in mijn ogen wat extreems uit en dat trekt me wel ;)


vind het 2de kontje erg mooi ...beetje als een metal teken
(Afbeelding)

Vond het een erg origineel zitje, maarja zal wel komen door die extreme megaprijs van die Duitsers. Maarja tegenwoordig verkopen ze ook via ebay waar de prijzen van gemo-fighters iets lager ligt, maar echt veel gaat niet van hun prijs af

Wordt vast een mooie streeFfighter!! ;) Sorry ik was melig!

hehe was me nog niet eens opgevallen

kleine hint, monobruggen zijn makkelijker te monteren dan andere. de uitlijning van het achterwiel etc is veel simpeler.

moest je intresse hebben, ik heb nog eentje van een mv agusta liggen :)
kost wel iets maar is prachtig ook natuurlijk.


Ik had idd al gezien dat je 2 monobruggen verkoopt. eentje was al weg geloof ik.
Maarja die MV agusta achterbrug is iets te hoog gegrepen voor mij qua budget op dit moment.

ik vind de tweede het moois, lkkr minimaal en dat metal teken ben ik het ook mee eens. ben ook metal fan })

over die voorvork een asje is zo gedraait en kost niet zo veel. iedere voorvork kan er dus in..

Dat is wel fijn om te horen dat alles erin zou passen. Alleen moet ik dan eens erachterkomen wat ik allemaal moet gaan aanschaffen

Kontjes vind ik beiden wel goed!
Allebei Gemo Fighters toch?
Spy-spatbordje vind ik minder..

Die met dat metalteken is sowieso van gemo-fighters. Die andere volgens mij niet. Tenminste ik zie die andere niet op hun site staan.

Dat spatbordje ga ik ook verkopen. Vind het sowieso niet erbij passen. Ik heb het originele spatbord nog liggen van de fzr, misschien dat ik dat nog ga verzagen anders als ik niks leuks tegenkom


Brugje van een YZF heb ik nog liggen :Y

Verder leuk project zeker die Gemo kontjes zijn wel errrrrug duits, zou denk ik wel het zitvlak is platter leggen dan komt de zit beter in lijn

Groet Unlimited

Zitvlak moet inderdaad platter. Heb ze veels te ver naar achter gelegd, maarja was even voor een beeld te krijgen hoe het zou staan ;)
Over die YZF brug, ik zou eens moeten opmeten hoe breed alles is en dan stuur ik je wel een email als je hem nog zou hebben

als je de laatste niet gaat gebruiken, mail mij dan even.

ik zie die nog wel op men volgende project zitten.

Gr. Steven

Als die weggaat zal ik je wel een email sturen.

Ziet er leuk uit. Ben zelf ook bezig met een Fzr 600 maar dan uit 89 type is volgens mij het zelfde. Fzr fighter project is mijn topic. Ik ga dit topic zeker even bijhouden.

Ik kijk ook vaker in jouw topic. Lekkere achterkant heb je op je motor zitten daar

Gebruik gewoon een brug uit een nieuwere fzr600.
Je hebt nu een overjarig model trouwens, want de (91?) 92 FZR heeft een enkele koplamp en de brug die ik hieronder noem.
Maar als je een brug uit een max 1993 fzr600 pakt kun je een dikker wiel kwijt en de brug is veeeeeeel mooier en dikker, plus dat het 1 op 1 paste.

Dan moet ik inderdaad eens even naar gaan kijken. Zou wel een makkelijke oplossing zijn.

ja jij :(
gaat me niet vertellen dat je dat eerste kontje voor rond de 250 euries op e-bay hebt gekocht he 3 weken terug ??


;) gaaf ding

Nope, dat was ik iig niet ;)


 
Laatst bewerkt:
@ stin tnx man ik had voro dat ik deze kont zag die ik nu heb ook al een oogje op die kont van Gemmo. Goeie keus hoor.

Grtz Rob
 
Heb je een adres voor me, want da's niet veel?


Zo snel niet bij de hand, kan wel ff zoeken, is in Zwolle en die jongen adverteert op marktplaats ermee :)


edit:

Wij kunnen Uw voorvorkpoten opnieuw voor U verchromen. Alle putjes, krasjes, lichte deukjes en/of event. lekkage verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Prijs geldt per poot, tot 1 mm chroom. Meer dan 1 mm slijtage/aantasting is geen probleem, echter dan moet er een nikkellaag onder.
Ook is enige kromheid geen probleem, is wel meerprijs.

Bij binnenkomst worden de poten ontchroomd, dan geslepen, dan krijgen ze hun nieuwe hardchroomlaag en daarna worden ze teruggeslepen naar de originele/gewenste maat.

Daarna heeft U tussen de 200/300 micron op Uw poten, terwijl origineel misschien nog niet eens 10 micron is.

Ook voor Duitsland (gabelstandruhre oder gabelholme) en Belgie (vorkbenen) mogelijk.

Tevens kunnen wij ook big-ends voor U opnieuw verchromen. Prijs op aanvraag.
Tel. 0650624488 (bellen na 1800 uur of in het weekend, of via de mail).
 
Laatst bewerkt:
Gebruik gewoon een brug uit een nieuwere fzr600.
Je hebt nu een overjarig model trouwens, want de (91?) 92 FZR heeft een enkele koplamp en de brug die ik hieronder noem.
Maar als je een brug uit een max 1993 fzr600 pakt kun je een dikker wiel kwijt en de brug is veeeeeeel mooier en dikker, plus dat het 1 op 1 paste.

Helaas heb ik nu de poen niet en weet ik ook niet hoe je een link aanmaakt maar kijk ff bij marktplaats onderdelen Yamaha. Daar wordt zo'n brug aangeboden voor €100 (is niet te gek dacht ik). Beetje chroom erop en klaar (Of zwart blazen ofzo). en bij verdere advertenties vd adverteerder ook nog een '94 wiel met band voor €125. Nog een beetje bieden en misschien heb je de buit voor een nog redelijker prijs binnen. zuc6
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan