Opknappen honda cbx 650e Nighthawk

smark

MF'er
21 jun 2004
149
0
doetinchem
Net voordat de winter ons land binnen kwam heb ik nog een fijn stukie gereden! helaas tijdens dat stukie sturen merkte ik dat mijn versnellingsbak in de vierde versnelling haperde en boven een bepaalde toerental eruit vloog.

Erg balen! ik naar de garage om te vragen wat een setje tandwielen zou kosten voor het repareren van de versellingen! bleek dat dat nog niet zo eenvoudig was! ik moest ook gelijk alle andere versnelingen vervangen! de gaffeltjes enz . '( dus ff vragen wat dat ongeveer zou gaan kosten!

schrik niet ongeveer 600 eurotjes! vond ik erg veel geld!! :Y

Besloten om maar een rond te kijken naar een vervangdt blok! en jawel hoor kom er eentje ophalen bij Motorshop Elferink in Oldenzaal voor 250 euro! :9~

prijs klok me beter in de oren!! het blok met een kilometerstand van 27.800km moestik dan maar even komen ophalen!

Dat heb ik toen dus maar gedaan! staat nu in de schuur!

Ik dacht nou dan kan als ik alles er nog vanaf sloop gelijk mooi opknappen!
Het volgende heb ik in de planning:

1. frame gridstralen samen met achterbrug, bok en onderste kroonplaat!
2. deze onderdelen laten coaten!
3. stalen remleidingen aanlegen (schijnt enorm verschil te zijn) (is nog wel een optie!! is best kostbaar namelijk)
4. gelijk alles wat ik in handen heb en onderweg tegenkom overwegen om op te knappen!
5. nieuwe balhoofdlager plaatsen! (weet iemand hoe dat precies moet??)
6. evet andere dingetjes! :]
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je denkt van zou het blok het wel doen, maar deze mevrouw verzekerede me dat hij het doet heb zelfs oude onderdelen gezien en de kilometerstand ervan gezien! nogmaal ik ga ervan uit dat ie het doet! O-)

Ow ja hier het onderander het frame dat ik vanmorgen heb weg gebracht!
full


Alles is naar sheerenberg gebracht naar dijkman coating!
 
Laatst bewerkt:
Als adres voor het poedercoaten heb ik dijkmancoating in s'heerenberg gevonden, dit aders heb ik via mijn pa! Morgen eens vragen of zij ook motorframe en onderdelen willen coaten! Denk van wel, toch maar ff vragen voor de zekerheid morgen!

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? let me know!!

Ooh ja een foto van het aftuigen! haha gaat wel makkelijk! heb overal maar foto's van gemaakt als ik het dadelijk weer in elkaar zet! zal wel minder
makkelijk zijn! _O-
full


Tevens ben ik op zoek naar nieuwe balhoofdlagers weet iemand waar ik die kan kopen?? en of ze nog te kopen zijn?? type motor is honda cbx 650e Nighthawk.
 
Laatst bewerkt:
Misschien raar maar op diesite die je aangeeft staat wel onder mijn type motor het type balhoofdlager maar dit is een ander soort! zijn namelijk kegetjes ik heb nu kogeltjes! past dit dan wel? zal voor de zekerheid anders morgen of zo bij de garage vragen.

Elke dealer verkoopt nog setjes voor jouw motor, heel veel Honda's hebben nu nog dezelfde maat.
En inderdaad krijg je nu twee conische lagers ipv kogels.
:Y
 
Aangezien de vorige picture,s :Y
U is helemaal de happy, de pypy :Y .
Maar pas op dat je kosten in de hand houdt,ik bedoel daarmme,
een motor heeft een bepaalde waarde,

Later heb je voor de fiets, een vermogen besteedt,waarvan je later denk tjee, had ik ook en goede... motor voor knnen kopen. O-)
 
Jah ook daaraan heb ik gedac
ht!
lagers 45
uitlaat pakking 5
olie plus filter plus bogie 55
gridstralen plus coaten frame 200
stalen remleidingen 80 (is waar in nu nog vraagtekens bij heb of ik het moet doen)
ooh jah en het blok 250 euro
totaal 635 euro! (wel een hoop centjes)

Heb laatst een keer gevraagd wat ik ervoor trug zou krijgen als ik heb bij de garage zou inruilen voor een andere. kreeg er 1500 euro voor terug. De waarde zal neem ik aan niet veel meer stijgen!
 
Alsof ik de was aan het drogen was _O-

full


Was me wel een klusje! dit zijn de plaatmaterialen die nodig aan een verflaagje toe waren! heb ervoor hammrite gebruikt! (werkt perfect)

Onderdeeltjes waren:
1. duosteunhouderplaat! mmhh kn het niet anders noemen!
2. accuhouder
3. kentekenhouder
4. achterspatbordhouder! hier zitten alle onderdlen van de achterkant aan vast! en kot veel in aanmerking met weer!

Tevens heb ik alles nu bij de coater liggen! heb er nog geen plaatje van maar zodra ik dat heb zet ik het erop!!
 
Mooi projekt,

bij Laman in Alphen aan de Rijn kan je de lagers ook bestellen, alleen veel goedkoper. Ben zelf ook bezig met opknapprojekt van de CBX650e Nighthawk, (het projektstaat nu alweer weken stil, zal wel een 10 jarenplan worden :X )
Ik heb veel info van deze site afgehaald:

http://www.userweb.nl/motoren/cb650sc/index.htm

Veel succes

Marco


Klopt dit ken ik heb deze man ook wel eens gesprokken! Weet niet precies wat zijn vorderingen zijn op dit moment maar geloof dat hij tijdens een ritje een tandwiel kwijlt raakte! (werd door het blok geperst) zit nu een groot gat in zijn cbx 650 blok!

Ja werd onder andere gestimuleerd door hem om mijn motor op te knappen! hahah

 
Laatst bewerkt:
Leuk projectje :P

Komt me een beetje bekend voor O-) Pimping my bike....

Ik heb trouwens voor het terug plaatsen van het blok de carterdeksel eraf gehaald... kost je een paar eurie voor een nieuwe pakking maar je hangt het blok er dan zo weer in!


Heb het even doorgelezen jou projectje! tjee wat gaat dat wel niet voor iets moois worden zeg! trouwens hoe heb jou die carb zo schoon gekregen? waarom een andere luchtfilter erop? mmhh week nie of ik dat ook doe werkt allemaal goed bij mij! (krijg je er veel vermogen bij als je dit zo doet??) :?
 
coaten doe ik meestal in 's heerenberg, daar achter op het industrieterrein (weet zo ff naam niet meer uit mijn hoofd)

goede kwaliteit, maar ook wel prijzig, voor mijn rs250 frame met carterdeksels en veel klein spul betaalde ik vorige zomer 250 euro.

zolang je het maar niet naar coates in halle brengt..... dat is echt een afrader.

misschien ken je me wel, jij hebt toch stage gelopen bij de heidesmid? ik werk daar zaterdags/vakanties.

Klopt! ja al wel weer ff terug! het bedrijf wat je bedoed is dijkman coating in sheerenberg, daar heb ik ook mijn spulletjes heen gebracht! alles voor 200 euro!
 
Gaaf man!

Ik heb echt precies dezelfde motor! uit 85, een jaartje jonger dan ik ben!

Mijnes rijdt wel maar de accu laadt alleen niet bij dus ik ga hem maar ff wegbrengen want ik ben dat ge*** zat. (Is er iets waar dit model altijd last van heeft?) regulator is vervangen maar dat was het niet ... hahaha

Mijn onderdelen die ik vervangen heb trouwens ook bij elferink besteld!

Succes drmee!
 
Heb het even doorgelezen jou projectje! tjee wat gaat dat wel niet voor iets moois worden zeg! trouwens hoe heb jou die carb zo schoon gekregen? waarom een andere luchtfilter erop? mmhh week nie of ik dat ook doe werkt allemaal goed bij mij! (krijg je er veel vermogen bij als je dit zo doet??) :?

Doe er andere filters op omdat het standaard luchtfilterhuis gaar is... Is aan alle kanten gescheurd. kon misschien wel 1 op de sloop vinden, maar dit staat wel net zo stoer natuurlijk :P En extra vermogen? Niet zo belangrijk bij deze motor ;)
 
Gaaf man!

Ik heb echt precies dezelfde motor! uit 85, een jaartje jonger dan ik ben!

Mijnes rijdt wel maar de accu laadt alleen niet bij dus ik ga hem maar ff wegbrengen want ik ben dat ge*** zat. (Is er iets waar dit model altijd last van heeft?) regulator is vervangen maar dat was het niet ... hahaha

Mijn onderdelen die ik vervangen heb trouwens ook bij elferink besteld!

Succes drmee!

Hoi heren (en mogelijkerwijs Dames)

Het verhaal dat je vindt op www.userweb.nl/motoren/Cb650 komt dus uit mijn koker.
Status van het project is knudde omdat het buiten nogal koud is en de luxe die Mark zich blijkbaar kan permiteren (in de woonkamer) moet ik helaas ontberen.

Het gat dat in mijn blok zit is ter grote van een ouderwets duppie, niet zo heel gigantisch groot. Het blok ligt er bijna weer naast, daarna moet het uit elkaar om te onderzoeken waarom het er zit.

Dan over het stukje quote hierboven: (copy paste van mijn site)

[Mover start]

De dynamospoelen (alternator) bestaat uit twee spoelen. De binnenste spoel is voor het (magneet-) veld van de dynamo als deze stuk is merk je dat pas als de motor heet is omdat de dynamo achter de cilinders geplaatst is. Als de laadstroom wordt gemeten blijkt die perfect te zijn maar na een paar uur rijden in een stad slaat de motor af en is de accu leeg. Dynamo kun je laten reviseren bij http://www.sevior.nl/ sindsdien is het probleem opgelost en laad hij bij als de beste.

[Mover end]

Bedenk overigens dat de dynamo pas laad vanaf ca 2000 tpm.

Nog een tip, vraag aan Mark wat hij wil hebben voor de dynamo van zijn oude blok, revisren moet bijna wel duurder zijn.

Silkroad
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan