125/250 topic deel 28:De zon begint te schijnen

Goeiedag crossers,

Ik ben Johan, ben nieuw hier op het forum.
Moet nog even uitzoekken hoe alles werkt hier.
Ik heb 1 ktm mx 540 van 1987, foto´s comming soon
heb nog een ktm 500 gs enduro van 1993, Foto, comming soon
honda cr 250 1993 heeft vroeger gereden bij het duitse Sarholz-Team. :)

http://myalbum.com/photo/Ispn8ysDnG1d_JzYoaj/1k0.jpg
http://myalbum.com/photo/6r4rLUqOT5Ka/1k0.jpg

Heeft iemand nog het binnenwerk van een kickstarter van een honda cr 250?

mqAR0R8_o_v2MdW5n9hNC6w.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goeiedag crossers,

Ik ben Johan, ben nieuw hier op het forum.
Moet nog even uitzoekken hoe alles werkt hier.
Ik heb 1 ktm mx 540 van 1987, foto´s comming soon
heb nog een ktm 500 gs enduro van 1993, Foto, comming soon
honda cr 250 1993 heeft vroeger gereden bij het duitse Sarholz-Team. :)

http://myalbum.com/photo/Ispn8ysDnG1d_JzYoaj/1k0.jpg
http://myalbum.com/photo/6r4rLUqOT5Ka/1k0.jpg

Heeft iemand nog het binnenwerk van een kickstarter van een honda cr 250?

[afbeelding]

Mooi ding dat sarholz apparaat!! :}

Wat is er precies mis je kickstart systeem? tandjes verleten? Kun j evt nog wel wat strak maken met een vijltje
 
Wat heeft men hier voor rugprotectie? De laatste tijd zijn rugblessures wel erg in trek, ben wel eens benieuwd. Een normale bodyprotector beschermd de onderrug helemaal 0 en de niergordel houdt ook lang niet alles tegen.. Een rugprotector zoals ik die heb voor de racer lijkt me niet ideaal, even als een protectievest. Zijn hier nog goede alternatieven voor?
 
De beste bescherming is zorgen dat je fit bent.... oftewel gewoon zorgen dat je niet valt. Een beetje risico blijf je altijd houden.
 
De beste bescherming is zorgen dat je fit bent.... oftewel gewoon zorgen dat je niet valt. Een beetje risico blijf je altijd houden.

:^ :^ :^

heb 1x met zo'n protectie vest gereden.
man man man wat kut.

rijd gewoon totaal niet confortabel vond ik.
 
Kwestie van wennen en niet 1x dragen. Zelfde als een fiets/motor helm. Is gewoon niet lekker dan maar je went er snel aan en hebt het dan niet meer door. Sterker, zonder hel rijdt het dan voor geen kut. Puur gewenning. Ik heb zo'n vest maar heb daar geen problemen mee. Je rug is misschien groter afgeschermd maar heel veel verschil met een normale protectie voor je rug is het ook weer niet. Elle boog beschermers zijn wel lekker bij vallen.
 
Ik vind zo'n vest een beetje overdreven eerlijk gezegd. Maar goed, moet iedereen voor zichzelf weten. Elleboogbeschermers heb ik ook een tijdje aan gehad in het begin. Het probleem is een beetje dat de cross shirts van tegenwoordig totaal niet ontworpen zijn op die dingen en dat dat dus ook niet lekker zit. Of je moet in een cross shirt rijden wat 2 maten te groot is.
 
Kwestie van wennen en niet 1x dragen. Zelfde als een fiets/motor helm. Is gewoon niet lekker dan maar je went er snel aan en hebt het dan niet meer door. Sterker, zonder hel rijdt het dan voor geen kut. Puur gewenning. Ik heb zo'n vest maar heb daar geen problemen mee. Je rug is misschien groter afgeschermd maar heel veel verschil met een normale protectie voor je rug is het ook weer niet. Elle boog beschermers zijn wel lekker bij vallen.

:^
 
Mooi ding dat sarholz apparaat!! :}

Wat is er precies mis je kickstart systeem? tandjes verleten? Kun j evt nog wel wat strak maken met een vijltje

Thnx El Snorro, die Honda heb ik een maand geleden gekocht in Duitsland, een knappe motor voor zn leeftijd, en loopt als nieuw.
Het drok motortje dat kan ik je wel vertellen. :]
Komt her en der wat nieuwe plastic op zoals voorspatbord, en witte nummer schilden, en zwarte Strickers met witte nummers erin, die stickers laat ik maken, en dat Sarholz laat ik zitten. (binnenkort een update. )

Als ik hem aan kick, dan glijd die er soms overheen.
Dat wil ik zo snel mogelijk klaar hebben, ik denk zelf dat het beste is een andere erin.
Dan is het probleem opgelost.
Waar kan ik zon ding kopen?
En zit er misschien verschil in cr blokken? past het ook van een jonger blok?

Met vriendelijke groet, Johan
 
Ik heb net een andere motor gekocht en nu wil ik graag de vering op mijn gewicht laten zetten. Ik heb goede verhalen gehoord hier over OS Racing. (kwa prijs/kwaliteit) Wat gaat het kosten om de vering daar op mijn gewicht te laten zetten?
 
Ik denk tussen de 1 en 1000 euro, voor het exacte bedrag kun je ook even bellen met OS Racing?
 
Ik heb net een andere motor gekocht en nu wil ik graag de vering op mijn gewicht laten zetten. Ik heb goede verhalen gehoord hier over OS Racing. (kwa prijs/kwaliteit) Wat gaat het kosten om de vering daar op mijn gewicht te laten zetten?

ligt er een beetje aan wat er allemaal moet gebeuren maar meestal tussen de 250 en 300 euro.
 
Meegereden?
Ik kom wel supporteren bij RBKO, wel zorgen dat je dan zondags mag starten he ;)

ja heb meegereden,
het rijden was een groot drama, eerste manche als laatste moeten starten, tweede manche doodgeremt net voor de bocht na het rechte stuk, reed er een achterop kon ik weer achteraan beginnen.
maar wel leuke dag gehad
 
ja heb meegereden,
het rijden was een groot drama, eerste manche als laatste moeten starten, tweede manche doodgeremt net voor de bocht na het rechte stuk, reed er een achterop kon ik weer achteraan beginnen.
maar wel leuke dag gehad

Viel wel mee bij mij. 2 jaar meegereden en 2X uit gereden. Op een MX2 machine tussen alle kanonnen. Ik vond het prachtig. Wel een lange koude dag maar meer dan waard!
 
Viel wel mee bij mij. 2 jaar meegereden en 2X uit gereden. Op een MX2 machine tussen alle kanonnen. Ik vond het prachtig. Wel een lange koude dag maar meer dan waard!


zeker voor herhaling vatbaar, volgende keer doe ik zeker weer mee, zoutelande staat ook al op de planning
 
Terug
Bovenaan Onderaan