125/250 topic deel 27 'nog even overwinteren'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik een 4takt had zou ik met motul 300V rijden, heb zelf motul 800 en motul transoil expert 10w40 in mijn 2stroke.
 
In mn KTM 250 2takt zat 15W40 blokolie, nu heb ik 10W50. Kan geen kwaad toch?
 
Motul 7100 heb ik ook in de 4takt. 300v is mij te duur.

Zolang het geen action olie is, zal het allemaal wel goed zijn.
 
Motul 7100 heb ik ook in de 4takt. 300v is mij te duur.

Zolang het geen action olie is, zal het allemaal wel goed zijn.
Wat zou er mis zijn met Action olie? Ik durf het zelf niet te gebruiken, maar waarom weet ik eigenlijk niet. Siliconenspray werkt ook best en het kost 1/10 ofzo. :+ Om maar wat te noemen.
 
Ach 10w40 jaso-ma olie voor natte plaat koppeling kan toch prima?

De Jaso Ma en Mb normen zijn speciaal opgezet voor motorfietsen.
Er is altijd al spraakverwarring geweest over motorolie en olie voor motoren.

Olie die aan de omschrijving ,,Jaso ma" voldoet, is een olie die voldoet aan de eis: Geschikt voor verbrandingsmotoren en versnellingsbakken met natte platenkoppeling.

De gewone motorolie, zoals van de action, is bedoeld verbrandingsmotoren en is niet geschikt voor versnellingsbakken en een natte platenkoppeling.
 
De Jaso Ma en Mb normen zijn speciaal opgezet voor motorfietsen.
Er is altijd al spraakverwarring geweest over motorolie en olie voor motoren.

Olie die aan de omschrijving ,,Jaso ma" voldoet, is een olie die voldoet aan de eis: Geschikt voor verbrandingsmotoren en versnellingsbakken met natte platenkoppeling.

De gewone motorolie, zoals van de action, is bedoeld verbrandingsmotoren en is niet geschikt voor versnellingsbakken en een natte platenkoppeling.
jaso mb is niet geschikt voor motorfiets, gaat je koppeling slippen
 
De Jaso Ma en Mb normen zijn speciaal opgezet voor motorfietsen.
Er is altijd al spraakverwarring geweest over motorolie en olie voor motoren.

Olie die aan de omschrijving ,,Jaso ma" voldoet, is een olie die voldoet aan de eis: Geschikt voor verbrandingsmotoren en versnellingsbakken met natte platenkoppeling.

De gewone motorolie, zoals van de action, is bedoeld verbrandingsmotoren en is niet geschikt voor versnellingsbakken en een natte platenkoppeling.

Jaso ma is gewone motorolie zonder frictie modifiers.. als je nog oude motorolie heb staan van sg kwaliteit kan het erin.. de Techno olie enook andere oliën is geen jaso ma of sg olie maar dat wil niet zeggen dat er molibdeen of andre frictie modifiers in zitten.. gewoon erin klappen en kijken of tie gaat sllippen.. :+
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met stickers plakken op gebruikt plastic?
Wil de nummerplaatstickers op mijn ktm plakken maar heb eigenlijk niet zon zin een nieuwe filterbak te kopen, want daar zitten die nummerplaten dus aan.
Het is me laatst door iemand afgeraden om op gebruikt plastic stickers te plakken. Iemand hier nog een zinnige mening over :P?
 
Iemand ervaring met stickers plakken op gebruikt plastic?
Wil de nummerplaatstickers op mijn ktm plakken maar heb eigenlijk niet zon zin een nieuwe filterbak te kopen, want daar zitten die nummerplaten dus aan.
Het is me laatst door iemand afgeraden om op gebruikt plastic stickers te plakken. Iemand hier nog een zinnige mening over :P?

dus thuis kan je ook maar 1 keer behangen?
 
Iemand ervaring met stickers plakken op gebruikt plastic?
Wil de nummerplaatstickers op mijn ktm plakken maar heb eigenlijk niet zon zin een nieuwe filterbak te kopen, want daar zitten die nummerplaten dus aan.
Het is me laatst door iemand afgeraden om op gebruikt plastic stickers te plakken. Iemand hier nog een zinnige mening over :P?

Kan prima, mits het gewoon vet vrij is... die lijm van die stickers hecht praktisch op alles goed. Heb een zomer zonder stickers gereden en er toen voor de verkoop wat op geplakt. Ging keurig... en Thijs hier heeft vervolgens nog een seizoen met die stickers rond gereden...
 
Iemand ervaring met stickers plakken op gebruikt plastic?
Wil de nummerplaatstickers op mijn ktm plakken maar heb eigenlijk niet zon zin een nieuwe filterbak te kopen, want daar zitten die nummerplaten dus aan.
Het is me laatst door iemand afgeraden om op gebruikt plastic stickers te plakken. Iemand hier nog een zinnige mening over :P?

Kan prima, mits het gewoon vet vrij is... die lijm van die stickers hecht praktisch op alles goed. Heb een zomer zonder stickers gereden en er toen voor de verkoop wat op geplakt. Ging keurig... en Thijs hier heeft vervolgens nog een seizoen met die stickers rond gereden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan