125/250 topic deel 28:De zon begint te schijnen

Sowieso thermokleding aan onder crosspak idd, absorbeert zweet ook goed.
Rij ik in de winter altijd mee.
 
Tandwielverhouding teveel aanpassen op topsnelheid lijkt me juist kut voor het stuk terug?
 
m
Nu de RBKO toch wel dichterbij komt.

Wat doet iedereen om zijn motor voor te bereiden?? (ik ga toch op mijn ktm)
Lijstje wat ik al heb:

-oud plastic erop
-3 flessen siliconenspray op de motor leegspuiten
-netje over het luchtfilter
-twin air gaas voor de radiateurs
-hoge druk dop op de radiateur
-verse schoepenband
-nieuwe bril
-nieuwe koppeling

nog meer??
Andere tandwiel verhouding?
 
mAndere tandwiel verhouding?

Daar twijfel ik nog over.
Wil miss nog eens met 14T voor gaan trainen, kijken of ik daar een beetje mee uit de voeten komen.

Rij nu 13-50, wil dan miss 14-51 gaan proberen. Het lange rechte stuk is 1 ding, maar je moet ook nog terug....
 
ik denk dat je meer tijd kan winnen in het stuk terug met 13-50 dan in die paar km topsnelheid op het rechte stuk langs het water?
tijdens alle 3 de eerdere edities heel veel kokende motoren en kapotte koppelingen gezien.
 
Ja leuk, heb je die gasten op de terugweg eindelijk ingehaald, vliegen ze je op het rechte stuk voorbij. :W :W :W
Je moet eerst zelf een strandrace gereden hebben wil je een goed oordeel kunnen geven...

Gewoon koppie dr bij houden en normaal met je motor doen, dan is het allemaal niet zo spannend.
 
Je moet eerst zelf een strandrace gereden hebben wil je een goed oordeel kunnen geven...

alle drie de keren mee gedaan...... (xt550, cr500 en crf450)

als een dolle het rechte stuk over jagen kan bijna iedereen, goed en ongeschonden het 2e stuk overleven heb ik er een hoop toch niet zien doen.

ik rij nu zelf veel off road ritten met een 125 en daar kom ik toch steeds dezelfde mensen weer voorbij die me eerder op een maisplak volgas voorbij gejaagd zijn, maar in de technische stukken langzaam zijn, vastgereden zitten of er af gegaan zijn.
 
Laatst bewerkt:
voor vlissingen heb ik ook 3 grote spuitbussen vaseline op me motor gespoten. werkt goed, alleen kut om eraf te spuiten.
miss nog handkappen op je motor voor koude klauwen tegen te gaan van opspattend water bijv.
heb altijd snel last van koude klauwen.

iemand weleens een twinwall gebroken gehad?
zou hier nog iets van garantie van te krijgen zijn, aangezien het na een half jaar al kapot is?
full
 
alle drie de keren mee gedaan...... (xt550, cr500 en crf450)

als een dolle het rechte stuk over jagen kan bijna iedereen, goed en ongeschonden het 2e stuk overleven heb ik er een hoop toch niet zien doen.

ik rij nu zelf veel off road ritten met een 125 en daar kom ik toch steeds dezelfde mensen weer voorbij die me eerder op een maisplak volgas voorbij gejaagd zijn, maar in de technische stukken langzaam zijn, vastgereden zitten of er af gegaan zijn.

Dat bedoel/zeg ik dus. ;) Dan heb je ze ingehaald en komen ze je op het rechte stuk weer voorbij.

Vertanding aanpassen is dus een must, maar hou er wel rekening mee dat je motor het blijft trekken. Mijn ervaring is dat dat ook wel weer lang aan kan. Je versnellingen worden langer dus kun je langer in een lagere versnelling rijden. Vooraf ff testen met verschillende tandwielen op een zandbaan (Nunspeet/Arnhem oid)

Wie rijden er allemaal mee met de RBKO dit jaar?
 
ik denk dat je meer tijd kan winnen in het stuk terug met 13-50 dan in die paar km topsnelheid op het rechte stuk langs het water?
tijdens alle 3 de eerdere edities heel veel kokende motoren en kapotte koppelingen gezien.

