125/250 topic deel 28:De zon begint te schijnen

Is zon strandcross nou zo slecht voor je motor als je altijd hoort??

Of gewoon een dikke laag wd40/siliconespray op je motor en dan zit het wel goed?
 
Ach nee... gewoon dezelfde dag nog heeel goed afspuiten met koud water. Dan heeft dat zout helemaal geen tijd om zn werk te doen.

Een wegmotor is toch ook niet na een ritje pekel afgeschreven?
 
Valt allemaal wel mee ja. Eerder de binnenkant van de motor die goed op zn donder krijgt door het lange rechte stuk volgas paar KM lang en soms weinig koeling door verstopte rads.

Magnesium onderdelen zijn wel weer extra kwetsbaar voor zout.
 
Tijdje geleden op een strandcross geweest, en daar reden ze steeds meer door het water (kwam gewoon omhoog door het zand) maar ik zou het niet graag doen hoor. Stel, om 11 uur training, en 20 uur thuis, dan heeft t zout toch uurtje of 9/10 om lekker op blank alu in te vreten... Mij niet gezien, los van elektronicastoringen, want daar komt het tijdens volgas rijden zeker bij/in, en de vraag is of je met wassen alles er uit krijgt.

Vorig jaar zelfs met offroadritten gehad, pekel op de weg, motor op open aanhanger. Eind van de dag brommer direct goed afgespoten maar je ziet gewoon dat het blok al aangetast is.
 
Laatst bewerkt:
Is zon strandcross nou zo slecht voor je motor als je altijd hoort??

Of gewoon een dikke laag wd40/siliconespray op je motor en dan zit het wel goed?


heb mijn motor uit elkaar gehaald, remblokken eruit enz. en daarna goed inspuiten met vaselinespray, als je thuiskomt gewoon goed afspuiten en droogblazen, en daarna helemal in de siliconenspray
 
Laatst bewerkt:
heb mijn motor uit elkaar gehaald, remblokken eruit enz. en daarna goed inspuiten met vaselinespray, als je thuiskomt gewoon goed afspuiten en droogblazen, en daarna helemal in de siliconenspray

Beste is ook de dag erna de crossbaan op en nogmaals afspuiten. :)
Werkt goed na een strandcross. Energie zat. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar zelfs met offroadritten gehad, pekel op de weg, motor op open aanhanger. Eind van de dag brommer direct goed afgespoten maar je ziet gewoon dat het blok al aangetast is.

Dat heb ik dus ook al eens gehad idd.

Maar is pekel niet 'agressiever' dan strandzout? Of is dat praktisch hetzelfde?
 
Het probleem met pekel is dat het water verzadigd met zout is, zolang het droog zout is, is er niet veel aan de hand, zolang je de motor tijdig goed schoonmaakt. Helaas is het vaak op het strand ook vrij nat door zout water :+

Het water zorgt ervoor dat het zout overal binnendringt en versnelt de aantasting.
 
Met de RBKO kun je de motor afspuiten, dus ff zorgen dat je dasty meeneemt. Zal wel druk zijn op die afspuitplekken. En misschien is het ook wel goed om een opvangpotje te maken voor de koelvloeistof, zodat ie het ook weer opzuigt.
 
Met de RBKO kun je de motor afspuiten, dus ff zorgen dat je dasty meeneemt. Zal wel druk zijn op die afspuitplekken. En misschien is het ook wel goed om een opvangpotje te maken voor de koelvloeistof, zodat ie het ook weer opzuigt.


ik heb een dop van 2 bar, dan komt er niks uit en koelsvloeistof onder druk kan warmer worden dus gaat tie niet koken ook.
 
of je koppaking

// edit : Ohnee, die krijgt nog wel meer te voorduren van de cilindercompressie :P
 
Laatst bewerkt:
Idd hoge druk dop, volgens mij heeft ktm standaard zelfs een 1.8 dop.

Alle japanners 1.1 ofzo
 
mijn rm 250 bokt als ik wegrijd nu heb ik al verschillende keren de koppeling uit elkaar gehad verschillende olie geprobeerd, nu ben ik het beu en wil ik een nieuw buitenhuis drukplaat en koppelingsplaten,
iemand een goed alternatief?
ik weet niet wat de kwaliteit van prox is?
 
prox is prima, ben er dealer van, dus kan dat eventueel nette korting op geven.
Suzuki origineel altijd drama koppelingen
 
mijn rm 250 bokt als ik wegrijd nu heb ik al verschillende keren de koppeling uit elkaar gehad verschillende olie geprobeerd, nu ben ik het beu en wil ik een nieuw buitenhuis drukplaat en koppelingsplaten,
iemand een goed alternatief?
ik weet niet wat de kwaliteit van prox is?
dan zijn de platen glazig.. ff over een waterproofje halen en is weer ok :]
Of het hartje is losgebroken in de binnenhub.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan