125/250 topic deel 28:De zon begint te schijnen

De routing van de kabel wel zoals origineel? De kabels zijn tijdens productie gevormd naar deze routing en kunnen dus stroef lopen wanneer die net anders loopt.
 
Hij gaat dus al minder soepel als ik hem in het gashandvat monteer. Het gashuis werkt echt 100% en daarin kan de kabel maar op 1 manier lopen. Buitenkabel van duwkabel loopt gewoon langs de trekkabel op. Gewoon heel natuurlijk.

Het rare is dat zodra de duwkabel in de hendel wordt gemonteerd gaat t al stroef ook al laat ik de buitenkabel gewoon over mn stuur van rechts naar links laat lopen zonder deze aan te sluiten.. En in de gashendel kan alles maar op 1 manier, sluit netjes aan en is vervangen door origineel spul. Demonteer ik de duwkabel vervolgens weer dan werkt t echt perfect en schiet terug zoals het hoort. Maar dan door de veer en niet door de duwkabel :9
 
Hij gaat dus al minder soepel als ik hem in het gashandvat monteer. Het gashuis werkt echt 100% en daarin kan de kabel maar op 1 manier lopen. Buitenkabel van duwkabel loopt gewoon langs de trekkabel op. Gewoon heel natuurlijk.

Het rare is dat zodra de duwkabel in de hendel wordt gemonteerd gaat t al stroef ook al laat ik de buitenkabel gewoon over mn stuur van rechts naar links laat lopen zonder deze aan te sluiten.. En in de gashendel kan alles maar op 1 manier, sluit netjes aan en is vervangen door origineel spul. Demonteer ik de duwkabel vervolgens weer dan werkt t echt perfect en schiet terug zoals het hoort. Maar dan door de veer en niet door de duwkabel :9
Nieuwe kabel al geprobeerd :? Misschien is je huidige kabel wel aan het stukgaan en rafelt hij ergens in de "buis", logisch dat hij dan stroef gaat. Ik lees wel hierboven dat je wat vervangen hebt, maar is dat de gaskabel of de gashendel :?
 
en goed en veul vet met de kabel doen als je hem in de buitenkabel duwt
Hier ben ik geen fan van, vet trekt vuil aan en vuil geeft problemen. Maar zelfs dit heb ik gedaan als laatste redmiddel zonder resultaat :')

Heb inmiddels de duwkabel eraf gesloopt (binnenkabel). Volgende week eens met weer een nieuwe kabel proberen. Nu gaat het gas echt beter dan ooit. Maar dus wel zonder duwkabel en dat zal de bedoeling niet zijn...

Omdraaien van de duw- en trekkabel gaat niet, omdat hier kunststof aan zit dat precies in de gashendel valt. Als je de kabels omdraait krijg je de gashendel niet meer dicht geschroefd.

Maar bedankt zover
 
Laatst bewerkt:
Hier ben ik geen fan van, vet trekt vuil aan en vuil geeft problemen. Maar zelfs dit heb ik gedaan als laatste redmiddel zonder resultaat :')

Heb inmiddels de duwkabel eraf gesloopt (binnenkabel). Volgende week eens met weer een nieuwe kabel proberen. Nu gaat het gas echt beter dan ooit. Maar dus wel zonder duwkabel en dat zal de bedoeling niet zijn...

Omdraaien van de duw- en trekkabel gaat niet, omdat hier kunststof aan zit dat precies in de gashendel valt. Als je de kabels omdraait krijg je de gashendel niet meer dicht geschroefd.

Maar bedankt zover
Vreemd verhaal, maar laatst zelf gemerkt, en zou best een kunnen helpen, vervang de bougie eens :? Ben benieuwd of dat oplossing bied :X :P
 
neef van mij heeft nog een letterlijke schuurvondst staan, staat al meer dan 15 jaar in de hooischuur!
volgens mij is het een 1989, hij heeft namelijk nog geen HPP cilinder.

nu is mijn vraag, is er iemand bekend met Mototech tuning? ik had er nog nooit van gehoord. is dus mototech getuned i.c.m. een Samba racing uitlaat.

CNl5Pe3U8AEBPqi.jpg
 
Zijn er nog mensen naar de GP van Assen geweest? Het schijnt echt 1 van de betere GP's te zijn geweest. 35.000 man publiek en zeer goede sfeer en wedstrijd. Volgend jaar mocht het weer zijn wellicht ook maar heen. :)
 
Heb wel cilinders gezien die bewerkt waren en mototech op stond, waren veel te veel bewerkt, type tuner "grotere gaten = beter" ;-)
 
@Niels: daar wil ik hem zelf ook wel voor, 200.- mag ook nog wel ;-)

@Dirk: ok, hij loopt wel goed met deze setup. lang geen Mugen of HRC natuurlijk ;-)
 
Zijn er nog mensen naar de GP van Assen geweest? Het schijnt echt 1 van de betere GP's te zijn geweest. 35.000 man publiek en zeer goede sfeer en wedstrijd. Volgend jaar mocht het weer zijn wellicht ook maar heen. :)

Ben er geweest. Denk niet dat ze aan de 35.000 zaten, ook niet over 2 dagen. Hoorde rond de 15.000.
Sfeer was goed, baan zag er in mijn ogen ook vet uit. Scheelde wel dat de wedstrijden vrij spannend waren. Kreeg wel een houten reet op die stoeltjes daar. Je zit al gauw 4uur achtereen als je wat races wilt kijken. Vind persoonlijk erg jammer dat ze niet een deel langs de baan toegankelijk hadden gemaakt om te kunnen staan.
Al met al zeker voor herhaling vatbaar, voor zo'n eerste GP vond ik het bijzonder moeiteloos en soepel lopen, geen grote ergernissen. Hulde voor de organisatie en vrijwilligers.
 
Laatst bewerkt:
Ben er geweest. Denk niet dat ze aan de 35.000 zaten, ook niet over 2 dagen. Hoorde rond de 15.000.
Sfeer was goed, baan zag er in mijn ogen ook vet uit. Scheelde wel dat de wedstrijden vrij spannend waren. Kreeg wel een houten reet op die stoeltjes daar. Je zit al gauw 4uur achtereen als je wat races wilt kijken. Vind persoonlijk erg jammer dat ze niet een deel langs de baan toegankelijk hadden gemaakt om te kunnen staan.
Al met al zeker voor herhaling vatbaar, voor zo'n eerste GP vond ik het bijzonder moeiteloos en soepel lopen, geen grote ergernissen. Hulde voor de organisatie en vrijwilligers.
:} Mag ook weleens gezegd worden!
 
Wel link hier en daar vond ik op de foto's en TV. Vooral in de pitsstraat. Als je echt de controle kwijt was kon 't best eens zeer doen, maargoed dat doen bomen op de baan ook wel.
 
Ben er geweest. Denk niet dat ze aan de 35.000 zaten, ook niet over 2 dagen. Hoorde rond de 15.000.
Sfeer was goed, baan zag er in mijn ogen ook vet uit. Scheelde wel dat de wedstrijden vrij spannend waren. Kreeg wel een houten reet op die stoeltjes daar. Je zit al gauw 4uur achtereen als je wat races wilt kijken. Vind persoonlijk erg jammer dat ze niet een deel langs de baan toegankelijk hadden gemaakt om te kunnen staan.
Al met al zeker voor herhaling vatbaar, voor zo'n eerste GP vond ik het bijzonder moeiteloos en soepel lopen, geen grote ergernissen. Hulde voor de organisatie en vrijwilligers.

Ik las dit net. Ze kunnen dus iig wel uit qua kosten. Dat vroeg ik mij vooral af.

"MOTORCROSS - De eerste Motocross Grand Prix op het TT Circuit in Assen is dit weekend door 35.000 mensen bezocht.

Dat zegt organisator Lee van Dam. De trainingen en kwalificaties trokken gisteren zo'n 10.000 mensen. Op de wedstrijden van vandaag kwamen ongeveer 25.000 mensen af. Van Dam had 10.000 betalende bezoekers nodig om uit de kosten te komen."
 
Terug
Bovenaan Onderaan