Gelukkig heeft mijn brommertje een 6bak.
Ga eens proberen met een 14T voor, en als dat echt kut is hou ik gewoon 13-50.
Inderdaad een koppeling eruit stoken op een uur tijd zou zonde zijn.

Je moet eerst zelf een strandrace gereden hebben wil je een goed oordeel kunnen geven...

alle drie de keren mee gedaan...... (xt550, cr500 en crf450)

als een dolle het rechte stuk over jagen kan bijna iedereen, goed en ongeschonden het 2e stuk overleven heb ik er een hoop toch niet zien doen.

ik rij nu zelf veel off road ritten met een 125 en daar kom ik toch steeds dezelfde mensen weer voorbij die me eerder op een maisplak volgas voorbij gejaagd zijn, maar in de technische stukken langzaam zijn, vastgereden zitten of er af gegaan zijn.

:^
Dat had ik ook op mijn husa 550 tijdens OTR ritjes, op de rechte stukken maisplak wordt voorbij gereden (beetje rustig in de 5 toeren), en in het bos moet ik weer wachten :+

voor vlissingen heb ik ook 3 grote spuitbussen vaseline op me motor gespoten. werkt goed, alleen kut om eraf te spuiten.
miss nog handkappen op je motor voor koude klauwen tegen te gaan van opspattend water bijv.
heb altijd snel last van koude klauwen.

iemand weleens een twinwall gebroken gehad?
zou hier nog iets van garantie van te krijgen zijn, aangezien het na een half jaar al kapot is?
full

Ik heb er wel eens 1 krom gehad, maar garantie, je kunt het proberen maar verwacht er niet teveel van.

Handkappen weet ik niet, hoop dat de handen zo op temperatuur zijn?
 
iemand weleens een twinwall gebroken gehad?
zou hier nog iets van garantie van te krijgen zijn, aangezien het na een half jaar al kapot is?

Een goed stuur buigt niet maar breekt. De impact van de val word opgevangen door het afknappen van het stuur. Garantie... tja je kunt het altijd proberen
 
Dat bedoel/zeg ik dus. ;) Dan heb je ze ingehaald en komen ze je op het rechte stuk weer voorbij.

Vertanding aanpassen is dus een must, maar hou er wel rekening mee dat je motor het blijft trekken. Mijn ervaring is dat dat ook wel weer lang aan kan. Je versnellingen worden langer dus kun je langer in een lagere versnelling rijden. Vooraf ff testen met verschillende tandwielen op een zandbaan (Nunspeet/Arnhem oid)

Wie rijden er allemaal mee met de RBKO dit jaar?

:W
 
ik doe ook een nieuwe bougie in me motor zou lullig zijn als je met kapotte bougie staat in de eerste bocht.
 
ik heb al 3 nieuwe bougie's gehad die kapot in het doosje zaten, 2 NGK's en 1 Denso, dus zegt ook niet alles ;)
 
heren, kennis heeft een 2001 cr250 die bij stationeer een lawaai maakt die bij de koppeling weg lijkt te komen. wanneer men de koppeling intrekt wordt het geluid minder, ook naarmate die warmer word is het geluid ook minder aanwezig.

iets met de korf, platen of toch de naaldlager?
 
demprubbers in de korf gaar (hebben die koppelingen last van), korf teveel ingeslagen, of het is gewoon de tandwieloverbrenging tussen krukas en korf. Kan natuurlijk nog van alles zijn, maar deze lijken me het meest waarschijnlijk.
 
ben benieuwd of ze der voor veroordeeld worden, en of de rechtmatige eigenaren der motoren terug krijgen binnen niet al te lange tijd
 
Terug
Bovenaan Onderaan